onsdag 3. desember 2008

Det var da voldsomt!!!

Først halsbetennelsen. Kom på torsdag og var borte på lørdag. Så var det litt hoste på mandagen og idag... da var det plutselig noe med øyet mitt! Hva gir du meg? Greit at jeg har innvilget meg litt lite søvn for tiden, men øynene mine kunne vel kroppen ha latt være? *fnise*
Jeg skal kanskje ikke klage for mye, har tross alt vært spart for alt som har med øyebetennelse og sånt å gjøre i alle år. Men jeg kan jo ikke se en møkk uten linsene, så da måtte jeg jo krype til korset og ta på brillene.

Ok, jeg skal ikke være for overfladisk- men la oss nå se på det praktiske som gjerne melder seg?

- Jeg har ALDRI kjørt bil med briller før.

Dette høres gjerne ikke så innmari bekymringsfullt ut og er vel heller ikke det. Men gud hjelpe meg så ubehagelig det er å ha en ramme rundt synet sitt HELE tiden? Den første stunden bak rattet tok jeg meg i å kveppe når jeg sjekket blindsonen. Jeg trodde jo at det var noe der, men neeeeida.. det var jo bare brilleinnfatningen. Og prøv å bli litt stressa bak rattet med briller på OG det er minusgrader? DUGG!! Ja, for det hjelper jo betraktelig på den allerede tilstedeværende hyperventileringen *flire*

Neida, det skjedde ingenting skummelt egentlig. Men det passer meg ikke å ha briller på nesetippen. Jeg som skulle begynne et nytt og bedre liv med sminke?! Kan jo ikke sminke meg uten linser liksom? Og nesen hindrer meg i å komme nært nok til speilet på badet *ler*

Og hva gjør en med all denne duggen? Man ser i det ene øyeblikket, så tråkker man inn i en forvarmet stue og VIPS- da ser en ingenting, bortsett fra tåke.... *hrmpfh* Det må da være noe en kan bruke på disse hersens brillene for å unngå slikt? Hvis ikke, så bør noen straks finne på det. Og det bør skje mens jeg er dømt til å gå med brillene... nemlig... alt for meg!

Nuvel.. fant ut at jeg skulle ta meg min første dose med øyesalve i en røykepause på SG. Smart... jeg kunne jo nesten ikke se siggen min da jeg skulle tenne den. Og nå kan jeg godt forstå at Aurora syntes det var møkk ekkelt da hun fikk medisin i sine unge hårde dager. Det er jo ganske så ekkelt å ha noe inne på øyet som kjennes ut som en smørklatt liksom. Og er man da ett til to år (som tøtto var da) så er det sikkert ubegripelig skummelt i tillegg...

Jaja... jeg får holde ut i noen dager da. Skulle visst ikke ta så lang tid. Regner med å være brillefri til fredag? *krysser alt som krysses kan* I mellomtiden håper jeg at øynene mine blir vant til brillene. For akkurat nå er det rimelig klart at de IKKE er det. Brillene korrigerer en skjevhet på hornhinnen som linsene ikke gjør. Og dette resulterer altså i at etter å ha brukt brillene hele dagen, så kjennes det ut som om hjernen ligger og smeller fra side til side (mellom tinningene altså.... AUUU). At korreksjon skulle være så vondt liksom *flire*

JEPP, jeg synes synd på meg selv. Så nå har jeg tatt en hel paracet, skylt den ned med Villa OG skal finne sengen. Og jeg håper for hundenes skyld at de lar meg gjør det uten å finne på noe tull idag. Ikke at de gjør det når jeg skal sove, men idag ville det jo vært typisk om det skulle skje liksom..

Sove godt folkens!

Ingen kommentarer: