søndag 17. september 2006

Oppsummering om en hektisk uke?

Vel, forsøkte å legge inn en videosnutt her tidligere, men det funket altså ikke. Aner ikke om det egentlig går eller ei (må kanskje lese litt rundt på blogger.com for å sjekke.. men lese, ugg, nei.. ikke akkurat idag), men INN kom den iaf ikke *snurt*.

Nå har jeg vært igjennom en uke med massiv skriving pga hjemmeeksamen i Erstatning 1. Den obligatoriske "tastedysleksien" meldte seg med full storm både hos AK og Line, så den holder visst tritt selv om vi har kommet oss et år videre :P Irriterende syndrom det der gitt! Ble faktisk ferdig dagen før fristen, med ex'en. MEN oppdaget (til min store fortvilelse) at word faktisk var utradert av denne mystiske sykdommen på MC PC'en. Så etter en rask "ex antall løsninger pr sekund" tanker, så kom jeg jo på at jeg bare kunne spørre om AK kunne hjelpe. Og DET kunne hun seff ;) Snille monsteret mitt!

Så da var den i boks, og jeg kan notere meg ganske så happy at jeg faktisk har lært noe erstatningsrett iløpet av de 3 dagene jeg faktisk jobbet med oppgaven *gliser*.

På lørdag kom Ingunn på overnattingsbesøk. Det betyr jo en flaske med vin, minimum. Men nå ble det bare med den ene flasken også da, fordi vi var visst for trøtte begge to! Hva er det liksom? Alderen? Huff...
Hun skulle holde sminkekurs på tirsdagen på Stord eller var det Bømlo? Uansett, litt av en location ;) Jeg skulle da være prøvedukke seff. Det er jo bare gøy, men det skjedde ikke før utpå søndagen, etter at vi våknet! Gøy å bli sminket faktisk, nesten som om man er på sånn "beauty" sted og blir "pampered"! Lovet jo egentlig å legge ut et bilde av meg selv dah, men usj, hater bilder av meg selv.. sorry...



Ingunn! Og neida, hun kubber IKKE ut en sigarett... :P




Ukjent dame


Tirsdag var det uoffisiell cup på Varden. Vi var ikke med i ringen, men jeg lekte fotograf og slapp dermed unna det meste ;) Bidro til kassen med 5 kr. for kaffen dah. Noe må jo selv en kunstner kunne bidra med, utenom kunsten da seff..

Nå ble det lite med kunst. Lyset var elendig, og plutselig funket ingen av funksjonene sånn som JEG mener at de SKAL fungere.. Dustekamera. Men, videofunksjonen funket. Men det hjelper jo lite her inne;) Slenger med noen "kunstneriske" bilder okke som, så kan de se så "rennende ut" de bare vil *ler*



Simon og Peq.... ett eller annet *blush*




Monika og Merethe




Se, så flink hun er!



Eh, dette må da være Simon sin igjen?



Line og Pippin



Dorthe som forteller om dagens hendelser ;) Sånn er det bare med hunder!



Cecilie mor ;)

Onsdag.. tja, vi koste oss hjemme. Innimellom mine hysteriske tak med oppgaven, selvfølgelig. For ikke å snakke om bærbaren da. Den køddet seg sinnsykt, og det endte med at jeg la meg uten å egentlig vite om word hadde gjort jobben sin og lagret for meg, slik at jeg slapp å skrive alt (av det lille) om igjen.

Torsdags morgen, "siste innspurt" var nettopp det. Oppgaven måtte skrives. Men, kom sent igang da "alle sluser" hadde åpnet seg i Fjøsangerveien. Og køen inn til byen sto nesten helt ut til Lagunen. Så da fikk Sofus kost seg litt med lille Loppa på 4 mnd. i Skjoldabukten. Hun er herlig da, gudene må vite hvordan hun ser ut når hun blir voksen ;)

Fredag, joa, oppgaven ble jo levert som sagt! Og resten av dagen gikk med til "ikke-lov-å-drepe-" tanker (intern*), koselig kaffe/brus hos Line også deilig middag hos AK og TH. Med tilhørende utleverte fantastiske plommer fra Kari (*promp*).

Vi satt vel egentlig en god stund hos Line. Er usikker på hvor lenge faktisk, sikkert fordi tiden flyr i godt selskap ;) Maria var sjuk og vi andre var fnisete! Maria også, sånn egentlig. Men folk som er så forkjølete fremstår ikke så sjarmerende når de er fnisete-så jeg forsøkte å hoppe over den ;) Men altså, varmt var det og varmen fortsatte helt ut på Askøy.

Fikk forresten lånt en bok av Maria som jeg virkelig gleder meg til å lese. Den heter "Han er faktisk ikke interessert- sannheten om menn, helt uten filter". Tror den kan bli jævlig vittig å lese (for ikke å snakke om lærerik...), men har ikke kommet til det enda *sukk*.


Lørdag morgen, så var det lovet av min andre "halvdel" (Johanna) at vi skulle møte opp kl. 0830 hos Bergen AG. For å hjelpe til på første skiftet for trippelstevnet. Var faktisk bare 5 minutter for sen *stolt*.

Utrolig artig dag. Litt trasig at vi ikke kan løpe selv, men en dag, så kanskje? Uansett, Sofus var rimelig forvirret over alle de forskjellige som kom og skulle lufte ham. Men han var nok fornøyd når man tar i betraktning alle de hundene han var omringet med.

Jeg kom hjem dritsliten og full i hodepine i halv syv tiden etter "endt" dag. Og tok avgjørelsen om å utsette alt som har med klesvask, "husvask" og sånt, til idag. Så det har jeg gjort nå, vasket og ryddet liksom. Fikk en masse klær av Therese igår, en hel sekk faktisk. Så da var det å gå igjennom og se hva som er interessant og hva som skal til Fretex. Etter det, så var det å gå litt mer igjennom mine "egne" ting, og se om vi kan gi noe av det til Fretex også. Skal jeg først levere, så skal jeg jo det ;)

Akkurat nå går det i å vaske bademattene av gulvet. Ja, du leste riktig.. Ikea sine badematter kan nemlig lime seg fast til gulvet ditt, hvis du er riktig så heldig. Med det resultat at man må DRA dem av. Og når man gjør det (for det må man jo gjøre før eller senere, før loppene infiserer resten av huset), så trekkes fibrene ut av matten og blir sittende igjen, fast på gulvet. Det er så gøy vettu.. skikkelig søndagsmorro :P Det sitter stokk fast! Skikkelig irriterende! Faen også! Jeg får ikke inn bildene av gulvet.

Ikke får jeg restene av mattene av gulvet, ei heller bildene av mattene inn i innlegget *ler*
Må bare sende dette innlegget inn, så får jeg heller slenge dem inn etterpå...

*EDIT 22.09.06 Endelig fikk jeg lastet inn bildene.. *puh*



Nærbilde av "badematteskjegget"




Selve "trekk badematten av gulvet" aksjonen..



*Kremt* Sånn som den hvite flekken i midten der, sånn skal altså matten se ut... MEN, det rosa rundt, vel det er altså alt "badematteskjegget" som halvveis ble værende i matten i stedenfor å sette seg fast på gulvet..... Jeeeeezez..



Og sånn blir det da altså seendes ut etter at matten er fjernet i sin "helhet".. litt drøyt å si kanskje, når tross alt mesteparten av "skjegget" henger igjen *ler*

11 kommentarer:

Anonym sa...

For noe tull å legge ut et sånt bilde av meg! *snurt*

Vala sa...

Næmmen, du var jo så fin jo! Så du forresten det bildet jeg la ut av meg selv eller? Det var ikke mye å skryte av akkurat.. *rødme*

Anonym sa...

For å svare på meldingen din.. Du trenger ikke å fjerne det ;) Ble bare litt overrasket bare...

Vala sa...

Kosefrøkna da! Hvorfor overrasket?
Alle de "kule" får jo bli avbildet i bloggen min vettu ;P

Klem fra meg!

Anonym sa...

Fordi jeg hadde helt glemt at du hadde tatt det bildet der ... Derfor overrasket!

Anonym sa...

Heisann!
Er det virkelig ikkje "lov å drepe"? Søtten og, det ødela du alle mine planer *fnis*.
Takk for sist, eg minnast deilig varmt vær på verandaren. Det er vanskelig å huske når man no ser ut på grått og vått landskap, buhuu!
Så var det storgruppe igjen i mårå, ugg! Men snille deg, skal vi forsøke å være litt tidlig i mårå? Og kanskje slenge inn sekkane kl. 10 for deretter å sigge litt? Ja, det går faktisk an, helt mulig, å være presis! Eg har fortsatt ikkje sett på dei uhyggelige oppgavene... men eg rekner med at det finst endel sjeler som kjem til å kommentere dei.. ja deriblant du! *hihi*

Me snakkast!

Vala sa...

Mm, er sikker på at det står et eller annet sted i Lovsamlingen også. Og det burde da du vite *snøft*

Jeg er så uforberedt som det kan bli til morgen dagen. Er fremdeles i stuss over om de lovene var til da, eller om de var til torsdag. Mao, jeg har ikke lest noen av oppgavene.. bombe...
NOT.. ja, ja.. Nå skriver jeg faktisk på babyen min jeg! Så den er i live.. Har bare ikke installert MSN igjen.. Dessuten, ny oppdatering av bloggen burde det også bli. Men ikke nå.. trøtt nå.. Drittvær, jah....
natta!

Anonym sa...

Det er bare du som er for kjapp, Vala! Satt jo og skrev nytt innlegg i det du la melding i bloggen, jo! Med bilde og greier!

;o) Sara

Vala sa...

*Knis* Da må jeg jo innom en gang til idag da, Sara ;)

Ny kommentar "on the way"!

Anonym sa...

Næmmen, rosa skjegg jooo!!! *fnis*

Nå ble jeg yderst betenkt her kjenner jeg, for jeg har og sånn badematte joo.... *vagge for å forsikre meg at ikke skjegget dens sitter fast* -Puh, redda! :-D

Nå skal jeg straks kooose meg med en baconcheeseburger jeg nemmelig! *hoppespretteoppogned*

Vala sa...

Hormonella! Min due ;)

Flott at mattene ikke satt fast i ditt gulv da, men er det meningen at jeg skal være glad på dine vegne??!!! :P

Jeg vil også ha en mann som bringer meg mat. Det er jo tross alt hovedmeningen med dem, er det ikke?? :O
De skal jo liksom jakte og alt det der? *knis*