mandag 9. oktober 2006

En oppsummering: I eksamenslesingens unnasluntringens navn

Yes! Som det sies over her, så må man rett og slett unngå å lese litt og dermed oppdatere bloggen en smule ;)
Siden sist så har Sofus fått lånt et bur vi kan prøve ut i stuen. Enn så lenge så virker det veldig positivt på ham (jeg sier ikke en dritt om hvor lite pent det tar seg ut i stuen... hfmrphf...). Takk til Anita for det lånet der.

Forrige uke gikk jo endel i jobbing, så der er det lite å fortelle om. Ingen riddere kom styrtende til for å be om tillatelse til å begjære meg, så på den kanten er det også lite action gitt. Helgen ble tilbrakt i Jondal hos søs og familien Borgen. Pluss deres sidekick, Kasper (kompis til Nikolai). En kjempe søt gutt, som nok var litt mer redd for Sofus enn han ville innrømme *knis*. Men så er det jo lite smart å løpe rundt foran en hund man ikke vil skal komme etter en dah.. Så i begynnelsen ble det litt mer slitsomt enn planlagt.
Fredagen ble merkelig nok litt fuktig. Mer for søs enn for meg, dvs. jeg tålte det iaf bedre. Kan ha noe med opptrappingen sist fredag kanskje (påminnelse 4-6 liter øl inn). Aner ikke, men jeg var skremmende edruelig under det hele. Jarle meldte pass (som ikke røyker så foretrakk han den varme stuen og tv'en..)mens vi satt ute og drakk og røykte. Veldig hyggelig, til tross for denne "fremtidsvisjonen" om at eksen og moi nok neppe noensinne kommer til å finne tonen med andre.. Ehem.. håper da vitterlig at det er feil! Han er jo på god gang med en ny dame igjen! At ting går shit på min side, vel-jeg har jo ikke "øvd" meg så jævlig da. Har jo tross alt vært med Ole siden jeg var 18 år, så jeg må jo lære meg til å forstå diverse hint osv.. virker iaf sånn *ler*

Lørdagen regnet bort, bokstavlig talt. Ideen var at vi skulle grille ute. Men jeg kom frem til at det måtte bli regnet som "krampekos", fordi vi neppe ville være noe særlig happy etter å ha trasket i 20 min til stedet hvor vi skulle grille for så å traske tilbake de 20 min for å bli tørre.. Med 4 stk unger og en hund (som nok ville bli den mest greie i dette scenarioet), så antok jeg at grillpølser kunne fikses likesågodt på komfyren som ute i det fri. Og det er jo noe deilig ved det å sitte innendørs og titte ut når det regner. Man behøver liksom ikke å være MIDT i det selv ;)

Søndagen gikk veldig rolig for seg. Aurora våknet opp med feber, så vi ble på hytta mens de andre satte ut i båten. Den eneste som syntes dette var blodig urettferdig var Sofus seff. Men, det måtte han jo bare finne seg i, så han fant roen tilslutt. På veien hjem fra Jondal var det å tråkke innom Margun og Co for å hente skoskapet. Ble jævlig med baksing, pluss Evgeni da, som virkelig ikke hadde troen på at jeg skulle få dette skapet inn her hjemme på egenhånd ei heller fikse å skru det fast til veggen *knis*. Så han insisterte veldig på at han skulle hjelpe. Men jeg fikk avverget det. Like greit å vente med å få hjelp, til man virkelig trenger det-det mener nå jeg iaf!

Idag har det gått stille for seg.. Jeg holdt Aurora hjemme både fra skolen og svømming. Hun er tett som en.. ja, jeg vet ikke helt hva. Men formen hennes er jo iaf bedre enn igår. Så jeg sender henne vel på skolen imorgen tror jeg.

Åh, det glemte jeg å si. Sist onsdag så fant jeg Lea igjen. Hun hadde seff hoppet/rømt ut av hagen sin og oppdaget en hund utenfor huset vårt. Så da jeg så henne, stoppet jeg bilen-hoppet ut og ropte på henne (jeg må innrømme at jeg fikk en panikkartet "Hva i helvete het den bikkja igjen, og er det henne" strømning). Og Lea kom gledeshoppende mot meg. Fikk den gjensynssleiken også, noe som forøvrig hadde vært hyggelig hvis den tungen IKKE hadde befunnet seg i noe kattedrit. Lukten avslørte at den nok dessverre nettopp hadde vært der.. ugh... blærgh.. Uansett, fikk dyttet henne inn i bilen siden jeg ikke hadde båndt til henne, og kjørte henne hjem. Møtte denne gangen "pappa", som var relativt forvirret over at jeg hadde en lik hund som han, inntil han skjønte at dette nok var hans rømling *ler*

Men fy faen hun er sååå søt! Hadde jeg hatt den hunden, så hadde det nok vært andre boller mtp både lydighet og agility! Hun ønsker kontakt vettu!
Vel, vel.. er glad for den hunden jeg har også dah, men det er vel lov å drømme?

NÅ tror jeg maten er ferdig her snart. Må bare ut i hagen og klippe litt kruspersille... Fattigmannsmat.. makaroni, en dæsj med smør og kruspersille på topp! Alt servert sammen med et deilig, iskaldt glass med H-melk... Mmm, deilig.. (gleder meg forøvrig til at kontoen skal "fylles" opp av Lånekassen på fredag).

Gi en lyd davel!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Valavenn!
No har eg lest bloggen din, og har ingenting vettugt å skrive, eg må nemlig LÆSE!
Men for det første, så står riddaren og venter på deg, han har berre ikkje helt funne fram i krysset der med det treet ved siden av skiltet. Ellers hørtes makaroni med persille og smør litt rart ut, men men. Eg har masse kjøttdeig i frysaren om du vil ha en... :0)
Cluet er å ha basisvarer i frys og skap, slik at om man ikkje har handla på en stund, kan man fortsatt lage middag, skjønner? Niks trur ikkje det!
Men no skal eg drikke en bøtte med kaffi og kommemeg resten av sensorveiledningane!
Takk for besøket i går forresten! Det var kooz!
Klem fra Line

Vala sa...

Eh, altså-jeg har også kjøttdeig i frysen. MEN, jeg har ikke gidd til å tine den.. Så her har jeg altså mange "basisvarer" i boks, bare det at jeg ikke har nok oversikt til at jeg faktisk tar å tiner dem i tide og sånt ;)
Hvilke andre sensorveiledninger har du funnet da?
Nei, jeg får se å komme meg tilbake til lesingen jeg også... Støøøønn