mandag 25. september 2006

Eh......

Altså, *kremt* grunnet dårlig service på telefonen til Lille Escalon, så valgte vi å ta turen til Bocca Restaurant istedenfor. Der var det nemlig super service på telefonen.

Som sagt, så gjort.... Startet før 19 på Contra Bar. Lisa kom først (!!!), pinlig for oss andre som kom diltende etter *ler*. Så gikk vi videre til Bocca.. Jah.. hva skal en si? Vel, ikke noe annet enn gå ALDRI på den restauranten. Flott service på telefon, elendig service på stedet! Hele erfaringen besto i venting, og venting.. Det i seg selv er jo greit nok, men når en også blir satt til å vente ETTER at de kommer bort og unnskylder at vi har måttet vente hittil, så blir man rimelig irritert.

Hjemme satt Ingunn og spilte Barbie lotto med Aurora. Sistnevnte var nok i himmelen, ene og alene pga dette. Hun eeeeelsker jo Ingunn nå ;) Så lett er det å vinne kjærligheten til et barn som vokser opp med en mor som får brekninger av rosa og blonder ;)

Oppe i det hele så måtte selve "hovedgjesten" gå tidligere enn det vi håpet, fordi bleieungen Will ikke ville være grei mot mormor. Så da var det bare tre igjen av oss fire... *sukk*

Jeg klarte seff å holde meg "snill og god", Lisa som var litt mer på druen enn meg, var klar til å gå fra hele regningen. Det hadde kanskje vært på sin plass, men så er det "hensynsfulle lille meg" dah.. *knis*. Egentlig skulle vi opp i baren i 2. etg. Har jo veldig god erfaring derifra fra tidligere, men denne gangen var hele Bocca i halsen på oss (det er noe helt innforjævlig med steder en ikke får "lov" til å gå ifra...). Så vi trasket rett over til Logehagen (der har jeg ikke vært på maaaange måneder), og fikk drikke innen 5 minutter!! Genialt! Den målløse servitøren fikk enormt med tips i samme slengen også, gjetter meg på at hun var takknemlig for den dårlige servicen borte på Bocca *ler*.

Men, alle gode ting må jo ende. Og det gjorde jo det for uteserveringen på Logehagen også. Men vi stakk oppom Logen for å se om R var der! Og joda, BINGO, der satt hun. Så fikk vi en koselig øl i tillegg med alle de festlige teatermenneskene før Dag kom og shutlet oss alle hjem. Margun også, dvs hjem til meg :O Stuen ble med andre ord inntatt av gjestesengen og Sofus var i sin himmel :)




Monster i kjent positur på taket sitt



Pølsebrød.. namnamnam..


Idag har vi gitt fra oss Monster til Stend Jordbruksskole. Frode hos dem, har lovet (på tro og ære) at hun vil få det godt hos dem! Var litt med klumpen i halsen jeg tok buret inn i bilen og kjørte for å hente Aurora på skolen. Men det måtte jo bare gjøres. Dog er Monster kul, men det er ikke artig nok for henne her! Tenker da på en evt. kjæreste til henne, og masse med flyveplass!!

Vi fikk omvisning av Frode der oppe, etter at jeg hadde blitt bitt av min "kjærlige" fugl under flyttingen av tilholdssted (hun så rimelig forvirret ut i det nye buret *knis*). Det er samme området som vi gikk på Fjellanger valpekurs med Sofus. Men jeg ante ikke at de "små" husene rommet enorme mengder med dyr!

Aurora var helt i himmelen (og Monster dermed ganske kjapt "glemt") over kaniner, hamstre, marsvin, ildere, chinchilla og ex antall forskjellige fugler! De hadde mange rosenhodete dvergpapegøyer, men ingen sorthodete. Men dette hadde visstnok Frode hjemme. Men håpet er jo at det kommer en snart.. Sånn at hun får kost seg med en gutt liksom ;) Det må jo bli noe på NOEN her fra huset *knis*.

Buret står på stuegulvet. Sofus har måttet få lov til å snuse på det for å skjønne at det ikke er noen Monster frøken der lengre. Han ble litt sutrete og slikt, men det går nok over. Når han endelig skjønner at han må roe seg, så kan han jo få leke med kattene *hihi*.

Men nu må jeg løpe og hjelpe tøtto med leksene.. de ble selvfølgelig utsatt til etter svømmingen.. sukk.. Men hun er jo super til å svømme *gliser*

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei VALA MI!
Liker du ikkje rosa og blonder, hrmf, då kunne eg ihvertfall latt være å gi deg alle dei rosa klærne, for det var nok endel rosa der! Eg kjøpte babytøy til ei venninne i går som har fått jente.. Rosa kjole og rosa joggedress, prima! Rosa er tingen! Har sendt deg oppgava mi, som eg velger å tru er dritbra, fordi eg trenger det håpet å klamre meg til. Neida skal ikkje begynne å sutre over den turen igjen, sjølv om eg har veldig lyst!!!
Vi snakkes i neste veke!!!
KLEM!