lørdag 11. november 2006

Blur?

På bakgrunn av Cecilie sin lille påminnelse om at det var en god stund siden sist post her, så tenkte jeg at det var på tide å "løfte pennen".

Som tittelen sier, så har det vært sinnsykt "blur" for tiden. Dagene fyker avgårde og jeg kan egentlig ikke helt gjøre rede for hva jeg har gjort. Ikke sånn helt iaf. Man lever, man er, man gjør og så ser man resultatene. De sistnevnte har jeg enda ikke mottatt, så helt hvordan mitt "levend" har utmerket seg er ikke godt å vite.

At det er på tide å ta seg litt i nakken og si til seg selv "stopp opp og se", er nok like rundt hjørnet.

Hva har skjedd siden sist? Tja, mye og ingenting, akkurat som jeg sa til Rune sist tirsdag på ag treningen faktisk. Livet består av mye "ingenting" som faktisk er noe av det mest viktige en kan oppleve :) Det er jo mer eller mindre det "samme gamle" liksom. Masse jobbing, mange telefoner, mange sene kvelder, litt sykdom hos tøtto (en dags omgangssyke-hadde det vært meg, så ville akkurat den dratt utover sikker en hel uke *ler*) og ikke minst, mye skole!

Nok en hjemmeeksamen er "forbi". Tingsrett I denne gangen. Og igjen har jeg utforsket hvor sent en faktisk kan sette igang med den, og alllikevel klare å komme i "havn".

Men det er noe som skurrer. Klarer ikke helt å sette fingeren på det. Lurer på om min dårlige evne til å si "nei" har blitt enda verre faktisk.
Uansett, hjemme eksamenen var en "lang dags ferd mot natt". Egentlig, burde det vært snudd på hodet, for det ble en lang natts ferd mot dag egentlig. Og Ingunn holdt meg med "selskap". Lille vennen min, god som gull og dypt savnet i den hverdagslige tralten!! Hører du det, frøken??? Snart må det bli en liten by tur, smileys via msn rekker ikke så langt i lengden!

Akupunktur har jeg også startet med siden sist. To behandlinger faktisk. Noe som har resultert i at jeg har oppdaget at kokt vann (som for gudsskyld IKKE kan kjøles ned i kjøleskapet, nei, "naturlig temperert" er måten å "oppleve" den gleden på.. usj, stearinsmak ble oppdaget under den utforskningen. Og hvorfor det skal være så veldig sundt for meg, det aner jeg ikke.
Men nåler er jo artig da, men jeg er nesten litt skuffet over at aku-damen mener at 8 stk holder på meg. Hun kan jo umulig sette pris på hvor innfløkt jeg egentlig er, kun 8 nåler...! Pføy!

Ble lite søvn i natt da, 2 timer faktisk. Men det tok jeg durabelig igjen etter å ha vært på jobb etter innleveringen. Tok Sofus med på tur (han oppfører seg da merkelig for tiden, kan det være en løpetid i nærheten?) og valgte Aurora sin seng. Da kunne hund være hund, katter være katter og jeg kunne sove noenlunde uforstyrret. Helt til R kom så elskelig i 22 tiden for å fortelle meg at Sofus var "veldig urolig og bjeffende". Den sosiale klumpen ;) Krøp ut av sengen til tøtto for å kaste meg ut i det "varmende" Bergenske høstværet,....brrrrrrr.......

Planen for helgen? Vel, si det, jeg vil iaf ta meg litt av Ingunn som nå kanskje har fått et snev av omgangssyke selv. Hun passer på meg, så jeg passer på henne ;) Hvis hun vil ha besøk da, det gjenstår å se imorgen. Idag har vi "sovet om hverandre" virker det som. Så det blir nok imorgen, idag har det bare vært soving!

Nei nå må jeg løpe innom sonen å se om det har skjedd noe artig siden sist!

Tudeloooooooo

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bevares! I din "takketale" under h. eksamensperioden din har du vist glømt å takke AK og meg, som tolmodig godtok at du begynte seint og deretter stresset opp både gud og kvar mann, sjølv om du påstår du er roligheten sjølv.... Og ingen årsak at eg gadd å lese gjennom manuskriptet ditt, og komme med forlag (gode forhåpentligvis) i 24.00-01.00 tiden sjølv om eg skulle opp på jobb i 06-tiden dagen etterpå.. pyttttsannnn! Tenkte eg berre skulle sei det siden du åpenbart "glømte" det! Ka som feiler meg? mensen!!!

Vala sa...

Jøss, du har virkelig mensen også du! "Takketale" du liksom. Vel, jeg var jo veldig fornøyd med Ingunn sin hjelp-det skal jeg innrømme. Og ikke minst for at du leste igjennom oppgaven min. Men altså, nå hoppet jeg på innlegget mitt for å sjekke denne skjeve fordelingen-og eh.. skjønner det er mensen som rår ja, bare for å si det på den måten ;)

Men for all del, TUUUUUSEN TAKKK Line og AK for den uvurderlige hjelpen under hjemmeeksamen!
Neste gang, så skal jeg forsøke så hardt jeg kan å starte tidligere-sånn at jeg ikke stresser dere opp, som fuglerhunder jager gjessene;)

*meeeeget ond latter....**