torsdag 26. oktober 2006

Kjenne seg selv?

Mm, det er nok cluet! Men, når det gjelder andre, så overrasker de en til stadighet. Sånn som Sofus i kveld.. Vi tråkket rett rundt hjørnet på hekken på vei hjemover etter kveldsturen. Og der, rundt hjørnet møtte vi på en fyr og pelsen hans... Sofus lager jo ikke lyd.. Men altså, den der måtte jeg svelge i meg ikveld.. Fy faen som den pelsen min knurret og gnurret og ja, jeg vet ikke hva. Halen hans gikk i ett.. men masse strupelyder jeg ikke helt har hørt maken til fra ham. Ble veldig usikker på hva han egentlig mente.

Fyren jeg møtte tok det hele med stor ro. Han sa at mange av de hundene de møter, reagerer sånn på treåringen hans.. Kroppsspråket mente han det skyldtes. Pelsen hans har hale som står rett opp, og vaier fra side til side.. Veldig dominerende, sa han at det var. Hm, ja.. sikkert.. Jeg vet faktisk ikke. Jeg har glemt mye av kroppsspråk som ikke er oppfattet "positivt" av andre hunder, rett og slett fordi Sofus alltid "ser" det korrekte..Kanskje en hoven ting å si, men jo, jeg føler jo det.

Kan være flere grunner til at Sofus reagerte (men altså, det var ikke en negativ reaksjon, bare ikke udelt positiv liksom?). Før på turen, så skvatt han rundt litt sånn "skyggeredd". Kan være min feil selvsagt, kroppen min er i harnisk-super stresset etter en veldig tøff uke. MEN, jeg var veldig så avslappet på turen, følte jeg iaf ;)

Det andre Sofus kan ha reagert på, var at tross alt, så møtte vi på spirrevippen rett utenfor heimen hans! Og det er jo, hvis noen oppfattes som dominerende, MITT terretorium! Hans altså. ...

Spirrevippen vi traff på var en Engelsk staff (iflg eier, jeg aner jo faktisk ikke...). Veldig søt da, skikkelig motor og liten kropp ;) Men Sofus var altså ikke super happy!
Hadde en kjempe interessant og lang samtale med fyren som eide ham, virkelig allright kar. Og tilsynelatende et godt "eksemplar" som eier av denne rasen, siden mange vil forbinde den med noe "ulovlig"... Greit å bli kvitt fordommer liksom...

Ja, ja.. startet å male da.. Ble med den ene kassen. For det første, så var klokken blitt halv elleve før jeg startet. Og med det tempoet jeg presterte, eller skal jeg si, mangel på sådann-så skjønte jeg at dette var det bare å droppe tvert. Nå fantaserer jeg om ideen om å få noen til å spraymale eller lakkere kassene.. Jeg orker rett og slett ikke å flikke på renninger osv.. Har ikke tid, har ikke tålmodighet og har rett og slett ikke mer enn en nese, og vil gjerne beholde denne..

Yeah, yeah,, tror jeg får bevege meg mot sengen-skal jo tross alt ut en tur med jobben imorgen. Kanskje det blir artig, hvis ikke, så kan jeg alltids dumpe dem og kanskje møte på Monica og Cecilie. Ryktene går hardt om at de skal på Singelparty'et til Radio1, *ler*,,,, artig artig....

NATTA

6 kommentarer:

Anonym sa...

Joda, vi skal nok på singelparty ja! Fikk jo billetter på jobben i går, så sa må vi jo nesten få det med oss, men atte... Det er glemme sak at jeg gidd møte deg på byn hvis jeg skal få meg et spark bak! Det er no iallefall sikkert! *snurt* *ler*

Foresten, den nye hjemmesiden min begynner å komme ut på nett nå. Foreløpig er det bare forsiden som har kommet ut da, men det kommer mer etterhvert skal du se! Adressen finner du på navnet mitt ;)

Anonym sa...

Nei, det gikk vist ikke det... Merkelig. Adressen er iallefall www.aikoogally.com

Anonym sa...

Hundeside?
Valavenn, har dette blitt hunde/kennel/dressur/veterinær/pelse-side?
Eg las og las om Sofuspelsen, men skjønte straks at eg ikkje er inne på pelsespråket, og forstod derfor ikkje kva slags følelser Sofus har stridd med.. :) Håper han har det bra *knis*.
Lykke til med utekvelden... Håper du tar det LITT meir med ro enn forrige gang du var ute med jobben! *Dobbeltknegg*.
Klme fra meg!

Vala sa...

Folkens, folkens!
Vala er trett og littegrann full.. Skal på Handlingkurs imorgen, så kommentaren blir veldig kort!
Veldig glad i dere begge! Veldig vrient å få tak i Cecilie og Monica dog, men like greit-jeg måtte finne ut av noe. OG det har jeg klart og er klar for nye "eventyr" eller iaf mangelen av sådann, knis...
kvelden ble med andre ord, VELDIG rolig.. ingen som ville danse med meg engang, nå når jeg først ville danse.. kan du tenke deg noe så teit.... sukk...

Anonym sa...

JA? Og kva fant du ut???

Anonym sa...

Hallo snuppa!

Gidder du å fikse linken til hjemmesiden min? Har jo ikke freewebs siden mer vet du ;) Der finnes det ingenting lenger annet enn den nye adressen min ;)