fredag 13. februar 2009

Snømonster tid!

Det snør og det snør og det snøøør! D.v.s. så ille er det jo ikke, men det føles virkelig ikke som om jeg bor i Bergen for tiden. Må innrømme at jeg digger forholdene så fremt det faktisk er minusgrader. Da slipper jeg å krangle alt for lenge med bilen om morgenen (dørene vil simpelthen ikke alltid opp...) eller måtte skrape både utsiden og innsiden av bilen. Det første er faktisk verst, man blir jo så sinnsykt våt og kald mens man står der og "diskuterer" med billåsen ;)

En annen ting som er litt ugg med plussgradene er at Flippa blir omgjort til et snømonster. Det har vært små tendenser tidligere og dusjen er blitt hyppig brukt til "tining". Men gårsdagens tur på Bondemarken med Line og hundene, ja - det er desidert det verste jeg har sett Flippa bale med. Hun dannet seg de fiiineste, mest runde snøballene på alle labbene samt bak mellom bena. Det ble mindre lett for frøkna å bevege seg til slutt og på et punkt måtte jeg "redde" henne, få henne ut av den dype snøen og bære henne bort til den mer nedtråkkete for å befri henne for noen av snøballene. Underveis i dette må jeg ærlig talt innrømme at latteren satt løst, selv om jeg selvsagt syntes en smule synd på hunden som sikkert bar endel mer kilo enn hva hun startet med :) En annen ting som jeg må innrømme en viss fascinasjon for er at disse snøkulene faktisk er kulerunde :O Interesting.....

Nuvel, dagene har gått med lesing til eksamen og jobbing innimellom. Det er denne siste uken altså. Ukene før har vært dedikert til altfor mye jobbing. Men, det er tydeligvis en fantastisk jobb jeg har fått med- fantastisk nok til at det blir en langhelg i Tallin med den faktisk!! Gleder meg stort, noe enormt faktisk. Passet er sporet opp og utløpsdato'en sjekket. Flippa skal kanskje være med Line. Og tøtto og Sofus med Ragnhild. ELLER kanskje alt blir snudd på hodet? Uansett, gleder meg gjør jeg :)

Siden sist har det også vært feiret 70 årsdag her i huset! R holdt festen med stor "F". 18 gjester, mat og god drikke (eller god mat og masse drikke?). Hundene ble bestukket med hver sin griselabb og syntes vi godt kunne festet enda mer. Men siden jeg fant sengen ved syvtiden neste morgen, synes jeg det holdt mer enn nok - for meg iaf!

Tøtto havnet på overnattingsbesøk plutselig idag og jeg fikk kvelden fri. Ett øyeblikk lekte jeg med tanken om å sende en sms til noen. Margun, Haugland eller AK kanskje. MEN, så slo det meg at jeg har jo lovet meg bort på lydighet sin utstilling/lp konk imorgen i Flaktveithallen. Såh, nei- tror ikke jeg skal ut på byen ikveld når jeg forventer å bli vekket av Tone kl. 07 imorgen. Akkurat nå kunne jeg slått meg selv godt i hodet for å ha lovet det, men jeg sparer jo tross alt penger på å ikke gå på byen idag også. Så igrunnen, er allting godt!

Det var vel en delvis oppsummering av det som har skjedd. Iallefall de tingene en kan skrive om i bloggen *flire*. Nå tror jeg at jeg skal surfe litt på nettet. Finne badekaret om litt og ta med en bok på sengekanten.

Ingen kommentarer: