tirsdag 29. august 2006

Atter en helg forbi.....

... og det ble jo en ganske stille helg denne gangen da. Aurora var hjemme, og vi koste oss egentlig. D.v.s. lørdagen var faktisk sofa/data dag for oss begge. Kan ikke skjønne at "hverdagen" skal ta så fort knekken på oss??! Kanskje det var Lea som hang igjen på meg? Denne søte flatten som jeg kom over på fredag. Vel, Sofus var også god og rolig, kanskje "Lea effekt" det også?

Eieren til Lea kom innom på lørdagen med den flotte blomsten! Helt nydelig! Men seff måtte jævelskapen drysse pollen på meg, så uten at jeg visste det-så gikk jeg til butikken seendes ut som ja, som om jeg hadde malt eller noe. Så ikke ut på genseren *ler*
MEN, blomsten er fremdeles fin og lukter veldig godt!

Veeeel, egentlig, så hadde jeg tenkt meg til Lindås på lørdagen og se AG og LP konkurransene. Men fy så god den sengen var da klokken startet å ringe! Ikke særlig interessant å stå opp lenger. På lørdagskvelden kom det den søteste "wish U where here" meldingen fra Peder og Kamilla. Og før jeg visste ordet av det, så hadde jeg lovet å ta turen ut til Spåken på søndag og spise frokost med dem! Også jeg som har erstatningsrett oppgaven dah.. vel, mat er jo en god ting (iflg næringsrådet (les: Margun ;)) så på søndag puttet jeg tøtto i klær og kjørte avgårde til Spåken. Egentlig ikke så langt, for å være sååå mye på landet! For landet var det! Hester og sauer og frosker (veldig søte også faktisk *smelt*).

Peder møtte oss på veien også gikk vi til hytten. Deilig tur, enda mer deilig når jeg kunne slippe Sofus og dermed sikre min egen fremtid trygt imøte. Da vi kom til hytten så lå den utrolig fint til! Kjempe hyggelig!! Også stakkars Kamilla da, som var blitt syk over natten. Men enda til, så laget de super god frokost til oss (som jeg faktisk fikk i meg, *WEEEE*).

Kamilla måtte få en stund i sengen, så da stakk vi ut og sjekke kreftene på båten. Våres krefter, vel og merke - her snakker vi robåt! Og det var så artig å ro igjen, satan, jeg aner ikke når jeg gjorde det sist. MEN, altså, hunder i robåt, det går greit, men de får seg noen "lusinger" til tider, når de ikke passer seg for "roeren".. Sofus gikk frem og bak (eller akter og eh, bau? hehe..). Hvis han var tørst, så gikk han på siden av båten, fordi da veltet jo båten såpass ned til vannet at han kunne drikke litt ;) Smarting (men vet ikke hvor hæppen Peder var for det altså, knis).

Aurora storkoste seg virket det som. Kom iaf ikke et knyst fra henne, hverken da eller senere. Altså, hun snakket-men ingen sure miner eller "jeg kjeder meg, mammaaaaa". Og DA er jeg fornøyd ;)

Får jo ta med dagens også da, altså TIRSDAG 29.08.06.

Ag trening kl. 18 på Varden. Det gikk bare så utrolig bra. Det startet "dårlig", jeg trodde det. Fordi Sofus hoppet et hinder og bråstoppet! Jeg skjønte ingenting (sto der med kalkun"boller" jeg dah.. som et mehe..) og han virret rundt hinderet, snuste og sto i. Da tenkte jeg for meg selv at en eller annen uoppdragen ladd hadde markert der tidligere eller noe. Men neida, gutten hadde fått ferten på Frolic! Jada, det var den dagen idag ;) Så da var det bare å rydde vekk kalkunen og finne frem hans egen Frolic (selv om Simen hadde strødd godt utover alle sine ;)). Og dermed gikk det som det suste over første banen.

På andre, sto feltapperatene. Sofus var først ut. Mønet gikk han supert på, bare litt for mye supert fordi han fløy over feltene på nedslaget spesielt. Men der gikk vi inn med dekk også var den grei.. Men så var det startfeltet han hoppet over *knis*. Ja,ja... gutten liker det-ikke sant? Tok så noen runder på stigen. Førstegangen gikk jeg med kobbel, og gutten gikk pent over. Så prøvde jeg uten, og noe gikk galt. Det kan være at Simen var for "nærgående" med hånden sin-og kanskje Sofus måtte sjekke? Uansett, så falt Sofus av stigen og rett ned i bakken. Beit meg i leppen for ikke å komme med en spontan "DAKARS", men roste og fikk ham på plass og rett opp på stigen igjen (mens jeg hveste til Simen at han måtte ta vekk hånden sin ;)). Simen er kjempe flink, misforstå meg rett. Han hjalp oss mye idag, både med ideer og engasjement!

Uansett, gutten fløy som en gud og jeg sa meg storfornøyd etter et par gjennomkjøringer hvor det funket optimalt.

Monica, Dorthe og gjengen var kommet og hadde tydeligvis sett mitt fornøyde åsyn ;) En ting er jo at gutten koser seg, en annen ting er at jeg faktisk kjørte mer UTEN langline enn med! Og det uten at gutten stakk en eneste gang *stolt*.

Fikk senere Monica til å hjelpe meg med stigen, for å sjekke om Sofus faktisk trenger "støtte" der oppe. Men det ser mest ut til at han "skeier" ut med baken på nedslaget. Kanskje fordi vet'en har vært og rota der idag? Eller fordi han kanskje bare "skeier" ut? Ikke godt å si, nå er det flere måneder siden han var på stigen sist, så vi får teste det ut neste tirsdag og se om det hele er "kjertel relatert" *knis*

Vel, dett var dett for denne gangs oppsummering. Slenger med noen bilder jeg, så får jeg vel snart fordyper meg i erstatningsrettens "magiske" verden... ehem....

Edit.. Søren klype! Jeg får ikke lagt inn bilder jeg. Vel, det får bli imorgen eller noe istedenfor!
Nattinatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Litt stolthet skader ingen,nei!
Flink gutt!
Men "næringsrådet" burde følge sine egne råd...Kjipt å være blakk, gitt...
*kos*