fredag 22. september 2006

Endelig helg!!!


Å herregud, som jeg har sett frem til helgen! Dette må da være den desidert verste uken jeg har hatt på lenge (*kremt* anse meg som midlertidig forvirret, jeg må få lov å bruke uttrykket "desidert verste uken" flere ganger nemlig) :)
Uken har mao vært lang. Men mye hyggelige ting som har skjedd, som f.eks. at dagene har gått *ler*, slik at man beveger seg mot helgen..
Trippelstevnet skrev jeg jo om sist gang.. hmm, hva skal jeg knote ned i dette innlegget da? Ikke har jeg bilder jeg vil dele heller.

Uken har vel hovedsaklig bestått i forsinkelser, sure telefoner, sinna mailer, dårlig søvn, laaaaange dager, mye rot, mye frustrasjon, VIRUS, ORMER, bannskap og neglebiting. Sånn, der var vel den uken oppsummert?



Mesteparten der gjaldt jobben seff. Bortsett fra Virus og Orm saken.. Det var seff noe jeg "smitta" meg selv med pga jobben og lesing av studieveiledningen vedr. Erstatning 1 på mandagen. Jeg klarte altså å være såå borte at det ikke slo meg som litt besart at Janne sendte en msn mld med "*lol* Check out.. www.bla bla bla..." Jeg trykket bare jeg, på linken altså. Dummeste ting jeg noensinne har gjort (ja, altså, har det med å overdrive...). Men det resulterte jo i noen hektiske dager med masse drit på baby'en min (bærbaren altså), scanninger, scanninger og atter scanninger... Her står det forresten om Msn Viruset
Og her, hvordan man kan forsøke å få rensket opp i maskinen. Endte opp med å endre antivirus til UiB sin EZ Antivirus og lastet ned "SpyBot Search and Destroy". Digger navnet, digger hver ting den dreper.. muahahahahah.. *host*. Man blir faktisk litt ond av å ha virus på maskinen, merkelig ting det der!

Jo, i denne uken har faktisk Nette fått bærbar.. Med seff, tilhørende trådløstilkoblings problemer.. Prøvde å hjelpe henne igår på telefonen, men altså, jeg har ikke utdannelse i den problematikken ei heller tålmodighet, så det ble jo ikke så mye fiksing akkurat ;)

Ellers, jo på tirsdag, så var det ag-trening igjen. Og denne gangen gikk det ikke så bra tror jeg. Sofus løp ut to ganger. Begge gangene var det til en annen hund, først Viggo seff (jeg så ikke at han var på banen engang.. pinlig..) og neste gang, var det Tara. Jeg er usikker på om jeg kan forklare det med at de ikke fikk løpt sammen før treningen eller om det var noe annet? Det var jo tross alt også første gang de ikke var på samme bane, og dermed første gang på lenge at han har hatt muligheten til å løpe til vennene sine? ELLER, kanskje det var fordi jeg ikke var på nivå med ham og dermed ble det total mangel på fokus fra begge sider? Aner ikke...
Noe rart skjedde også. På hopp delen, så baklengskjedet jeg med ham, for å få ham til å hoppe og så runde sving, før nytt hopp. Simen skulle hjelpe med å få ham "over", mens Simon hadde tatt på seg instruktør frakken og sto og så. Uansett, det var jo seff vanskelig-Sofus har ikke skjønt helt dette med kombinasjoner (hvis det står tre hopp etterhverandre på strak line, så er det noe helt annet...) og så begynte det å regne. Det som fulgte, ble jeg også veldig usikker på hvordan jeg skulle "forstå". Simon løp mot taket for å komme seg under, mens Simen og jeg sto igjen og fortsatte. Dette av to grunner, litt vann har ikke drept noen og Sofus viste seg motvillig samt litt "redd" pga regnet?

Aner ikke, kanskje det var Simon sin reaksjon (Iiik, vann må løpe")? Eller var det for det jeg overvar på avstand for noen ganger siden, at Simen tok tak i Sofus? Var det Simen han ikke ville til? Pelsen var så sinnsykt motvillig.. Og jeg tok vel kanskje ikke hintet fort nok, men uansett, tilslutt-så stoppet jeg og tok ham gjennom røret noen ganger ;)

Det hadde vært praktisk om de kunne hatt muligheten til å snakke med oss? Veldig praktisk....

Igår fikk jeg melding fra Maria om at Frode ved Stend Jordbruksskole har sagt ja til å ta imot Monster! Er jo en "gla' melding" for hennes del, men jeg merket at jeg plutselig ble litt lei meg jeg! Aurora og jeg skal kjøre opp med henne på mandag. Idag ble det litt brått på meg.

Idag kjørte jeg AK (se, uten "G" *ler*) til Flesland. Hun skulle hjem og se tantebabyen sin. Misunner henne litt jeg. Deilig å kunne reise "hjem". Uansett, tror du ikke at den dama (som alltid må ha kontroll) nesten klarte å drite seg ut? Hihi.. hun hadde sjekket og dobbeltsjekket når båten gikk inn til byen. MEN, hadde hun husket å sjekke om det gikk buss til båten? Neheeeeei, *knis*, så der måtte Georg kjøre henne. Hun skal være glad for det kontaktnettet hun har.. *ler*

Nå "sitter" jeg i telefonen.. Er lagt på vent mens jeg har planer om å bestille bord på Lille Escalon til imorgen. "Hoved" Escalon var nemlig fullt imorgen (tusen takk Lisa.. *kremt* ). Thereses avskjedsfest? Kanskje det, men kos skal det iaf bli. Jeg tror faktisk at de har glemt meg jeg. Det er iaf ganske mange mennesker bak den baren hvor telefonen ligger, så nå har jeg hørt litt på samtaler dem imellom vedr. utdannelse, kunder osv.. Vet ærlig talt ikke om jeg har lyst til å gå dit imorgen allikevel.. MEN, vi får se. Hvor lenge jeg har tålmodighet til å vente.. Nå plystret jeg inn i røret.. ingen reaksjon.. Hmm... kjenner at irritasjonen kommer nå. Men altså, hva er sjansene for at jeg skjeller dem ut når de endelig kommer tilbake til meg? Liten!!! Synd er det også. De burde faktisk legge seg langflate...
Dustene (hehe.. jeg har allerede ilagt dem at de ikke legger seg langflate, før de får muligheten til å motbevise meg-så sur er jeg på vei til å bli jah...).

Drit og dra!
Nå legger jeg heller på, og snakker litt med svigersøs istedenfor. Det er iaf noe jeg har glede av i det minste! Tror jeg har sittet 15 min og bare "hørt" på dem. Det er pinlig. Kundeservice? Hva er det PFØY!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Strabasiøs veke???
JA, eg trur eg kan skrive litt under på at eg har merka det! Ikkje minst ditt apatiske psykotiske blikk på torsdag, uforglemmelig!EIn må rake vare på seg sjølv veit du! Og ikkje minst, du må ETE! Det var dagens skjennepreken! Kan ikkje leve på mine epler veit du, det er for lite :). No tar eg meg en kunstpause fra Bergen, for å ta meg ei skikkelig langveke første veka i oktober!!! Då skal vi ha en samlings, det har EG bestemt!
God hælj og klemmelem fra meg, som er hjorte-enke, men ikkje når det er mørkt, då kjem han ned fra skogen som sagt! *hi hi*

Vala sa...

Strabasiøs er ordet ja!!!
Men altså, hva betyr "EIn må rake vare på seg sjølv veit du!" *knis* Jeg har jo barbert meg, ka meine duuuuuuh *flirer*
Men altså, eplene dine er jo fantastisk gode! Akkurat så sure som de skal være. Også praktisk at de er så små, for da mister jeg ikke apetitten av dem heller. Og når det gjelder at "han kommer ned fra skogen", eh, det hørtes jo sinnsykt små merkelig perverst ut? Eller er det bare meg? Hm, er nok meg det der ja *ler*

Samling notert! Men vi får komme tilbake til datoen!
Klem tilbake!

Anonym sa...

Hallo hallo.

Stakkars Vala moren som har hatt en hektisk uke *Trøster* Ikke noe kjekt det høres det ut som. Sees vi på trening på tirsdag?

Har foresten lagt ut bilder i bloggen min nå. *Flink*

Vala sa...

Åh, tusen takk! Trøst er alltid godt å få ;)
Joa, klart vi sees på tirsdag, med mindre et eller annet uforutsett skulle inntre. Men det har jo ikke skjedd hittil, så sjansene er jo ikke så store for at det skjer ;)
*løpe inn å titte på bilder ;)

Anonym sa...

Kan eg åååååååååååg få være med???????????????????????? Nei, dåkker e så kjedelige likevel... Eg tar båten heim... Mohahahahaha... Og takk for liften, og nok en takk for at du poiengterte for hele verden mine fatale miskalkuleringer!!! IIIIIIIIIIIK!!! Jeg tror jeg herved graver meg ned i dyp skam og selvforaktelse... *faller i åndenød om*
Og i dag kommer jeg "hjem" igjen.. Forvirret? Jeg og.. Have a nice daaaaaaaaaaaaaaaay!!!
-AK-

Vala sa...

*knis* Dine "fatale miskalkuleringer" som du kaller dem, skjer så ytterst sjeldent at de er verdt å poengtere slik at alle faktisk får det med seg ;)
Blir flott å få deg hjem igjen. Vekkerklokke funksjon fra i morgen av?

*ler*