torsdag 7. desember 2006

Den stille adventstid....

*blæææh* Blir jo aldri "stille" her i gården!!!

Vel, hva har skjedd siden sist? Veel, jo- har gått glipp av min (og Sofus) sin første ag trening :O Det svei skikkelig! Altså, kjempe koselig med julemarket på tøtto sin skole og all dugnaden i den forbindelse. Men, vi har jo bare søndagstrening annenhver søndag (stikk i siden til ag komiteen, hehe), så dermed fikk jeg litt krisestemning når jeg måtte overse treningen.

Julemarkedet gikk over all forventning! Dvs, jeg tror det da, fordi jeg var hovedsaklig opptatt med andres barn og deres evne (eller manglende sådann) til å pynte pepperkaker. Dette var jo noe Ole skulle vært med på også, men han hadde merkelig nok ikke våknet tidsnok (les:bytur kvelden før). Så dermed måtte jeg engasjere Margun til å sitte å ta i mot penger og heldigvis, så sto Hege litt ekstra med meg. Irmelin kom fantastisk nok tidligere enn hva hun skulle-så dermed var vi fire stk en stund og dermed godt bemannet! Og joda, jeg var temmelig rasende over Ole. Men hva er ellers nytt :P Han kom dinglende i 16 tiden etter å ha fått beskjed av meg at det var det minste han kunne gjøre for tøtto. Og hun lyste opp når han endelig kom.

SÅ var det hjem og prøve å slappe litt av etterpå. Helt giret i hele kroppen etter en ganske slitsom helg må jeg si. På fredagen var det julebord med jobben. Greit nok, ikke noe super artig-men noe gøy skjer jo alltid! ÅÅÅÅ, møtte Gry og Ronny igjen forresten. Fikk seff ikke snakket noe særlig med dem. Men det var kjekt å se dem igjen etter nesten et år *gremme seg*.

Mandagen besto i jobbing og "lesing", det samme med tirsdagen. DA var det endelig tid for ag trening igjen *smiiiiiler*. Og denne gangen var det AK som var "innleid" som barnevakt! Ingunn satt og leste på eksamen-så dermed lot jeg vær å spørre henne, snill som jeg er :)
Får jo nesten betalt for å ha barnevakt selv jeg... dødsartig å få trene og ikke minst, komme hjem til INGEN oppvask :O AK er min helt;)

Aurora hadde vært på speideren for siste gang i år og der hadde de vært på Vannkanten. Så hun var glad og fornøyd over hele dagens strabaser selv ;)

Vel, så var det treningen da. Det var Cecilie og Rune som hadde oss. Rune stilte med banen (som visstnok var Line sin? Jeg skjønte ikke helt den der, men så er jeg jo fryktelig blond for tiden også ;)). Det gikk veeeeldig dårlig. Handlingen min var en "ikke-sak" og var egentlig helt ute i hele kroppen kjente jeg. Sofus var mer opptatt av å være forvirret over meg (noe jeg fint kan skjønne). Som Cecilie så pent sa det " det der var en skikkelig dårlig handling fra din side"- jada, bare tråkk på meg du :P Det er så fælt på mange måter å ville så mye bedre, både for min egen del og for Sofus sin del. Spes når en ser at de andre får hundene igjennom.
Det som hadde vært deilig er om jeg fikk øvd meg på handlingen MENS hunden blir ved siden min. For det som skjer nå, er at jeg fucker det opp og Sofus FLYR videre, hehe... dermed får jeg ikke fortsatt sånn suksessivt og det blir bare dumt... *griiiiiiiine*.

MEN, noen lyspunkt som jeg la merke til (når Monica ikke er der og kan skryte over hvor mye bedre Sofus har blitt--- for det har han jo virkelig) så var det for det første, at han "ble" når han fikk beskjed om det. Dette medfører en større sjanse for at jeg kan gå litt til siden og dermed få øve litt mer på handling over "skjeve hopp". En annen ting, var at han deiset godt ned med rompen på feltene!!! OG, når Cecilie sto foran og leke klinepus, så løøøøøp Sofus opp vippen (da mener jeg helt opp!!! ) uten å tenke seg om.. eller bli engstelig. Så da fikk vi øvd mange ganger på at jeg var på forskjellig side.

Gutten er jo et vanedyr og jeg med. Så dermed "sliter" vi begge litt hvis jeg er på "feil" side av ham. Det er jo bare vanen, så den må vendes- vond eller ei ;)

Så nå er det jo bare å se frem til julebordet med ag gjengen på lørdag. Vi blir visst ca. 30 stk :O Blir mange det altså, iiiiikk... spørs om jeg klarer å oppføre meg ordentlig *knis* Men, igrunnen ingen fare hvis jeg ikke klarer det, tror ikke jeg blir den eneste i så fall...

Slenger med noen bilder fra juleborde med jobben jeg.... Jujuuuuuu*host*













8 kommentarer:

Anonym sa...

agtrening annenhver søndag er for lite jah.!
minst hver uke... Ellers så får du lage/kjøpe eget utstyr.... :P

Jeg er blitt en skapleser... troll i skapet...

Ha en fin bråkete adventstid.!

Vala sa...

Tooooore! Min venn!!

Kjekt å se at du snuste innom ;)
Altså, ikke misforstå meg. Vi har ag trening en gang i uken, hver tirsdag.. Men så har vi trening annenvher søndag også.

Kjøpe eget utstyr... *knis* med julen så tett oppunder, så er det en "ikke-sak" med min økonomi :P

Anonym sa...

Halloen snuppa!

Så veldig flink du var å oppdatere nå! Hehe. Har du forberedt en tale til lørdag nå da? Jeg har ... Hihi. Skål!

Vala sa...

Hehe, hallå til deg også!

Hm, tale sier du... må innrømme jeg har tenkt mer på NÅR jeg skal begynne å tenke på antrekk.. dvs, det slo meg at jeg kanskje skulle høre med dere "old-time'ere" hvordan dere stæsjer eller ikke stæsjer dere opp til den middagen..

Men altså, jeg antar at "skål" er den talen du faktisk har tenkt å holde også, hehe....

Anonym sa...

Så fint det er å ha muligheten til å følge med deg... creepy!!!


Eksamen går kjempefint!! Tro det eller ei! Helt overrasket jeg...

Gleder meg til jul!!

Anonym sa...

Yai!! Nå gikk det! Men det var uten tvil litt kulere med det oransje profilbildet mitt :p

Kanskje jeg setter Peder på saken...

Vala sa...

Seriøst, ser ikke noe profilbilde på deg jeg.. Tror nok Peder definitivt må se på saken, slik at jeg faktisk får sett det ;)

Anonym sa...

Jeg skal bare ha på meg en sort bukse og en ny topp. Pyntet, men ikke overpyntet liksom ;)

Helt riktig! Min "tale" består av SKÅL! Hehe. I følge Simon, skal alle 30 skåle, så det blir noen skåler utover kvelden ...