søndag 1. oktober 2006

Fyllahelgen med stor "F"!!

FREDAG
Yes! Her har det vært fullstendig utblåsning gitt! Hadde forventninger til lørdagens fest, men at fredagens skulle bli så enormt mer "full", hadde jeg slettes ikke forventet.

Men først, gratulerer til Bjarte som fikk sinn sønn, Emil kl. 20.43 på fredagen. Gutten var 50 cm og 3270 gram ;) Hipp, Hipp HURRA! Og det er faktisk en godkjent unnskyldning for å ikke være med ut på fredagspilsen *ler*

Vi får starte på begynnelsen.
Egentlig, så startet det vel på tirsdag denne uken. Are og jeg fant plutselig ut at det pokker var på tide å ta en fredagspils (sånn á la lønningspils). For det første, så er det sinnsykt lenge siden det har vært noe som helst sosialt samvær mellom folkene utenfor jobben men samtidig, så er det jo greien med at det er ekstremt mange nye (siden det har vært en del gjennomtrekk ;)). Uansett, fra å være en "rolig" ide (med mye øltørst) på Bocca, så endte det med å bli treff på Oktoberfest som tilfeldigvis var i Bergen denne helgen. At det endte her, er faktisk Kjell sin "feil".

Når jeg kom ned til teltet på fredagen, så kjente jeg at en utrolig følelse av "ikke ti ville hester kan trekke meg inn der" melde seg ganske så fort pga den utrolig store "harry faktoren" som bredte seg i mils omkrets rundt teltet. Men, etter å ha funnet ut at Are og Kjell var allerede kommet og satt inne, så bet jeg tennene sammen, gjorde meg så usynlig som mulig og betalte meg inn.

Det var utrolig harry, skikkelig harry. Men merkelig nok, utover kvelden, så ble det utrolig artig *kremt*. Dette kan jo selvfølgelig ha en sammenheng med mengde alkohol som ble tømt innabords. Og jeg må få si at det var usedvanlig store mengder øl jeg fikk inn!!! Det smakte bare sinnsykt godt men kanskje det var et ubevisst behov-for å døyve harry faktoren? Vel, vi snakker om 4-5 liter med øl faktisk... og DET er slettes ikke vanlig for å være meg.



Ivar og Magdalena inne i harry teltet ;)

Oppmøtet var jo ikke til å skryte av, antallsmessig altså. MEN, de som var der bidro enormt til at det ble artig. De som møtte var: Are, Kjell, Ivar med damen Magdalena (kjempe søt jente som jeg aldri har snakket med før!) og Øyvind. Sistnevnte var årsaken til at mengden øl toppet seg da han begynte å spandere disse literne med øl... Takk Øyvind *host*.




"Bevis" på literglassene. Tror det er Are sin hånd på det nest nærmeste, og i bakgrunnen bak Magdalena sitter den ene av to blekkspruter som hadde det veeeeldig hyggelig på firmafesten sin ;)


Plutselig var det bare den "kule" gjengen igjen. Dvs Kjell, Are og meg. Og da det så ut til å trekke mot slutten av festlighetene i teltet-så dro jeg dem med meg til Logen. Der ble det seff mer øl (herreguuuuud), men det smakte fremdeles godt.. (Stønn). Møtte faktisk på Morten der også. Øvrebø mener jeg det var. Uansett, han så jeg bare en liten stund da kompisen hans plutselig nikket til ham så blodet sprutet. Og da var de begge plutselig borte etterpå.

Møtte videre en gal jurist, som spaserte oppå verandakanten (skikkelig dust, kanskje gal, men mest dust!) og etter det.. vel, ingen kjente tror jeg. Summasumarum, det ble en sinnsykt sen kveld/morgen. Er ikke helt sikker på når siste ølen ble drukket, men rundt 6-7 tiden om morgenen kanskje?
Alt i alt, en koselig opplevelse som nok kan skape litt hodebry for meg i tiden fremover ;)Men hva kan en si, annet enn å stå for det man finner på?

LØRDAG

*Kremt* *host* *kremt*

Startet dagen med en kjapp gåtur i elleve tiden og innom en butikk for å hamstre en ny flaske cola. Herregud så godt Cola smakte da! Fremdeles ikke edru for å si det mildt. Det begynte å ane meg at det kunne bli en tung affære å skulle stille på 30 årsdagen til Elise og Vivian (Cowboy tema..), men jeg var enda ikke edru nok til at noe syntes som noe problem på det tidspunktet *ler*

Vel hjemme var Sofus veldig glad for å se meg, ikke noe særlig do trengt, men mer sånn "åh herregud, jeg trodde du hadde forlatt meg for aaaaaalltid" aktig. Så etter å ha rullet litt rundt med ham på gulvet. Så var det tid for en lengre tur med ham ut. Men han ville bare leke og det var ikke jeg så fryktelig innstilt på (med hode og fremdeles "båt" følelse), så etter en 20 min, så var det å heade hjem igjen til Cola, sigg og nettet ;)

Etter innstendige bønner fra både Nette og AK, så var det klart at det nok var en god ide å legge seg nedpå for å se om jeg kunne sove meg edru (nesten som å sove seg pen, nemlig helt umulig *ler*). La meg i stuen, slik at Sofus fikk "tid" med meg. Noe som seff resulterte i stadige oppvåkninger da gutten skulle under dynen, snu seg, falle ut av sengen (gjestesengen..), oppi sengen igjen, tunge på nesen osv.. Så den beste ideen var det ikke, selv om den nærmest kunne nominert meg til Søster Teresa prisen!
Kl. 16 ringte Nette for å forsikre seg om at det sto til liv, sjekke om jeg var kjørbar (NEI), og dermed avtale når hun skulle hente meg (snille jenten ;)).

Under turen med Sofus ut etterpå, så fantaserte jeg om verdens beste hamburger som jeg tenkte å hente før jeg møtte Nette. MEN, etter å ha dusjet (kanskje det forsvant litt mer alkohyler da?) så slo det meg at jeg IKKE hadde kjøpt inn øl til kvelden. Og da begynte det jo å nærme seg stengetid for ølsalget. KRISE... så dermed røyk hele hamburger fantasien og ble erstattet med en sekspakning med øl.. ikke akkurat noe som helt fristet.. for å si det mildt.

Oppe hos Nette fikk jeg tildelt en pærecider som jeg på det meste, nippet til. Den varte i sikkert fleeeeere timer (mens magen min protesterte høylydt..), jeg var så sulten at jeg holdt på å daue!!! Gledet meg vilt til middagen vi skulle få på cowboy festen. Men altså, det er en uting med disse temafestene, og det er at de har en tendens til å forsøke å gjøre dem så gjennomført som mulig. M.a.o. middagen var (hold deg fast) CHILLI CON CARNE!!! Iiiiiik, ikke noe min kropp hadde lyst på litt engang.. Det var masse bønner i, need I say more? Og en annen ting, sånn sett bortifra mitt egoistiske synspunkt om at det var en drittal ide mot en så fyllesyk tøtte som meg, så er det ganske så risikabelt å servere noe som er så fyllt opp med bønner til et selskap på 80-100 mennesker??!!!!

Kvelden besto mest av å snakke med de jeg kjenner fra før, det var lite konversasjonsbegavelse å finne hos meg den kvelden. Hadde ingen interesse i samtaler om "hvem er du, hva gjør du, NEEEI, jobber du der du. Jøss, kanskje vi har kjente.. åh, sier du det". Så dermed holdt jeg lav profil, gikk over til øl (selv om flere forsøkte å prakke på meg sprit) og satt ute i regnet og røykte.. "The lonesome cowgirl", det var meg det *knis*



Jada, verdens verste bilde.. Men altså, Pedersen var ikke helt edru og fikset ikke helt dette med å peile ut noe lys...

Rundt kl. 01 følte jeg meg tilnærmet edru igjen og kjørbar. Men det var etter 4 øl, så det sier seg selv hvor mye alkohol som må ha vært i kroppen tidligere på dagen *ler*. Grunnet økonomisk nedtid, så fant jeg ut at jeg skulle sjekke om Ole var våken og høre om han kunne tenke seg å komme ut på Skytterklubben på Stend for å hente meg FØR jeg evt. måtte ringe en taxi. Og gleden over alle gleder, det var han. Og ikke ville han ha noe for det heller! Det er en forståelsesfull eks det *ler*. Så dermed ble det en tidlig kveld med hjemkomst i to tiden.

Hehe, kom til å tenke på Sofus. Han var ikke "høy i hatten" da jeg kom busende inn med revolverbelte og hatt på hodet. Det var nok det siste han reagerte mest på kan jeg tenke meg. MEN, det var en utrolig vittig opplevelse!

SØNDAG

R kom og tok Sofus ut!!! Deilig, men det gjorde ikke så veldig nytte for seg, fordi Sofus mente at jeg burde stå opp og leke med ham eller noe, så han var en skikkelig "drittvalp" og bjeffet til den store gullmedaljen. MEN, det fikk meg jo ut av sengen og har faktisk gjort noe fornuftig idag også! Støvsuget, desinfisert peishyllen *ler*. Nå er jo Monster borte og da er det vel på tide at jeg bløtlegger alle "flekkene" etter henne, og kanskje putter et stearinlys eller noe oppå der? Vi får se, er enda ikke ferdig. Sitter jo nå plutselig å skriver blogg jo *overrasket*

Tenke seg, meg unngå å rydde, det er jo merkelig liksom (not*ler)

Vel, da får jeg vurdere å hente meg en burger nå, og se om jeg får dyttet den i meg ;)
Legg igjen noen ord da folkens...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppsann!
Høres ut som en heftig helg på flere måter *ler* Lykke til med burger og resten av ryddingen, tytes (for dette skal man høre mer om *flir*)

Vala sa...

NÅ legger du igjen en kommentar ja.. *furte* Onde kvinnemennesket ;)

Joa, burgeren er nå vel plassert nede i magen, og ryddingen er på "pause", noe som er veldig overraskende *ler*

Anonym sa...

Halloen snuppa!

Hehe, skjønner du har hatt litt av en helg ja! Misunner deg ikke! Hihi ...