fredag 25. august 2006

Dobbel Dog?



Se hvem jeg har funnet!!



Hun er sååå nydelig, også går hun utrolig fint i bånd (nja, kanskje ikke helt rett. Men mtp hva jeg er vant til selv, så er hun en drøm ;))



Dette var dagen sin det! Er rimelig utslitt, og klokken er jo ikke tre på ettermiddagen en gang *ler*. Jeg ble plutselig "mor" til to hunder jeg! Fant en Flatcoated Retriever i hagen min (hadde sett henne gå løs i gaten litt tidligere), og trev med meg båndet til Sofus og løp ut til henne.
Hun kom sporenstraks og var såååå nydelig! Ble nesten litt forelsket jeg! Men jeg turde i utgangspunktet ikke å ta henne inn til Sofus, i tilfelle hun ikke var "sånn grei" liksom, hehe...

Så var det bare å ta ringerunden! Politiet først, der var ingen meldt savnet-så den snille mannen tok mine personalia og skulle videreformidle hvis noen ringte. Så var det seff diverse veterinærer og sånt! Men Dyreklinikken Bergen Vest tilbød seg å sjekke etter chip, siden frøkna var helt umerket. Så etter en laaaaang tur oppi høgget her, hvor jeg spurte enhver hundeeier jeg traff (har du hørt om noen som savner en flat?) samt snakket med barnehager o.l., så dro jeg frøkna inn i bilen og tok henne til vet ;)

Der fant de ut at hun var chippet! O lykke! Men den var kortvarig, fordi det ikke var registrert noen eier på henne - ja, jeg vet.. *Støøøønn*. Mest sannsynlig, så har oppdretter vært den som chippet henne, og da istedenfor å regge henne på oppdretter, så har vedkommende fått med reg.papirene for at eier skulle sende inn selv ;) Fort gjort, men rimelig irriterende når du leter etter dem liksom, hehe...

Jeg "sonet" henne til og med, dvs Vips gjorde det for meg, siden jeg var ute og trålte nabolaget etter eier ;) Så hun har vært på nettet også idag, i tillegg til alle de andre inntrykkene hun fikk *ler*














Vann må en ha når en tuller så mye rundt! De var rimelig pest begge to, men ikke pokker om det skulle soves!

Så var det da bare til å ta med frøkna hjem igjen, mens gjengen på Dyreklinikken Bergen Vest sendte fakser og ringte rundt for å hjelpe til! Og vel hjemme, så var det på tide å introdusere pelsene til hverandre. Jeg vurderte å ta det ute i hagen, men så for meg to stk bånd, og ett stk hysterisk Vala-og lot det bli med tanken, og håpte at det ville gå greit innendørs, selv om det jo er på "terretoriet" til Sofus. Og det gikk greit det, veeeeldig greit! De hoppet rundt og styrte på som galne her. Flere liter med vann gikk med (man blir jo tørst når man hopper og leker sånn hele tiden, må vite :P). Så etter noen timer fant jeg ut at det var på tide å lufte dem, slik at det ville bli minimalt med uhell innendørs. Og som sagt, så gjort... auuuuu, altså- Sofus kan jo ikke oppføre seg. Så det var noen sure gloser fra min kant! Jeg satte flexi på frøkna siden hun dro minst og dermed kunne komme seg vekk fra galningen. Og så styrte jeg ned mot Arenum. Der ble jeg seff "trippet" av Sofus! Han surret meg inn i båndet, og dermed føyk jeg på trynet og bukse og kne røyk! Auuuuu.. innihampen**%&¤###"%T& noe sånt kom vel ut av min munn ja...

Men etter å ha hilst på Glass folkene, fant jeg ut at nå var det på tide å gå hjem igjen... og frøkna trekker så fort hun nærmer seg døren, for her er det tydeligvis godt å være, hehe.. søtnosen hun var!

Ble jo etterhvert litt lei av all lekingen og hoppingen her inne. Så jeg heiv Sofus inn i bilburet (ellers hadde han skrapt seg igjennom døren) og frøkna lå ute i gangen. ENDLIG stille... og snorkelyder, *knis* Og litt over to ringte det en som var nabo av eieren! Juhuuuuuu! Frøkna har fått et navn. Pinlig å si, men jeg har glemt om det var Lea eller Thea... men "*ea" var det iaf ;). Hun var snart året, så hun er yngre enn Sofus galningen! Men fy så rolig hun er... neste hund blir en tispe tror jeg... hehe...
Det var barna i huset som hadde glemt å lukke porten etter seg. De var blitt helt fra seg da de kom hjem fra skolen og fant ingen hund.. Dakars...
Så der var gjensynsgleden stooor da jeg kom med henne!
Og en super jobb Dyreklinikken hadde gjort da! De hadde endelig tracket ned eieren (på mystisk vis.. aner ikke hvordan..)og fikk kontakt med nabo og tilslutt meg!

Sofus, stakkars gikk rundt og grein.... og lette etter frøkna si.. Men nå ligger han å små snufser litt i søvne ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppsann
Litt av en dag på deg, merker jeg satt her og var spent selv, hehe. Stakkars lille frøkna! (hunden altså)

Anonym sa...

Haha, ler så jeg griner! Synes jeg ser deg der du ligger!

Veldig bra at du fant fram til eieren av hunden! Stakkars Sofusen som ikke får bo med drømmedamen sin da!

Cecilie

Vegard sa...

Vala - dagens hverdagshelt! :)

Anonym sa...

Testing 1-2-3!! Råger-ti-fire! ;o)

Vala sa...

Vipsen: Ja, vi ble ganske spente begge to tror jeg. Jeg personlig ble videre utrolig lettet over hvilken familie som faktisk eide frøkna ;)

Cecilie: Du onde kvinnemenneske... joa, sikkert vittig gitt-men fy så vondt knærne gjør..
Drømmedama stakk faktisk av fra eierene igår kveld-og rotet seg inn i hagen vår igjen ;) Med andre ord, vi gjorde inntrykk *knis*

Vegard: Hmmmm, sikker på det?

AK: "Over og ut"!