søndag 10. desember 2006

Julebord med AG gjengen!

Sted: Mongolian Restaurant
Klokkeslett: 19:00
Tema: PARTYYYYYYYY!!!


Endelig kom kvelden igår-dette hadde jo en sett frem til i flere måneder (tusen takk til Simon og Dorte som startet tidlig med påmeldingen :P Like festlig som å gå gravid i 9 mnd. nærmest...).

Men altså, frekk som jeg var så hang jeg meg på Monica og Rune som hadde fått lift inn til Mongolian med Sune. Så dermed så kom jeg meg vel faktisk tidsnok til stedet (hm, glemte å sjekke klokken... meeeeen, Line og Frode (var det ikke det denne glemsomme mannen het da?) kom etter oss, også var det jo seff hun som bare kunne spise barnemeny'en og dermed kom gledestrålende godt ut av det økonomisk sett mot slutten av kvelden... :)

Super god mat, men altså-det er noe meget farlig med buffeer (en eller to "f'er"? ).. Man har en egen overbevisning om at "ey, jeg betaler jo for det-så her skal det spises massssssse"... Så etter første enorme asjetten, så var det veldig fristende med en til. Litt avsporet av trang mage og litt krampe følelse fant jeg ut at det var på tide med en sigg og vi trasket ned trappen (uten å ta med vesken, må ikke stresse kelnerene på Mongolian ved å virke som vi skulle forsvinne helt heller ;)). Når vi kom opp så hadde det dessverre ankommet fler til restauranten. Køen foran buffeen (igjen,... er det en eller to "f'er"??) vokste og vokste. Det virket som om menneskene som sto der ble eldre og mer og mer krumbøyde i ryggen. Det forstår jeg jo egentlig veldig godt. Fordi de sto alle og holdt krampeaktig i fatet sitt som bugnet av råvarene...
Det var til å skrike av. Altså, hvis de hadde brukt et minimum av hjernekapasitet der, så hadde de stilt seg i køen på VENSTRE side av buffeen, slik at de kunne ha forsynt seg mens de nærmet seg den gale kokken, istedenfor å først forsyne seg....så stå "tiiiiimevis" i kø... Men neida, tror du noen av dem tenkte på det. Men så er det jo slik, at det er få som tenker når de ankommer en kø.. da følger en jo bare strømmen. Ikke sant?

Nå skal det sies at det ikke egentlig var noe problem å skåne ryggen underveis. Det var bare å sette fra seg fatene på benker og bord mens man sto og svaiet. Så vi overlevde jo på sett og vis (men litt eldre ble vi mens vi sto og tok personens hår foran oss i nærmere øyensyn *ler*)

To diplomer ble gitt ut denne kvelden. Et til Silje for det mest fantastiske lave (eller ikke eksisterende? Var litt vanskelig å høre Simon helt på enden av bordet) fremmøtet ;) Damen tok det med et stort smil, som seg hør og bør ;) Rakel var nestemann, litt usikker på hva det egentlig var for (igjen, Simon var laaaaangt borte), men jeg antar at det har noe med frøknens stamina og pågangsvilje-den lyser jo lang vei :)

På vegne av oss som ikke fikk diplom, så synes jeg nå vi i det minste kunne fått partyhatter eller noe. Som et plaster på såret liksom *fniser*....

Så bar det ut i vinternatten *HOST*, med dalende romantiske snøfnugg som landet lett i håret på oss *HARK*.... Det som slo meg som særdeles merkverdig, var at denne ag gjengen, som hovedsaklig flyr rundt på en bane (fortrinnsvis i par med hunden, andre av oss flyr etter hunden..) viste seg å ha en enormt rolig gange!!! Noen av oss var i fortroppen, og før de andre hadde tatt oss igjen, så var vi faktisk blitt våte, eh, mener jo seff full av sne ;)

Anita foreslo baren på Strand Hotell "Femte i andre" eller "femte i annen"? Aner egentlig ikke helt. MEN, jeg vet at den lå i andre etasje.... OG den hadde røykerom og toalett UTEN kø!! Weeeee!!! Relativt et helt fantastisk sted hvis en ser bort ifra det litt slitne klientellet.. dvs, eldre mennesker (hvor fantastisk mange var grå i håret og lite interessante for meg ;))Og hvor det viste seg at Dorte hadde draget på fantastisk mange... Weeee for henne *ler*.

Monica og Cecilie stakk bort til Moods for å vrikke på hoftene. Det var jo fristende å bli med, men samtidig, så hadde jeg det koselig nok på 5 i 2 (hihi), så tenkte med meg selv at det var like greit å bli sittende. Dessuten, så sparte jeg jo pengene det koster å komme inn på Moods liksom ;)
Fikk oppdatering i dag om at de hadde nærmest danset tre timer i strekk.. siden jeg går på lite speed for tiden ( :P), så er jeg veldig takknemlig for at jeg ikke reiste meg fra godstolen for å bli med bort, hehe...

Vel, det var dagens oppdatering.
Finne på noe annet å gjøre nå kanskje, hehehehe.....



Snille Rune som lot drosjen ta en liten detour innom Solheimsviken




Eh, altså-her står det da egentlig "Strand Hotell..." Men det var en mann fra Børs (tror jeg), som plaget meg så sinnsykt at jeg egentlig ikke så hva som skjedde med bildet...



Sånn var det vel egentlig mine øyne også så omgivelsene... ølbriller deLuxe!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi. Festlige bilder!

Vala sa...

Eh, var det alt du kunne komme med :O

*knis*

Anonym sa...

En kjekk liten infobit til jusstudenten! For oss som er medlemmer i Juristforeningen er det faktisk GRATIS å komme inn på Mood.. men der sparte du den lemsterheten! Knis...

Vala sa...

Ey, det stemmer jo det! Hadde helt glemt det! Får vi ikke VIP også egentlig? Sånn "forbi køen fordi vi er så kule" status???

Anonym sa...

Hi Vala.
Takk for sist. Det var jo en fin tur på byn, og med deg blir det jo alltid morsomt.. Og så uten regntøy da.. Det var jo et vakkert syn:). Var verre med bildet i taxien, selv om det var ble overraskende bra. Men kan jeg kreve honorar?????

Anonym sa...

Tuddeluu! Ja her må man lese bloggen for å følge med kva som skjer for tiden! Akkuratt no er eg så stressa at eg ikkje klarer å kommentere så mykje, vi pratast heller på torsdag. Det var jo den lesinga, og eg har faktisk lest en god del eg, men det er ikkje hjelp i det når infoen slipper hjernen som om den var laget av teflonbelegg.
Gratis på Mood??? Juhuu, enda en grunn til å melde seg inn i JF, NOOOOOOOT! :)

Klemmelem fra moi!

Vala sa...

Rune!
Eh, honorar?? Erru gær'n?? Kreve en fattig student for penger? Du som fikk gleden av å betale for drosjen?? Tusen takk, forresten, det er min slunkne konto særdeles takknemlig for!

Line

Knis.. "snakkes på torsdag" du liksom.. Også meg som ringer og legger beslag på tiden din :O Ja, ja... gjort er gjort *fniser*

Vel, altså, jeg er liksom innmeldt jeg dah, så godene får jeg ta med i samme slengen. Jeg får iaf kommet inn på metodekursene jeg *lalalalalaaaaaa*

Lesing, hvilken lesing-jeg aaaaner ikke hva du snakker om jeg!

Anonym sa...

Det var en stor fornøyelse Vala, så du kan se bort fra honoraret:)