tirsdag 16. september 2008

Livet som laga? Noen kommer, noen går?

Nå begynner det å kjennes ut som maraton på høyt plan her. Egentlig er vel det en smule sprøyt, ikke har jeg løpt maraton- knapt nok sett det og muligheten for at jeg noensinne vil delta er lik null. Men, jeg antar at en blir skrekkelig sliiiiten av det. Så ja, dette kjennes ut som maraton.

Grunnet udugelig innsats tidligere har jeg altså krøkket det skikkelig til for meg selv. Så dermed var forrige uke dedikert (eh, vel hovedsaklig- litt liv hadde jeg jo innimellom) til hjemmeeksamen i erstatningsrett. Denne uken blir viet til hjemmeeksamen i sivil prosess (som da kom ut samme dag som erstatning, så de fleste andre (hardtarbeidende studenter) har jobbet med denne møkken i syv dager alt).. Uten en tøddel av voksen liv, men med mest mulig balansering av barn, hund, forberedelser til trippelstevnet på lørdag og ny jobb.

Problemet denne uken oppstår når en ikke har begynt å lese på sivil prosess enda. Man har jo prioritert erstatningsrett som jeg faktisk må (lang historie med masse snørr og tårer og nei, ønsker ikke å utdype det akkurat nå :P)og dermed er faktisk denne hjemmeeksamen (om mulig) enda mer forvirrende enn vanlig! Man skulle jo tro at en bare kunne lese oppgaveteksten og dermed trekke ut det relevante, men hvordan det når en knapt forstår hva de fryktelig VOKSNE begrepene betyr(jeg mener, vi snakker om en frøken som roter sammen begreper på ag banen som "møne" og "stige" *ler*)?

Anyhoooow, dagen gikk til kollokvie anmass... Avbrutt med ganske mange hysteriske latterkramper (noe som sikkert irriterte Karl noe vannvittig) fra meg og ja, de andre på "gruppen". Det er sikkert presset om å IKKE samarbeide eller "for gudsskyld husk fotnoter" som tar knekken på oss, samt en dose med "eh, hva i helvete er det egentlig de mener med den anførselen??????". Ikke så mrsmt altså, eller kanskje veldig- alt ettersom hvordan en ser det.Videre avbrytelser besto i å spise mat, hente barn og lufte hunder! For så å slippe alt man har i hendene, leke løpende sentralbord på mobilen og så tilbake til kollokvien (som man forøvrig nettopp har kommet hjem fra og klokken er godt over 01.00). Og med en forkjølelse som nå har gått fra å være litt plagsom til å være fryktelig plagsom (ala tett i brystet, tørrhoste og ja, uglesette ting..)- så er det ikke liv laga egentlig!

Det er slitsomt å være student. Ingen kan vel for pokker motsi meg på det? Ikke er det mulig å utelukkende konsentere seg om studiet for man må ha inntekt ved siden av (kanskje meg mer enn andre pga vel, ja.. min situasjon ;)), og når det er ting som skjer så må den jobben også kunne tilpasse seg etter det...? Ah, føles litt som å slites i forskjellige retninger.

VEL, Ingunn har kommet tilbake HJEM igjen (ha, poke to you) og alle hjerter gleder seg. Noen sure oppgulp grunnet fraværs lengde, noen livsvalg og hm.. vel ja, jenter er onde, men etter eks antall timer var all den vonde "ventetiden" glemt :)
Hun er nå trygt innlosjert i leiligheten hvor hun hjelper til med hunder, barn, banemannskap (hirr, hirr) og sjelesørger hvis anledningen byr seg. Veldig praktisk uken tatt i betraktning. Må bare overtale henne til å bli værende her til torsdag eller noe *ler*
Vel folkens, sorry den meget rotete fremstillingen over. Men sånn føles hodet etter å ha måttet prøve å forstå seg på tvisteloven og et fryktelig dårlig faktum fra et fryktelig dårlig fakultet (jøss, morgengretten så tidlig :O). Og eneste grunnen til at jeg utsetter dere for dette er at jeg har lovet en å oppdatere bloggen- og jeg holder jo det jeg lover, ikke sant!

Stemningsrapport fra kollokvien:

Chaos selvsagt! Mådern og Cara i skjønn forening (og ja, setteren ligger på fanget). Skjødehund må vite :P


Ingunn med sin nye Geisha look!

Stemningen trykker litt mer på disse bildene.. Sissel bak selskapets eneste Mac

Mådern konser


Cara venter på "lykkepling" fra mobilen?


Ah... NÆRING!

Og ja, jeg kan ikke skåne dere for bilder av meg grunnet helt solidariske hensyn til de andre. Så sorry!

Men NU finner jeg sengen hvor jeg skal fundere videre på eks antall merkelige begreper fra siv.prosess og hvorfor RiksTv trenger mitt personnr. for å registrere abonnement!

Sov godt og drøm søtt lilleste ;)

Ingen kommentarer: