tirsdag 20. februar 2007

Pusetatter!!!

Dette var altså den store "ultralyd" dagen. Jeg var stressa over endel ting, for det første, jeg har ikke fortalt dette til Aurora. Så her måtte mor krype til korset og fortelle hva Emma skulle hos dyrlegen. Dette hadde jeg sluppet hvis det ikke var for at Aurora er syk for tiden og ergo hjemme.....

Men frøkna tok det helt fint og mente dessuten at jeg hadde sagt noe om at Emma hadde hatt seg med nabokatten (når det skjedde), så hun mente at jeg dermed indirekte hadde fortalt henne det. Pokker ta opplyste unger ;)

Andre tingen som bekymret meg var jo at Kaisa hadde fått påpakk sist gang vi var hos vet (andre katten altså :S), fordi hun var så feit. Dvs, iflg vet idag, så hadde hun "aaaaldri sagt det, Kaisa hadde bare lagt veldig mye på seg, veldig fort"- hvis det ikke er ensbetydende med FEIT, så vet ikke jeg :P
Så det kunne jo være at Emma også var særdeles feit og bare har veldig aktive tarmer..... Who Knows...

Dessuten, punkt tre.. date som er ditchet.. han mente dessuten at vektøkning var ensbetydende med kreft (som sikling, røyking, kaffe osv osv..). Men uansett, man blir jo littegrann stressa dah...

UANSETT, ankom vi "gale vet" og Emma klamret seg til undersøkelsesbordet. Ikke noe "deathroll" som Kaisa driver med nei.. her er det om å gjøre å holde seg fast slik at en ikke detter av ;)

Under undersøkelsen kom det noen fraser fra vet Hege (gale damen, hihi) om at hm, jo.. littegrann godt lagret var jo Emma også dah.. vanskelig å se noe gjennom eh.. "spekket" (nesten litt lyst til å sparke henne på skinnleggen for den der...hihi). Men etterhvert modererte hun det til å være pelsen til Emma, så da sa jeg at vi fikk barbere den vekk! Enkelt og greit! Måtte jo finne ut av dette liksom.

Joda, på Emmas venstre side lå det en liten edderkopp (som jeg så treffende sa det). Det var lite til bevegelse der, men litt liv var det iaf. Mulig småtten sov godt (ikkeno rart det da, så mye mat Emma putter i seg..). Her var det også tomme "sekker", som tyder på at det har vært liv i "nabosekken", men at de ikke har overlevd.
På Emmas høyreside fant vet nok en tom "sekk". Men oh joy! Takket være en standhaftig hikker i magen hennes, var det lite problemer med å finne kattunge nr. 2... og eh... den så tohodet ut :S

"TVILLINGER" skrek gale vetten, "siamesiske" tenkte jeg, og ble helt grønn...

Det må sies til mitt forsvar, at vi hittil hadde diskutert faren for at Emma mister disse pusetattene før de er "fullendt" er tilstede, siden hun har gått på p-pillen. Den første var jo heller ikke store krabaten, men men.. siamesiske tvillinger var kanskje å trekke den morbide tanken litt langt ;)

Eller som gale vet så festlig sa det "Neeeei, Vala- ikke siamesiske, dette er jo main coon"... HAHAHA *host* hihi...

Uansett, neida, det er faktisk littegrann fantastisk-det er snakk om eneggede tvillinger. Noe som er sjelden å se og ikke minst, få. Så vi krysser fingrene for at de klarer seg.. altså, hode en hikket mens hode to sørget for at den hikkende ble sparket ;) Så akkurat der og da var det livat iaf!!!

Nå kan det være at det er jeg som har bommet på datoen, Emma klarte faktisk å stikke av etter at hun ble "tatt på fersken", så kan være hun ikke tok seg første gangen, men andre gangen.. Og jeg husker ikke for mitt bare liv når dette var :S På den annen side, kan det være at størrelsen til pusetattene skyter ut når det nærmer seg helgen (jeg aner ikke hvorfor, gale vet som mente det :P), så da vurderes det røntgen for å sjekke i sin helhet hvor mange vi snakker om.

Krysser fingrene fordi når uhellet først er ute, så ønsker en jo at alt skal gå bra.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

5 kommentarer:

Anonym sa...

Eg forbereder meg til tanterollen! Er på vei for å kjøpe rosa og blå pysjer!

Sissel sa...

Pusetattttttter!!! *dååån*

Vala sa...

Ja, altså, det er en ulempe med eneggede tvillinger.. de er kliss like og samme kjønn.. Så hm, burde jeg gi den ene et rosa halsbånd og den andre et blått ett, til tross for at begge enten er jenter eller begge er gutter?? Må jo holde dem fra hverandre..

Sånn som gale vet sine eneggede (kan jo ikke være så himla sjeldent hvis hun har også...??) Are og Odin, hvor den ene er blitt feit.. mon tro hvem av dem det var, hihi...

Unknown sa...

Jeg kommer ikke på besøk når du får pusekatter, for da klarer jeg ikke å gå igjen. Og tatt i betraktning mine siste besøk hos deg...jeg begynner å bli nervøs for at jeg skal ødelegge mer. Ble stresset når katten havnet i klokken for å si det sånn!!
Ok da. vi sees sikkert hos deg neste uke;)

Vala sa...

Ingunn
Hva da? Er du redd for at du skal sette deg på dem? hihi... Vel, der tror jeg nok grensen min går for hva det er ok å ødelegge i leiligheten min ;) Pusetatter er ikke akseptabelt å ødelegge!

harr harr harr...