torsdag 2. november 2006

Ny uke, nye muligheter?

Oi oi oi... Aurora reiste på fredag på tur med Speidergruppen sin. Vet ikke helt om jeg var mer nervøs enn henne eller hva. Hun så ut til å ta det hele med fatning, men dog, litt blek kan jeg vel "skryte" på meg at hun var :) Jeg hadde overpakket bagen hennes, så det var iaf ingen fare for at hun kom til å gå tom for noenting underveis! Og etter at hun satte seg i bussen, så var det vel eks antall klemmer jeg ønsket før jeg klarte å løsrive meg. Dvs. det var vel strengt tatt Iren som tok tak i meg og sa at nå var det på tide at vi gikk *ler*


Vel, helgen med handlingkurset gikk over all forventning for mitt vedkommende!
Lørdagen var jeg rimelig tung i hodet etter å ha vært ute med jobben dagen før ("Falne Engler" og øl). Det var en grei happening, men heldigvis ikke noe hæla i taket. Mer klar for nye eventyr nå!

Uansett, telefonene strømmet inn om morgenen (er såååå glad i dere alle sammen!!), så jeg kom meg ut av sengen, på med klær og Sofus med!

Vi var i Nordnæsdalen på lørdagen. Og instruktøren var Nils Johannessen. Jeg tror han ble ganske så matt etter at alle hundene hadde "vist" hvor de var kommet *host*. Det var som å iakta en ren masseflukt, hvor den ene etter den andre hunden mer eller mindre skrek "freedom".. og forsvant fra hindrene... Faen, så flaue vi var....
Utover lørdagen, så gikk det seg litt bedre til og Nils ble ved bedre mot ;)

Resten av lørdagen ble brukt hjemme. Jeg hadde meldt avbud til Søs da de skulle ha en liten sammenkomst hos seg. Fant ut på forhånd (jøss, meg altså, visste ikke at jeg kunne se fremover i det hele tatt :O)

Søndagen var vi ute på Askøy Hundeklubb sitt område... Vi møttes først i Kanadaskogen v. Tennebekk og pelsene fikk løpe litt fritt sammen. Etter det så var det å kjøre videre i sånn derre "alle bilene på en rekke" ting. Kommer ikke på hva det egentlig heter nå jeg... :§

Denne dagen ble jo fullstendig genial. Sofus var litt mindre "høy" og skjønte kjappere at fremdeles å gjaldt regelen om at Vala bestemmer så "KUTT UT". Dermed ble det mye mindre draing fra ham og mye mindre invitt til å leke med de andre (men altså, han prøvde seg jo innimellom, pelsen er jo ikke tom for instinkter heller *ler)


Må gjøre dette litt kort mtp mine "ikke hundegale venner". Men altså, summasumarum... gjett om pelsen lot seg lede over 8 hindere før søndagen var slutt ;)
IIIIIIIIIIIiiiiiiah...

SÅ var det på Speidergudstjeneste (hårene reiser seg på ryggen min... ugg) for å ta i mot Aurora. Utrolig deilig å se frøkna igjen! Og hun hadde virkelig kost seg. Rommet hennes fikk videre premie for å være det mest ryddige også :) Det er iaf noe hun har klart å lære seg selv, det er ikke fra meg det der kommer ifra...

AG treningen på tirsdag gikk også veldig bra. Iaf første banehalvdel. Monica sto og hjalp oss på den, og vi tok å baklengskjedet hele banen før vi kjørte hele. Det resulterte i at det var lite "full" gjennomkjøring på oss, da det da ble klart for baneskifte.. Typisk... Men artig var det uansett.. Nå "kan" jo pelsen å hoppe hindre som går i bue ;)
Men vi manglet en av pelsene.. Tara er blitt "sykemeldt" etter å ha blitt sydd i foten. MEN, hun stiller visst med Anita neste tirsdag. Juhu!!!

På onsdag var jeg på akupunktur. Det var jo ikke så heise spennende, men veldig greit og behagelig. Hvis man da ser bort ifra det punktet da damen skulle "massere" meg med noe som lignet en fliseskrape... mmmmm, ikke godt.. Men heller ikke så vondt.. men altså, vondt nok (sympati takk!!!)
Jeg fikk satt i 8 nåler alt i alt (ey, system: 8 hindre, 8 nåler!!!) også måtte jeg ligge en halvtime med dem i.. Ble stressa over tanken på å ligge i ro så lenge og spesielt når jeg kjenner meg selv såpass at jeg VET at jeg begynner å klø et eller annet sted jeg ikke tør å klø "tilbake"!

Etter behandlingen følte jeg meg frisk og rask, veldig frisk i ansiktet også-fikk mer "liv" der liksom.. Avtalte ny time neste onsdag...

Skolen sliter på meg for tiden. Den også jobben, har lyst til å melde meg bittelittegranne ut av hverdagen nå. Føler at det presser på fra alle vinkler. Idag fikk jeg tatt meg fri. Dog, ikke planlagt. Aurora begynte å kaste opp igår kveld, så da holdt jeg hennel likesågodt hjemme idag. Var usikker på om hun var "ferdig" eller om det var noe som skulle vedvare. Men ser ut til at det ble med de omgangene igår.
Fikk vondt av henne dah.. hun begynte å kaste opp første gangen, da jeg var ute med Sofus. Så alt havnet på skyvedøren/gulvet/bena hennes... Hun var helt fra seg av raseri da jeg kom hjem. Dakkars frøkna mi. Men hun tar det med fatning, det også. Hun er bare rett og slett fantastisk. Hadde det vært meg, så hadde jeg vel følt og sutret som om døden var nær.....

Nå sitter jeg og venter på at Ole skal komme for å hjelpe meg å distribuere ut brosjyrene for skolen. De må ut før lørdag (åpen dag på skolen, løp og se :)). Det er ikke så fælt mange men 200 stk, vil jo si 200 hustander.. støøøønn.. Men det går sikkert mer kjapt når vi er fler enn bare meg liksom..

Vel, nå må jeg lese RT. 1968 s. 695 og se hva som er så fryktelig relevant med denne...
See ya!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hallaisen
Takk for hilsen i bloggen.

Ja, begynner å bli rå på dataen no. Kanskje dette burde bli leveveien min;)

Vala sa...

Ey, rolig i svingene nå herremann! Ta en dag om gangen først du og se hvor artig du synes det er å oppdatere en blogg til tider ;)

Anonym sa...

Jihaa - mer ag i bloggen din, takk :P Heia Sofus!

Vala sa...

Hehe.. takk for det Helene!
Pokker meg på tide at du også tittet innom her nå ja ;)

Anonym sa...

Heisann Vala snuppa!

Hadde du tenkt å oppdatere her snart eller? Lenge siden sist no ... ;)

Vala sa...

Eh, ja.. *rødme* Du er inne på noe der..