mandag 2. september 2013

Dobbelstevne i agility på Nordhordland, 31.08.13 - 01.09.13

I helgen var det dobbelstevne ute på Lindås (laaaangt ute på Lindås). Det var to herlige dager takket være deltakere og ikke minst dommeren Jan Egil Eide. Han sto for morsomme og spennende baner, og godt humør - mens vi deltakere hovedsaklig sto for ablegøyer og vel, godt humør;)

Lørdagen startet vi med en 4. plass i agility1s, med  en feltfeil og en vegring. Vi disket de resterende løpene; lag, hopp2s og åpen hopp. Men jeg var utrolig fornøyd med iveren til Flopsen - og ikke minst humøret hennes:)


Søndag morgen lå jeg og hørte på regnet som traff taket... og vurderte om det virkelig fristet å kjøre en time ut til stevneplassen. Men fant ut at på bakgrunn av at Flippa virket mer giret over å løpe i regn enn hun vanligvis gjør - så fikk jeg bare ta meg selv i nakken og komme meg avgårde.

Fartmessig så har vi mer å gå på - men hun gir mer enn hun vanligvis har gjort i regnvær. Og det er jo noe å være glad for bare der!

Vi smalt til med å gå et feilfritt agilityløp og siden vi var de eneste uten feil, så hanket vi til oss 1. plassen likesågodt :) Det var en knallstart for en som egentlig hadde mest lyst til å bli i sengen etter litt lite søvn. Deretter disket vi lagløpet (2 disker av 3 mulige på laget ;)), men hadde et FANTASTISK stigefelt ned!!! Vi disket også i Hopp2s - men slo til igjen med en 4. plass på åpen hopp. Disse fryktelige bc'ene er jo umulige å slå på fart ;)


Hele helgen fremstår som en skikkelig booster! Greit at Flopsen ikke elsker regn og dermed er trykket av det, men hun koste seg og satset mye bedre enn hun vanligvis gjør! Så nå er planleggingen igang for kommende stevner :)

Dobbelstevnet i Nordnæsdalen
Karmøy stevnet
Stavanger på Åsen
Dobbelstevnet på Ølen
Norwegian Open

Jeg kan ikke annet enn å smile - dette kommer til å bli sinnsykt gøy :D:D





Ingen kommentarer: