mandag 7. august 2006

En helg forbi.......

Nå er det noen dager siden sist jeg knotet ned noen få velvalgte ord (*knis*). Det har vært ekstremt hektiske dager og jeg har vel for det meste kost meg masse. Egentlig, så er det litt sånn følelse at mye OG ingenting har skjedd siden sist. Men sant, det er jo ikke helt tilfellet, hehe..



Fetter og kusine i dyp konsentrasjon...


Fredagen ja, det var grilldagen. Meget spesiell dag får en si! Nydelig vær, jeg var på jobb-super hissig og sliten. Ingenting ville gå min vei og det eneste jeg tenkte på var Lost Weekend. Forstår ikke hvorfor den skulle trekke så fælt i meg, men det er kanskje på tide å komme seg på en festival en ikke jobber på? Masse meldinger frem og tilbake mellom T og moi. Endel misforståelser selvfølgelig, men endte nå med i at vi ringtes og fikk klarnet opp i de misforståelsene han følte hadde blitt lagt (mens jeg derimot ikke hadde noen å klarne i... WEEEEEE!!*ler*). Summa sumarum, ideen var vel at jeg skulle "kidnappes" på lørdag og fraktes ut på LW, men det (vet vi jo i ettertid) skjedde ikke...




Kusinene med omsorg for pelsdotten;)


Uansett, frøkna var hos Ole og jeg skulle på grillfesten hos K. Søs skulle også være med på hele sulamitten og Ole og tøtto var jo invitert, så her var det duket for endel merkelige konstellasjoner. Uten at jeg egentlig er helt sikker på hvor merkelige de egentlig var... Det fikk jeg vel aldri helt bekreftet 100%.
Noen ble sinnsykt fulle og derav fullstendig uinteressante (har en egen evne til å ikke takle dritings folk liksom, d.v.s. er flink til å takle dem, vil bare ikke rett og slett.. hva er vitsen?). Men det var super koselig og masse god mat. Ble jo sinnsykt sent da, så neste morgen var jeg rimelig trett i hodet. Tok meg en tur med bilen og Sofus rett fra Søs og til Hjortland. Kvelden før traff jeg en av naboene til grillfesten. Han hadde en farao og endel info om Hjortland. Så med friskt mot og nye håp kjørte jeg ut dit. Og det var ganske bingo. D.v.s. vi møtte en der ute, som syntes det var helt greit at Sofus løp rundt med Briarden hans. Så dermed fikk jeg vite mye om ordningen og også hvem jeg skal søke opp.. (har ikke kommet såå langt enda, men man er jo redusert etter en helg må vite!!).

Vel hjemme, så begynte det å ane meg at LW var en tapt sak (hahahahaha*host*), så jeg formidlet et ekstremt ønske om å sove litt på sofaen til T og det gjorde jeg. Fullstendig fantastisk deilig!

Vi tok oss en stripe ut på byen senere, dvs vi nøt en flaske økologisk øl, laget på korn(sirkler..haha). Hva ellers liksom ;P Så var det vel en liten stripe innom Zachen (har du noensinne gått ut med en "økolog" som ikke har noen formening? Man blir irritert og rastløs.. jah.. der var det ordet igjen gitt... ).
Men det var jo koselig å sees etter et års tid da, men stakk hjem ALENE i tretiden eller rundt der.. kanskje fire, når jeg tenker meg om.
Uansett, så ble det mye mer rimeligere enn hvis jeg hadde stukket innom LW! DEN kan jeg iaf være fornøyd med, så det så!!

Søndagen gikk i mye dill på Sonen (ja, jeg liker meg der jeg ;)) og en "fjelltur" med T. Han insisterte vettu.. Ville se Sofus og at jeg skulle titte på den nye leiligheten, så da fikk vi jo unnagjort det også, ikke sant?
Joda, fjelltur.. opp Skredderdalen (som opplevdes noe ala : "åinnihelveteerdetmuligsåjævligbrattliksom????") og videre titting på "boligtomter" og blåbærbusker og noen skilt med "bading ikke tillatt i drikkevann", need I say more???




Sofus, drikkevann og en helt fremmed kar ;P


Ja, ja.. sliten, forbannet, skitten, svett og irritert (minnene strømmer tilbake ;P) så var jeg hos Ole for å hente Aurora. Der ble jeg tilbudt frokost/lunsj/middag og en dusj med tilhørende Nato "sommerklær" merket ISAF. Joda, jeg følte meg faktisk dum jah.. det var nok sikkert en bombe ;P

Jeg hadde lovet å hente Ingunn på Flesland, og Ole hadde sagt seg villig til å ha Aurora (snille mannen, enn så lenge, hehe...). Flyet hennes var jo seff forsinket, Sofus koste seg med å boffe under sosialiseringstreningen vår på Flesland (vi kan jo late som, kan vi ikke?), men alt i alt, så var det faktisk hyggelig å tilbringe ex antall timer på en flyplass med en utålmodig hund! Tuller ikke altså, hyggelig!
Dødsdeilig å se Ingunn igjen! Åh, så glad jeg var, endelig kommer disse "idiotene" tilbake til Bergen! Hvorfor må de i det hele tatt reise vekk om sommeren, som om jeg klarer å passe på meg selv liksom! Hmrphf... Uansett.. masse tyt og mas (vi har vel oppført oss like teit i sommer tror jeg.. *ler*), en stooooor Statoil hamburger med tilhørende sigpause, så var jeg på vei hjemover igjen.

Dagen var vel ikke slutt der, men noen detaljer må jeg holde for meg selv. Men sånn at det er sagt, dagen fikk en verdig avslutningen-flere ganger ;)

Men, jeg må få legge til... Aurora skulle endelig få lov til å starte på fritids idag.. MEN, tror dere ikke hun blir den eneste! Joda, foreldre som i lang tid har vært sur fordi skolen ikke har dette tilbudet, har nå trukket seg (noe har seff kommet iveien-barnet har blitt sendt andre steder o.l). Så jeg ble så lei meg på tøttos vegne. Men, mor fikser-ikke sant ;) Så jeg har sendt ut sms til alle de foreldrene i klassen som jeg hadde på mobilen sånn tilgjengelig-så en liten venninne er ordnet til i morgen. Da blir nok damen på fritids glad (håper jeg ;)). Men hva skal jeg ellers gjøre-jeg skal jo jobbe, og Aurora har jo allerede vært med meg mer enn hva jeg synes er rett. Men, men.. neste foreldremøte-så skal blodet flyte, muahahahahah *kremt*, eller litt iaf ;)




Sofus som titter utover utsikten fra Stoltzen

3 kommentarer:

Anonym sa...

Flott og se du har det litt bedre... Håper vertfall det er slik... ;)

Jeg leser, jeg leser, men er ikke så flink og skrive vettu, men setter stor pris på lesestoffet, flink og skrive om alt & ingeting... :P

Tjopling fra sniken.!

Vala sa...

Mm, du vet meg, alt og ingenting er tross alt det det handler om ;)

Og joda, har det mye bedre. Tror ikke man kan ha det supert hele tiden vet du, da ville man jo i realiteten aldri hatt det bra i det hele tatt (ville ikke visst forskjellen mellom bra og dårlig liksom...).
Og du, trollet mitt, stikk innom igjen du ;)

Vala sa...

Kamilla, min DUE!!!

Mm, har alltid mye på hjertet jeg, så fremt jeg har hodet mitt på plass liksom.. Nå er det litt ute på vandring, så jeg har en pause i postene mine :P Noe som sikkert er greit for de som stikker innom her av og til, hehe.. blir mye å "catche" opp liksom..
Men når det er sagt, så er det vel på tide at jeg oppdaterer, er jo en uke siden forrige innlegg :O
Gi nettskrekken et spark bak fra meg, så fikser du den bøygen der!

DU er søtest! Hehe, eller var det Peder.. hmm, nei, det var du!