tirsdag 1. august 2006

Zombie tilværelse....

Hva er det som skjer egentlig? Hvorfor i all verden er dagene på jobb så sinnsykt tunge? Altså, jeg har jo forsåvidt kjent det tidligere men idag, da jeg tross alt bare har vært innom jobben i eh... 2,5 timer!!! Skulle tro at det ville være en dans på roser, men ca. 30 min. fra vi ankom (Aurora var seff med...), så startet jeg å gjespe! Noe så sinnsykt også. Sant at vi finner små balsamerte insekter neddynget av pulver, men kan det være det som gjøre det? I tett samarbeid med at det er så fryktelig tungt og lummert ute? Tja, kanskje.. arbeidsmoralen synker jo nærmest litt også da. Den eneste gleden er vel den nye fantastiske kaffemaskinen.. den har ALT, vel, nesten alt dah.. den mangler seff mocca! Men strengt tatt, så kan jeg jo "mixe" sjokoladen og cappucino'en-så skulle det være i boks. Men det som er litt interessant, er at det ser ut til at folk er på vei til å sovne ved den maskinen. Så something is strange....

Ja, ja.. hvorfor jeg bare jobbet i 2.5 timer. Vel, mest fordi jeg VILLE ha fri, og virkelig komme sent. Men også fordi Margun og jeg tidligere (mens jeg trodde at dama på jobben var tilbake fra ferien sin-ergo jeg kunne begynne med mine "hemmelighetsfulle" arbeidstider, noe som imidlertid viste seg å være helt feil...)hadde funnet ut at det nå var på tide å svinge Ikea kortet. Og joda, det ble svingt.. ikke så alvorlig mye, men mer enn nok til at jeg nok må svi litt for det, hehe.. men fy faen, det er verdt det! Dessuten, bare praktiske ting.. Må jo ha nytt sofatrekk slik at jeg kan få vasket det "hvite", dog kjøpte jeg to nye-men de var jo ultrabillige, og dermed kunne det forsvares. Deilig dag.. Det eneste dumme var jo at jobben ringte konstant og selv om jeg higer etter å få tilbake mitt "hemmelighetsfulle" arbeidsmønster, så får jeg skikkelig problemer med å støtte min egen Ikea tur, når jeg absolutt burde vært der og hjulpet dem. MEN, jeg hjalp dem over telefon, så da går vel det ut på et? Dessuten, jeg skriver jo ikke timer for det må vite.. jeg var jo på Ikea ;P

Men tilbake til zombie stadiet.. lurer på om det har noe med søvn å gjøre jeg.. Nå jobber jeg som en helt med å få meg selv til sengs.. nå er jo ikke det så fristende liksom, kjedelig alene liksom, hehe.. neida, seriøst- så er jeg faktisk ikke trett.. trett er jeg på morgenen ikke om natten. Da skal man jo gjøre absolutt alt annet. Men samtidig, sove er noe av det deiligste som finnes!

Åh, jeg har faktisk kjøpt yoghurt idag! Så får vi se om jeg får den i meg. Margun (sikkert noe Dr. A ville støttet henne i) er en stoor forkjemper for at jeg må ta meg selv i nakken og SPISE. Jobber jo med saken, men det er jo så sabla varmt at et måltid om dagen nærmest er mer enn nok å få i seg. Hvis det i det hele tatt smaker akkurat dah, hehe... uff, som Dr. A ville sagt "herregud, slutt å oppfør deg som en drittunge, nå MÅ du vokse opp snart!" Jada, særlig tegn til sosiale antenner hos ham også til tider, hehe...

Pokker også, kjipt med påvirkete mennesker.. Vanskelig å vite om det er alkohol eller dop når man ikke ser dem men bare hører dem. Det sto en gjeng nettopp utenfor hekken, ved rompa på bilen min liksom. Jeg måtte sjekke om de var inne i hagen eller hva, det har jo vært endel happenings i denne hagen tidligere liksom. Og mens Aurora er våken, så synes jeg lite om det. Vel, jeg synes vel strengt tatt lite om det UANSETT. Men samtidig, jeg ville følt meg mer fanget i huset enn trygg tror jeg, hvis jeg hadde åpna opp for krig liksom ;-) Så mens jeg åpnet vinduer og poengterte at her var folk FAEN meg ikke dratt på ferie, så stakk Aurora like godt ut i hagen! Jeg fikk helt hjertet i halsen jeg, husker godt når guttaboys stakk innom når hun var liten og lå i vognen utenfor, utenfor med dem. Og de stakk hodet inn stuevinduet og var veldig hyggelige og lurte på om jeg kunne låne dem en skje ;) Vel, det er et adrenalinkick det! Ikke var de truende ei heller slemme, og ingen dårlige vibber-bortsett fra min iboende skrekk basert på fordommer og det at ens forsvarsløse baby ligger på "feil" side av mors trygghet liksom ;) Det endte jo bra, det eneste "skumle" var at jeg i ren beflippelse ga dem Ragnhilds yndlingsskje (ja, høres rart ut.. jeg vet.. men hun er jo rar.. skuespillerinner...*himle*)DET var skummelt det *ler*.

Vel, vell..... Aurora stakk nå ut hun, skulle sjekke blomstene sine. Hehe... ikke kan jeg kjefte, og ikke kan jeg grine ei heller kan jeg gjøre noe som skal rokke ved denne deilige posisjonen med å være barn og uskyldig.
Hvor uskyldig og naiv Aurora egentlig er, stilles det spørsmål om. Altså, misforstå meg rett. Hun vet bare altfor mye tror jeg. Men det er jo en av ulempene ved å kunne lese/skrive fra 3 års alderen..... noe må man jo ha som en "forbannelse" i livet også. Så sånn sett, at man gjerne vet for mye-er kanskje ikke den værste ;)

Nei, eh, falt helt av her jeg- tid for en oppsummering?
Ting skjer på sonen, livet er deilig, dagene er lumre (?går det an å si?), natten er urolig, Sofus er rastløs, jeg er faktisk roligere, Kaisa har inntatt sofaen, Emma er blitt et naturens dyr og Aurora er strålende vakker og tålmodig - sin mors rake motsetning! Jeg "surmuler" fremdeles over at jeg ikke har råd (enda iaf) til Lost-Weekend, men har kommet frem til at jeg nok får finne på noe annet, bowling for eksempel!! Eller kino, hmmm..

P.s.
Åh, nå fant Aurora firkløver "samlingen" vår. Hva er det med den da? Skal ikke den egentlig bringe lykke.. eller eh, kanskje tre firkløvere bringer ulykke? Hmm... må tenke mer på den gitt...
D.s.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, vennen!
setter pris på å være m i bloggen din, vettø!!!
Og ja: SPIS MER & TAKE CARE !hi hi

Vala sa...

Hehe.. vel, fikk faktisk i meg den yoghurten.. men fy faen så lite godt det er.. satt og små brakk meg underveis. Nei, jeg må nok finne noe annet jeg kan "småspise" på...