fredag 20. oktober 2006

Pilledeler folkens, pilledeler... et obligatorisk tilbehør i alle "møblerte" hjem ;)

Pilledeler folkens, har dere hørt om det? Ikke jeg iaf til legen min nevnte det. Jeg på min side, så på ham som om han var en idiot. For meg, så høres en pilledeler ut som en oppfinnelse på lik linje med potetskrellemaskinen.. Hørt om den? Vel, det har jeg nemlig-sett en har jeg også. Men altså, hva i all verden skal man med noen av tingene?

For det første, alle har da en potetskreller? For det andre, alle har da en kniv? Til å dele en pille i to, hvis det skulle være nødvendig? For ikke å snakke om piller som faktisk har en "midtlinje" (neida, AK og Line, ikke "midtlinjeprinsippet" fra Tingsrett.. duuuuhh) som man bare kan knekke med fingrene?
Er det bare meg, eller popper det opp dumme hjelpemidler man strengt tatt ikke behøver?

Uansett, klart jeg kjøpte den pilledeleren. Legen sa jo at det var noe "alle burde ha i sitt hjem) *rødme* Fin og blå var den også, den lille plastikksaken. For det var den laget av, gjennomsiktig, blå plastikk... Mm, svak for blåfarge har jeg alltid vært!


Lets move on.. damen på apoteket forklarte meg prinsippet "legg pillen der og lukk igjen lokket", verre er det altså ikke.. hmm... igjen, hva med en kniv?
Ja, ja.. forsøkte denne hjemme. Hadde en litt sånn "herregud for noe tull" tankegang. La pillen i "sporet" og lukket lokket, og "snapp" pillen lå der i to biter!

WOW, jeg ble overveldet av denne genuint fantastiske dingsen jeg aldri hadde hørt om tidligere! Det var noe finurlig vakkert over denne geniale plastikkdingsen i blått. Jeg tror jeg aldri har sett en penere deling av en pille faktisk :O

SÅ, hva gjør Vala da? Vel, dere som kjenner meg godt vet nok fint hva jeg kan finne på.... nysgjerrig og lite gjennomtenkt som jeg er.. Jeg titter på undersiden av lokket, og tenker med meg selv: "at plastikk kan være så skarpt og fantastisk"?

Merk dere følgende: apotekeren sa ingenting om at det kanskje var noe på denne dingsen som IKKE var i plast, ei heller fulgte det med et stort varselskilt som blinket i neonlysrør "VALA tenk deg om to ganger før du følger ditt nysgjerrige instinkt!"... ingen av disse delene forelå....

Har dere som ikke kjenner meg så godt skjønt hva jeg faktisk gjorde? Hvis ikke, så får jeg nok fortelle det (og samtidig, blottlegge min idiotiske og lite gjennomtenkte person)- jeg snudde som sagt på den, og tittet på undersiden av lokket hvor denne fine, tynne "plastikkveggen" var. Tenkte med meg selv "åh, fine, fantastiske, skarpe plastikkveggen" og så stryker jeg den nedover, dvs følger "veggen" med fingeren......

AU! Barberblad for fa**!! No wonder at pillen bare datt fra i to biter... sukk.

Man advarer på plastikkposer at barn ikke skal bruke dem i lek, MEN, utstyr en uskyldig, nydelig blå liten plastikkdings med barberblad og distribuer dem ut til barna DET kan de! Verden er gal.....(og ja, jeg overdriver vel litt mtp hvordan jeg fikk denne i hende *glis*).

... og jeg er litt flau-men hva kan jeg si, sånn er jeg jo bare
*ler*

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe, ja hold fingra unna blå fine plastdingser! Og nei, midtlinjeprinsippet er nok hakket verre enn en pilledeler med barberblad. Det blir nok 2 harde måneder oppfylt med frustrasjon! Eg skal til på kap. 3 og husker egentlig ikkje kva eg leste om i dei foregåande kapitla. Jøyjisen meg!
God hælj og klæm fra meg!

Vala sa...

Hm, vel-jeg tror fremdeles at en "umerka" pilledeler er mer skummel enn hva Tingsrett I blir fremover. Men, så er jeg super på fornektelse også :O
Så bra å se at det fremdeles er liv i deg frøken! Hadde du vært rett borti gaten, så skulle du søren meg blitt invitert bort for å hjelpe meg å rydde *ler*

Anonym sa...

Vala da! Og du sier jeg skal være forsiktig med kniver? Hihi ...

Må være forsiktig med små, blå dingser som inneholder barberblad skjønner du vel! De er veldig skarpe de og altså ...

Vala sa...

Mm, man skal være forsiktig med knivere også dah.. Som f.eks. tidligere idag, da jeg skulle skjære opp pølse til AG treningen for Sofus.. Tok med tuppen på tommelen i samme slengen! Alt for å få en super forsterker vettu *ler*

Dessuten, så perforerte Viggo ringfingeren min også under treningene.. like greit, skal ikke komme noen ring på den uansett i nærmeste fremtid ;)

Anonym sa...

Jeg døøør! :p Hvordan kommer du på alt det der? *fnis*

Vala sa...

*knis* det er jo ikke noe mer enn at jeg bare er "Vala" det, enkelt og greit ;)
Det å være en smule overtrett og sliten, funker godt som krydder i tillegg, hehe...