fredag 28. juli 2006

Briller, søvnmangel og rastløshet; Skjer'a?

Utrooolig tung dag igår, er et under jeg ikke kræsjet bilen med så lite søvn innabords! Men jeg kom meg igjennom jobben så det ljomte. Kanskje jeg konset så veldig på å ikke drite meg ut, at det dermed gikk strålende (har iaf ikke oppdaget noen feil på lønningene eller noe enda, knis). Neida, jeg tar jobben seriøst, det er tross alt den som skal få meg økonomisk igjennom hverdagene bl.a. Det og andre ting dah... Men de andre "tingene" går så sinnsykt opp og ned, at det tar på en rastløs sjel som ikke liker løse tråder ;) Men hva skal en gjøre da egentlig, jeg kan ikke kontroll på absolutt alt heller-bare se på leiligheten min *host*.
Pust med magen, som Maria ville ha sagt. Joa, i teorien så er jo det greit, ikke sant? Men så kommer det til praksis.. I praksis funker svært lite for tiden. Praksis er en dårlig ting rett og slett, for praksis vil ikke la seg beordres av meg hehee.. Neida, er ikke kontrollfreak. Men gud bedre, hvorfor alle disse stoppene? Igjen, stikkordet må nok være: rastløs! Ønske om å oppleve noe deilig, positivt, fantastisk .. ja, uansett, så lenge det ikke er kjipt. Det kan vi vente med til høsten kommer ;)

All denne nattevåkingen min har tydeligvis irritert vannet av kontaktlinsen min, så idag var det ikke lenger noen nåde og brillene måtte frem. Føler meg som den kontordama, maktberte liksom. Nå kan jo forsåvidt det være sexy nok (jf. Silje ;-)), men dog.. Jeg liker linsene mine jeg... er knapt noen som vet om dem bortsett fra meg selv. Og det liker jeg! Når man snakker med alle om alt og ingenting, så er det greit å ha noen "hemmeligheter" for en selv, hehe....

Ja, ja.. humøret går opp og ned som en jojo for tiden også. Nå er ikke det såå uvanlig for meg, men allikevel, dette er vel litt ekstremt? Og nei, nå er jeg mer eller mindre over den fantastiske perioden i damens syklus-så det er ikke den. Og rastløsheten spiser og spiser og spiser...

Sofus drar jo god nytte av rastløsheten. Igår ble det en laaaang tur på kveldstid. Lengre enn antatt da han møtte en dobber som het Dollie (eh, ja.. vittig... vittig eier også..). Og der ble vi stående. Nede på Arenum (mye som skjer der for tiden nemlig..). Kanskje jeg bare skulle flytte ned dit i telt eller noe.. Nææææ, trukke det. Da hadde det ikke blitt det samme. Sikkerheten burde være mer enn god nok, siden politiet tar og sjekker området innimellom *blush/ler*.

Akkurat nå er Aurora på sirkus med Ragnhild og jeg vet rett og slett ikke helt hva jeg skal ta meg til. Burde jo seff rydde.. men hvor gøy er det. Vel, det blir jo deilig etterpå.. er jo like før ting etablerer liv her jo ... intelligent liv til og med.

Vel, jeg må iaf gjøre noe før jeg går opp i limingen. Kunne tenkt meg en klem nå, men ja, lite med "klemmevillige" i nærheten nå.

Hilsen Vala, Rastløs og kosesyk!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Dakar ValaTrollet..

Rydding må til og det vet du... ;)
Vet du tok oppfasken i det minste da, så slipper du i det miste hårette kopper som kryper ut av vasken og inn i skapene for og formere seg...

Synes du er flink jeg, men gjerne enda mere husarbeid en Sonen og msn'ing.

Og så bra det blir når du får det strøkent.. ;)

Har selv merket at å være døgnvåke med linser går utrolig dårlig...
Men det samme kan og sove over 20timer sammenhengende med linser på være...

Du får slappe av litt.. tenke...

Gonatt, nå skal vi også legge oss..

*blogg on!*

Vala sa...

Jepp, all oppvasken ble "nøytralisert" inatt *superkry* ;)
Resten av huset er litt sånn "work in progress", hehe..
Når sant skal sies, så burde jeg ikke fått noen prob med linsene siden de er "laget for" å sitte på 24 timer. Men samtidig, de skal liksom av innimellom-har bare glemt dem litt ;)
Sånn går det når vimser får andre ting å tenke på.

Anonym sa...

KLLLLLLLLEEEEEEEEMMMMMMM!!!!!!!!

Vala sa...

Hehe.. tuuuuuusen takk Mabsen min ;)