lørdag 1. november 2008

Gjeddevannet!

Idag gikk vi tur ved Gjeddevannet med Line og Rune (og selvfølgelig alle de tilhørende hunder). Vi møttes ved Line og ble vel regelrett dratt avgårde oppover mot Spar. Dvs, det var vel mest Rune og jeg som ble dratt av våre hunder. Line sine danser liksom mer behagelig avgårde.....

Jeg hadde allerede hatt en fryktelig skjev start på dagen med Sofus da han i et utbrudd av kåthet forserte vindusposten og knuste et håndmalt glass, som Aurora laget i barnehagen. Ingen høy stjerne hos meg med andre ord.

Back to the tuuuuur: Pyse som jeg er, så synes jeg jo også det er litt skummelt å slippe hundene i et terreng jeg ikke har full oversikt over.Særlig når Sofus er inne i en periode da et eller annet virkelig lukter godt.. Men da hjelper det jo godt at Line med sin usedvanlige jordnære "tsk tsk, hva skulle skje"- holdning er med på turen *flire*, så hundene ble sluppet.

Jeg har jo egentlig ikke helt blitt vant til dette at Sofus og Flippa løper løs sammen. Så igjen ble jeg stående og beundre den iver og lekeglede de to utviser. Skip kastet seg med i dansen med høye skrik, som vi er vant til ;)

Bildene er fra den første løperunden nede på myren og Line er selvsagt den emminente fotograf:












Dæven, Sofus ser veldig skummel ut.....



Hm.. de tennene er jo på tørk hele tiden jo....














*ler* Sofus var her veldig opptatt av å grave i sanden. Meneh, Flippa ville leke gitt..


"Nakkegrep!"

"Neh.. vil ikke..."




*flire* Det slo meg med ett at ingen av Lines hunder var avbildet her (dvs, Flippa er jo Lines da.. men hm.. ingen av de hjemmeboende hundene:P). De var mer opptatt av å enten leke "hodet mitt sitter visstnok fast i Vala sin bukselomme", eller "se, jeg kan vinke- og jeg kan vinke enda fortere!!!" Dessuten, det er grenser for hvor artig de finner Sofus tror jeg. Han virvler jo hovedsaklig rundt og rundt.. blir sulten av sånt vet man ;)

Bilder som Rune har tatt (og som jeg har stjålet av ham :P):


Jeg trodde at Sofus skulle strande på denne hyllen som altså var et stykke ned. Men dengang ei. Han hoppet opp iløpet av et sekund, når det var det han bestemte seg for ;)

Her har vi et "godt" bevis på hvor sultne disse hjemmeboende hundene til Line er *ler*. Om Harriba hadde fått bestemme, så hadde den bukselommen min vært tømt for pysse på en-to-tre!

På tilbakeveien til bilen kommenterte Rune at vi nok tok oss litt bedre ut enn da vi startet. Hundene var litt mer rolig og mindre "pinlige" (iaf for meg). Tanken slo meg at jeg kanskje kom til å få det veldig rolig og greit når jeg kom hjem og skulle sette meg over bøkene igjen. Det slo selvsagt helt feil. Sofus gikk rett over i pipemodus og stilte seg ved ytterdøren og ville ut igjen. Så ja, hvis det hadde vært mulig å kastrere en allerede kastrert pels så ville jeg seriøst ha vurdert det!

Nuvel, det var en nydelig tur. Spesielt også fordi solen tittet frem til tider også. Det blir man ekstra glad over!!!

Da må jeg finne sengen! Grunnet sykdom så må jeg chippe inn i halvannen time imorgen på den uofisielle vi har. Så det er om å gjøre å være litt opplagt, man spøker jo ikke med agilityfolk som skal melde seg på ;) Og når det er gjort, så må jeg skynde meg tilbake til bøkene. Kanskje jeg kommer i havn med hjemmeeksamen uansett? Den som lever får vite eller hvordan nå det ordtaket går!

1 kommentar:

Anonym sa...

Føler at jeg burde kjøre over fjellet og bli med på tur ved Gjeddevannet - hvor nå enn i verden det er..... Det ser så fint ut liksom.....
Sofus er en kul ting *ler* - raring altså.