mandag 18. mai 2009

Vel overstått 17. mai!!!

Ja, først publiserer en den lagrete oppsummeringen fra begynnelsen av mai og så starter jeg å skrive en ny oppsummering på hva som har "skjedd" siden forrige oppsummering:P Nei for et spennende liv jeg lever *fnys*
Her har det vært stille siden skiveprolapsen (eller skriveprolapsen noen ynder å kalle den) har styrt dagen siden 8. mai - med utsikt fra sengen og sofaen med jevnlige turer til kiropraktor. Da den "åpenbarte" seg på vei til jobb i bilen (!), tenkte jeg litt som så at det som kommer fort på en, går fort sin vei igjen. Og vagget meg vei inn på jobben. Det tok rundt en time før jeg heiste flagget og fant ut at det nok var en bedre ide å finne seg en kiropraktor. Etter timen hos min nyervervede kiromann (ikke "Trond Viggo" denne gangen, fikk endelig napp hos Bo Larsen) så hadde jeg faktisk ikke fått med meg at årsaken til ondten var skiveprolaps. Han mumlet noe på dansk som i mitt hode kun kom ut som "hekseskudd og lumbago" og oversatt til Valask ble det "jævlig vondt som bare plutselig dukket opp" = kink eller noe..

Ole, som allikevel skulle ha Aurora i helgen, inviterte Flippa og meg til helgebesøk med stoisk ro. Syntes ideen om å benytte seg av eksens hjelpsomhet en hel helg var litt skummel. Men utover fredagen skjønte jeg at dette kom til å bli mindre morsomt å fikse alene. Flipsen skulle få middagsrestene mine og tårene kom trillende i full oppgitthet over at jeg ikke kunne sette ned fatet til henne engang. Så da var det jo bare til å takke ja til gjestfriheten hos Ole og bli hentet på døren. Og ja, når man da stiger inn i en leilighet med tre tv'er og hm.. eks antall pc'er så skjønner en jo at en liggende tilværelse ikke er fullt så ille.
Men ja, Ole og Aurora tok godt vare på meg og ikke minst, ga Flipsen turer og mat (pinlig å ikke klare å sette ned maten til hunden sin engang :S). Jeg ble foret og gitt drikke og kjeftet på fordi jeg forsøkte å gjøre mer enn hva jeg egentlig burde osv osv.. alt som vanlig :P

Men i skrivende stund føles det ganske greit nedi korsryggen. Greit bevegelig, men fikser ikke å jogge akkurat. Løfting og slikt holder jeg meg unna fordi jeg kjenner at det liker ondten dårlig og ting går dessverre littegrann sakte enda. Jeg har ikke blitt mer tålmodig av dette, heller tvert om. Men det er lite jeg kan gjøre med den saken.

Imorgen håper jeg på friskmelding (*krysser fingrene*)- slik at jeg kan finne veien ut til jobb igjen og tjene inn litt peng!

SÅH, 17. mai ble litt "rar" synes jeg. Man mister litt av go'følelsen når man ikke går i toget. Ikke at jeg synes det er et "must" å få med seg, men det ble desidert tomt uten viste det seg til min overraskelse. Vi startet ute på skolen til tøtto, inntok kaffe, brus, kaker, is og pølser (alt økologisk faktisk *høhø*) og så kjørte vi inn til et annet selskap i byen. Siden Ole hadde slengt seg på så fikk jeg muligheten til å innta noen glass med sprudlende blank veske sånn midt på dagen :O Forandring fryder faktisk ;)

Kos og middagshygge hos R senere på kvelden for oss kvinner her i huset med tilhørende bobleblåsingskonkurranse (igrunnen mellom flipsen og Aurora) i hagen. En veldig fin dag, men ja- det ble merkelig tomt uten denne toggåingen. Så jeg tror vi må gjøre det neste år, uansett! Dessuten, det er tross alt min tipptippoldefar, Peter Qvam som "oppfant" barnetoget- så kanskje det løper i årene mine at man MÅ gå i tog? *flire*

Ooooog, på onsdag skal Flipps HD røntges. Spin's resultater kom tilbake med A så jeg krysser fingrene for det samme med Flipsen min.

2 kommentarer:

Hundeliv sa...

God bedring!!
Lykke til med HD-røntgen av Flipsen. Vi krysser fingre, og håper på like bra resultat som broder'n. Pop skal til pers etter endt løpetid (som jeg håper er snart....) dersom hun blir i vanlig form og ikke får "down periods" dvs blir treg i ca 8 uker etter løpetid (noe Karna blir).

Vala sa...

Takke takk :)