tirsdag 13. oktober 2009

Nydelig høstvær og syke dynamoer!

For en genial dag! D.v.s. den startet slik men utartet litt underveis. Etter endel lesevegring fant jeg ut at det var likegreit å få tak i turfølge og nyte været rundt store lungen. Så da la jeg bøkene unna og stakk avgårde med Flipsen. Jeg forsøkte å få tatt noen fiiine bilder av Flipsen mens vi ventet på Mådern og Cara. De ble ikke så ille igrunnen, men var rimelig vanskelig å få hårdotten til å se akkurat der jeg ville hun skulle se ;)





....det kommer noen der borte??


Hm? Hva da "se her?"



.....en syklist!



.....go'biten.....



Hva da "kremt"? Jeg bare ligger her litt...


Kommer de nå???


Weee! Bilde forfra... nesten!



Rufsetufsen!

Det ble en god og lang tur. Egentlig skulle vi bare gå rundt vannet, man skulle jo tilbake til bøkene liksom. Men etter en lengre røykepause rett ved helikopterlandingen fant vi ut at det var like greit å gå tilbake den veien. Det å slippe bilmaset i industrigaten er jo alltid herlig. Så bar turen for Flipsen og meg videre til bilverkstedet. Bilen har overnattet der for å få byttet til vinterdekk- og gledelig nok kunne vi da hente den i samme slengen.

Pengene for skiftet ble betalt og hund puttet i buret og ut på veien bar det. I ca. 20 meter. Jeg hadde først reagert på at det var en eller annen "lyd", så en "lukt" og så ble jeg var på at det var lys i dashbordet :O Et utropstegn og et batteri lyste mot meg. Hva i huleste, helv***** Det eneste jeg kunne gjøre var å tutle meg tilbake til kompisen på bilverkstedet og bekjenne at jeg nok kom til å øke mer på arbeidsmengden deres (og spise av sparepengene mine = kjøleskapet som nå blir utsatt antar jeg). Yessir... visstnok er dynamoen ødelagt og bilen blir stående der til ny dynamo er satt i. Så da måtte Flipsen og jeg hoppe ut av bilen (tror jeg hørte et ørlite sukk fra ulldotten) og traske hjem langs veien. Nå ligger det et stk sliten Flips på sofaen her. Tre timers tur er en ting, men at så mye av den var langs veien med tungtransport og mopeder, oh grøss og gru *flire* Så hjernen hennes har fått brukt seg mye idag :)

Nuvel, det skal bli interessant å busse til Åsane på jobb imorgen. Jeg mener at det er på sin plass å få tak i en brukt dynamo. En ny koster 5000 (har en super modell jeg nemlig, en sånn importert (important) tysk Toytota hvor alle delene koster minst 2000 mer enn på "vanlige" Toyotaer... oh joy!). Så da krysser vi alle fingre vi har for at de finner en brukt en til meg, eller kanskje Kims ekstype har en slik jeg trenger på lager? *kryssefingrekryssefingre*

Men det som begynner å irritere meg er hvorvidt alle disse utgiftene som ramler min vei er kosmiske tegn for at jeg skal heise det hvite flagget, avbryte studiene og få meg en JOBB!!! Arg! Nå er det like før jeg bestiller meg et sammenbrudd, må bare forsikre meg om at jeg har råd til det først *flire*

Ingen kommentarer: