søndag 19. august 2007

Søøøøndag....

Ja, det er definitivt det. Ikke at jeg er bakfull eller noe, men er det mulig å få gjort noe fornuftig på en slik dag?

Sofus har vært en lett push-over som har godtatt å bare ligge under dynen min og tanken på tur har blitt utsatt. Bordhyllen som må monteres ligger fremdeles i innpakningen fra Ikea midt på stuegulvet (det vet jeg, fordi jeg snublet i den igår da jeg mørkla leiligheten...), klærne er fremdeles møkkete og burde vært til vask. Men så er det dette med at man MÅ liksom være hjemme når maskinene går (jada, dette er ikke meg som snakker med huseier :P), glass og asjetter burde desinfiseres og komme seg inn i hyllene igjen....... Alt dette burde vært gjort, for ikke å snakke om de 100 sidene fra Knophfs som skal være lest!

Nå er klokken 1323 og jeg skal om en times tid hente frøken Ingunn på Flesland. Weeeee!!! Endelig er frøkna hjemme igjen. Så dette kommer jo til å skli ut! Tøtto har vært på første overnatting hos ex på evigheter og siden det er så lenge siden sist, så husker jeg ærlig talt ikke helt når hun skal sendes hjem igjen. Lurer på om jeg bare skal hente henne jeg, fordi noe sier meg at ex har vært på byen og tøtto er hos barnevakt. Da er det liksom nada mulighet for bonding mellom far og barn, så kanskje hun heller har lyst til å være velkomstkomitee for Ingunn? Sikkert mer interessant.

Kattene forsøker å spise hverandre, kattedoen stinker piss og kattesanden har fått ben på seg og har beveget seg ut i gangen. Noen drastiske tiltak burde iverksettes for å få denne situasjonen under kontroll...

Og hva gjør jeg? Tja, si det- jeg sitter og sender sms'er og mailer over den hele by og koser meg foran pc'en med sigg og iskaffe. Har det riktig så strålende faktisk *stooort glis*. Men vet at jeg nok kommer til å være rimelig sur på meg selv, senere ikveld. Men igjen, det er seeeeenere.... Ikke nå, med andre ord ;)

Dessuten, venninna mi kommer hjeeeeem idag!!! Hurra!! *knis*

Nei, jeg får gå tilbake til fornektingen, røykingen og iskaffe drikkingen og sende en oppdateringsmail vedr. bemanningen til trippelstevnet ;)

29 kommentarer:

Anonym sa...

hi hi, bra søndag spør du meg. Jeg kan forresten etter all sannsynlighet hjelpe til på trippelstevnet. Dida skal parres neste helg og går det bra blir det ingen starting på meg.

Vala sa...

Hehe.. ja, egentlig har den bare blitt bedre. Og noen av tingene har jeg faktisk fått gjort til tross for all latskapen og at jeg skulle hente Ingunn oppe i det hele!

Jepp, du er herved notert! Og beskjed er nesten sendt videre til de fleste interesserte ;)

Sissel sa...

Atte, du.. La meg trøste deg med at min dag har vært noe a la dette; Stå opp, spise, drikke kaffe, spille worms, gå på kino, spise digg, drikke mer kaffe, spise mer, spille nintendo, se på tv, spille mer nintendo.. Osv. :)

Ta Knoph i morgen, du! :D

Anonym sa...

Sløving er bra... søndagen min vart tilbragt som redusert vrak på sofaen før eg klarte å kravle på kino med Sissel.

Du skulle ha vore med på det, mojjo.

Vala sa...

Joda, sløving er jo bra. Men fryktelig irriterende når man har lekt med tanken om å være "effektiv" *ler*

Kino med dere kunne like gjerne gått under det jeg kunne tenkt, men som ikke ble noe av :P Hva så dere egentlig?

Anonym sa...

Eg skulle óg vere effektiv i helgja... men eg får ta det att seinare. Ikveld kanskje... om eg ikkje får besøk :-P

Vi såg... uhm... Fracture trur eg den heitte. Søt film. Anthony Hopkins og Ryan Gosling - sistnemnte vil eg alltid assosiere med bar overkropp, jødisk bønn og nazitatoveringar. Ikkje spør.

Du må bli med neste gong då vettu. Eg og Sissel har sverga nok ein gong på å verte flinkare framover ;-)

Vala sa...

Hehe.. det er jo også noe å sverge på! Flinkere til å gå på kino :P Men altså, for all del, blir gjerne med jeg, men forsøk å treff på en "barnefri" kveld da....

Sissel sa...

problemet er jo at det er überkoselig når vi først får dratt oss avgårde. Jeg bare vet ikke hvorfor vi ikke får det til oftere. Det er og blir et mysterium. ;p

Vala sa...

Überkoselig ja.. søren også, jeg vil også være meeeeed! (beklager sutrete tendenser, men jeg er som vanlig trøøøt, hehe).
Hvor mange ble dere egentlig?

Anonym sa...

Vi var ikkje fleire enn fire stykker. Og det var überkoseleg, faktisk. Er jo alltid moro med "my little yellow friend."

Eg kan skaffe deg barnevakter eg, Vala... kjenner mykje flott ungdom som ikkje er involvert i kvit slavehandel ;-D

Sissel sa...

Trøtt ja, da er vi flere. Måtte ty til May og hennes fantastiske vekkeegenskaper; "Våken? Våken? VÅKEN?" per tlf. ;p

Men neste gang da tar vi det en gang du kan være med. Nå har jo Kristian klart å oppføre seg de siste gangene da. Jeg har ikke blitt forsøkt solgt for 5 kr i lobbyen på kinoen mer ennn den ene gangen.

Hvit slavehandel, Kristian. Betyr det at jeg er utenfor fare? ;p

Anonym sa...

Sissel, på sett og vis så tyder det det iallefall. Iallefall når det gjeld den nisjemarknaden... må ikkje gløyme at slavemarknaden er overfyllt av små gule jenter, og det presser prisene ned. Ta óg i betrakting at du er ein god del eldre enn dei asiatiske jentene som marknaden først og framst etterspør og ja... 5 kroner. Det var simpelthen for mykje å be om den gongen... og no er eg redd eg må betale for å verte kvitt deg ;-)

Oppført meg pent, sa du?

Anonym sa...

Så dåkke Fracture?! Eg som trodde dåkke skulle se den komedien som "inneholder grovt, seksualisert språk"?

Jaja...sjansen er vel stor for at eg uansett ikkje hadde gidda å dra den whiskyinfiserte og smålate kroppen min over haugen. ;)

Og seriøst Sissel... 3 vekkinger på 2 timer i dag. Vurderer å begynne og sende faktura! :p

-Batmay-

Vala sa...

Hva??!! Var ikke May'en med?? Hva er dette for noe tull. Utnyttelse av vekking uten at hun fikk gratis tur på kinoen?

Vel, vel.. kanskje neste gang på meg. Vi får se hvordan det passer inn i schedulen min ;)

Sissel sa...

"og no er eg redd eg må betale for å verte kvitt deg ;-)"

kristian, WTF!! Jævla skjeggløse apekatt!!! ;p

Vel, det ble Fracture - men det ble bestemt i siste liten da. Den andre, den med språket, var utsolgt. Shame, shame.

Faktura, sier du? Vel, jeg kan invitere på en kruttsterk kopp kaffe i ny og ned. Funker det? ;) Men, jeg mener bestemt at det bare var to ganger. Svindler du meg? :D

Anonym sa...

0803: Normal vekking. Fikk beskjed om å ringe opp igjen etter eg hadde komt hjem fra tur.

0913: 2. vekking. Fikk beskjed om å ringe opp igjen etter 15 min.

0932: 3. vekking der eg ga deg beskjed om å sende bekreftelse innen 30 min på at du var oppstått.

1000: Eg mottok bekreftelse.

Kaffe er under tvil godtatt. ;)

-Sofa-May-

Sissel sa...

Haha, jeg har sendt deg mld sånn ett minutt over 10, så det var virkelig på håret en halvtime også. Men det er jo fint at du har tålmodighet til å ringe meg opp igjen. *ler*

men, over til noe annet; i dag er det sendt turklær i posten hjemmefra. Hurra. :)

Vala sa...

*ler* så kjekt at dere slår dere til ro med å kommunisere via bloggen min. Kødder ikke, synes dette var riktig så koseli ja :)

Men atte, turklær? Altså, vil det si at du virkelig planlegger å være godt kledd til du skal være tidtaker 15. sept. eller er det noe jeg har gått glipp av??? *klø seg i hodet*

Sissel sa...

Hehe, ja, litt det samme som du og Kristian gjør i mon blogg. Fint dette med blogg, gitt! :)

Japp. Klær til å tasse tur sammen med May av og til, og klær til jeg skal stå på banen og regne bort i en knallgul refleksvest. *glede seg*

Vala sa...

"Mon blogg" du liksom.. Blitt fin på det eller? *knis*

Men atte duuuuuu atte.. var det den endringen du mente? Latskapen har slått inn og jeg vet ikke om jeg ORKER å sende deg en SMS for å finne ut av dette mysteriet... hvis det er et dah...

Sissel sa...

Aha, og nå skjønte jeg hva du mente i min blogg. Min min min!!!!! Så har vi rettet opp den skriveleifen for en stund fremover. ;p

Anonym sa...

Sissel: Skjegglaus apekatt?! Det er greit det er vanskeleg å sjå gjennom dei skeive slusane dine, men eg har strengt tatt framleis skjegg. Det er kanskje litt kortare enn sist du såg meg, men det er der, og det veks ut att. Så det så!

og Vala: Ein stad må vi jo kommunisere med Sissel veit du, ho er jo aldri på MSN. Så her er beste staden å få tak i henne... nesten.

Røyksignaler funker óg. Særleg når ho har fått det for seg at ho skal slutte...

Vala sa...

Røyksignaler sier du? Hmm, kanskje ingen dum ide! Da får jeg gjort noe praktisk mens jeg blåser (noe jeg alltid gjør liksom :P)....

Men eh... sees det helt fra danmarksplass og til eh.. sentrum?

Anonym sa...

Lag deg ein bunt (ein fasce om du vil) med sigarettar og fyr opp. Då vert det ganske godt synleg.

Erstatt gjerne desse pinglesigarettane dine ut med 10-12 sigarar!

Vala sa...

Nei, vettu... dette kvalifiserer til sløsing med gode sigaretter! Dette kan jeg absolutt IKKE støtte på noen som helst måte..

hrmpfh..

Anonym sa...

Då kan du alltids sette fyr på noko anna? Dagsaviser er jo ubrukeleg til alt anna, så dei kan du jo ta for deg.

Ellers, som den steampunkaren eg er, så kan eg sjølvsagt anbefale deg å lage damprøyk istadenfor!

Kjøp kull. Framtida ligg i kullforbrenning!

Sissel sa...

Eh, dere; i disse miljøvern og CO2-tider så kan vi jo strengt tatt ikke sette fyr på så mye. Eller vi kan, men da får vi sikkert sure miljøvernere på døra. Noe á la Jehovas Vitner etc. Så derfor; Har dere lagt merke til at jeg nå har logget meg på MSN?! :D

Vala sa...

Det står respekt av et hvert tiltak for å redde luften!!
Men eh.. takk for at du sa ifra.. jeg har ikke fått på meg at du logga på, hehe..

Natalia Zimniewicz sa...

Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.