tirsdag 16. januar 2007

Eh, trening på Varden eller Stend?

Hva skal en si? Her får en det ærefulle oppdrag å sørge for at alle får med seg at ag treningen er flyttet til Stend. Og måten å gjøre det på (siden det IKKE finnes lister med alles mobilnr...) er å stille seg opp nede på Varden og vente.......

Det er en uting med å vente sånn mutters alene på Varden en kveld i januar. For det første, det er ingen belysning der nede. Det nærmeste lyset hører til "motorveien". Og altså, det lyser ikke opp så fælt! For det andre, det lille lys en faktisk har blir merkelig nok "spist" opp av skogen på den ene siden.
Dette er helt klart psykisk, men det blir mørkere liksom... Så hva gjøre en vel da? Joda, man lar lysene stå på, slik at banen blir bittelitt opplyst. Så løper en rundt og føler seg jævlig kul...nemlig.

Heldigvis, så var det en som tok turen nedom, typen med goldenfrøkna (eh, eller er det hannhund??? Ble usikker her nå). Hvis ikke, så ville jeg blitt super deppa! Eneste dumme, er at jeg "lot ham gå", sånn at når det gikk opp for meg at jeg hadde flatt batteri, så var jeg MUTTERS alene... hrmpfh... erre mulig???!!!

Vel, vell.. jeg måtte jo bare krype til korset og ringe Falck (kan nr. utenat snart, er jo andre uken på rad må vite:P). Da var kl. 2014 ca. Og etterpå var det å ringe Dorte for å informere om at eh, joda fikk videredirigert EN person, mens jeg selv ble stående. Hehe...

Sofus fikk trent seg masse på innkalling og noe kontakttrening. Men vi måtte til tider ha avbrekk med vill løping rundt og rundt, fordi jeg holdt på å fryse til is der jeg sto! Det ble faktisk is på bilvinduene og i dammene, mens jeg ventet på falck'e mannen min! BRRRRRR

ENDELIG ringte falck'e mannen og sa at han var på Danmarksplass (noe jeg IKKE skjønte noe av, fordi sentralen sa at han skulle fikse en bil på Vestkanten, SÅ komme til meg, så noe stemmer ikke....). Så snakket vi litt rundt og rundt vedr. hvor Varden lå (den har jo ikke adresse seff....) og så la vi på. Hvorpå han ringte etter ti minutter og sa "Eh, beklager, men du må vente i tre timer til...". Gjett tre ganger om et veeeeldig stygt ord fant veien ut av munnen på denne frøkna! Men tydeligvis, så trenger selv Falck mennene en stooooor dose med "humor" for å overleve i den jobben. Fordi det var bare kødd, fra ende til annen..

Ba fyren om unnskyldning når jeg forsto at han "forsøkte" å være morsom, men han hadde jo forsåvidt brakt det på seg selv. Så han fikk heller tåle det ;)

Kl. 2150 kom han (med vrak bakpå bilen sin), tok to sekunder å starte "sniiiiille, søøøøøte toyotaen", også var jeg på vei hjem. Lite vits i å sette kursen mot Stend for å snuse på litt spon, hehe...

Vel hjemme var det bare til å ta av seg superundertøy og ullsaker. De hjalp nok litt selv om jeg var pottesur etterhvert som jeg ble mer og mer kald (sendte noen stygge tanker til produsentene hvor jeg hentydet til at de ikke holdt mål, hehe). Ogsåååå var det to kapitler om "Den grønne damen", fordi Aurora var selvsagt ikke sovnet, som om det var "bombe", hehe.... NOT..

Ja, ja, nå har jeg visstnok TO utfordringer å ta tak i her. Må ta dem i rekkefølge, så jeg får starte på Pip's først, så Cecilie's etterpå. Håper vitterlig ikke at de er like.
Meneh.. ikke i kveld tror jeg.. Nei, chatte litt nå, så sove.. også, seff drikke kakao (som seff kokte over- det er rett og slett ikke min dag...)

Klem fra meg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jammen godt å høre det er flere en meg som ikke hadde en god dag akkurat dene dagen.!
Tror nesten din vaar verre da, men min var dyrere... :P

Du får lage telefonliste til klubbens medlemmer... ;) spørre & *gulesider-power* så kommer du langt...

Klems fra trollet

Sissel sa...

Moralen er: alt som kan gå galt, går galt. ;)

Egentlig skulle jeg gitt mye for å se deg og voffsen stående mutters alene på en grusflekk midt i skogen, med død bil. Men jeg innser at det er ganske slemt av meg..

Anonym sa...

Jajamennsann, og så når eg trudde at det var eg som hadde det verst, tenke seg til! Og som vi har snakka om før, eg blir så glad av å høyre om andres lidelser! En grusom egenskap i grunn!
Men i alle fall, nok en gang, takk for at du fiksa nettverket mitt *knele knele*! Og i morgen tar vi oss et glass vin og ler av alt denne veka.. det er nok å ta av for å sei det slik!

Anonym sa...

Det var litt av en kveld, lurte jo litt på hvorfor du ikke dukket opp på trening. Ikke noe kjekk måte å tilbringe kvelden på det der.

Vala sa...

Trusseltrollet!!!

Oisann, din dag var ikke så veldig okay nei... litt mer penger ut av vinduet enn hva jeg hadde (jeg har jo tross alt medlemskap på Falck, så sånn sett-så sørger jeg jo for at summen jeg allerede har betalt gjør nytte for seg ;)

Sissel

Ehem.. joa, det var sikkert ustyrtelig morsomt. Og i min paranoia, så må jeg si at jeg er heeeelt overbevist om at det lå noen i skogen og myyyyyste på oss.. Det føltes iaf sånn *grøss*
Slemt, neida.. det samme hadde jeg tenkt om hvem som helst annen, hehe....

Line

Jepp, denne uken behøves å drikke bort! Så det er en DEAL!!!
Når det kommer til mine egenskaper, er det fordi jeg er så jæææævlig flink at gutter ikke vil se i min retning eller? :S

Rune

Hehe, jeg som håpte at Dorte kanskje sa noe sånn at "snille" sjeler ville komme meg til rescue.. Men neida, sto/løp rundt der vi...

Og er du klar over hvor uggent det er der nede, sånn helt mutters alene en mørk kveld? Ikke noe særlig romantisk, til tross for at jeg kunne se stjerner og alt... hrmpfh... så mye romantikk til ingen nytte.