søndag 18. mars 2007

Uoffisiell på Voss!

Hehe, ja, det hørtes ut som en god ide når Monica spurte. Drit i at det burde leses og leses og leses... vi drar på tur til Voss der den uoff. konkurransen skulle holdes i ag.
Ble vekket kl. 9 av frøkna og dette til tross for at jeg hadde stilt kl. på 8, hva er dette for noe tull da? Jeg skulle jo våkne selv joooo, herregud, klarer jo ingenting på egenhånd lengre :S Vel, vel.. Monica hadde spottet snø og ville heller kjøre litt tidligere avgårde for å kunne ta det rolig hvis det ble nødvendig.
Vi kom oss helskinnet opp, været var så som så og konkurransen ble holdt innendørs takket være stedets rideklubb. Sånn sett hadde det vært optimalt å stilt Sofus, men ikke faen-jeg var ikke i humør til å være joker, noe vi som regel er ;)

Dagen var styrt mot å "se og lære" samt "snakke og høre" og le, massevis! For det ble det jo seff, masse latter altså! Morten var dommer og sånn som det så ut, så kunne jeg egentlig ha tenkt meg å gått nybegynner banene hans. De var ikke umulige, selv om jeg klart så "alle" stedene jeg nok hadde mistet kontakt med Sofus *ler*. Caroline og Mille stilte og vant sitt første løp! Grattis til dere, når Mille er så fører orientert som hun er, så gikk det som hånd i hanske! Dessuten, løp de sammen med noen andre jokere som hadde det "gøy" (som premie utdeleren så pent sa det etterpå ;))at det nok ikke skadet noe heller! Når det er sagt, så fortjente Caroline det veldig, veldig!!! De andre løpene "disket" de på forhånd for å forsikre seg om at Mille skulle ta feltene med godbit, noe som er veldig fornuftig, slik at det ikke ødelegger læringen. Morsomt i grunn, det var vel bare de fra retriever gjengen som gjorde dette gjennomført, her var det godbiter i banen og selvkonstruert slalom "sikrer" ;) Sistnevnte var Lines greie, genialt ikke mer å si om den saken.

Når Line svinger seg med terrier dyret Pippin, så er det en fryd for øyet! De er så sinnsykt drevne at en får lyst til å grine der en sitter! Meneh, nå har jeg jo også skjønt at jeg har glorifisert Line frøkna, så kanskje jeg er blind for evt. mindre fantastiske ting hun gjør på banen? Nope, tror ikke det.. På banen ruler hun, at hun kanskje ikke har så veloppdragne og rolige hunder som jeg kanskje innbiller meg - se det er en annen sak ;)

Også Luke da! Skjønneste, skjønneste Luke! Han introduserte meg for dette med hoppende hunder i dag. Dvs, hoppende hunder mangler det ikke på fra før av på ag banen, men ingen av dem har hoppet opp for å bli holdt! Jeg ble helt perpleks der jeg sto med sigg og cola, i hver hånd.. Men han lærte meg opp til slutt, selv om det måtte ventes helt til neste røykepause ;) Men da holdt jeg ham som en "gud" også, hehe... Røykepauser ble det endel av. Det var den eneste formen for bevegelse jeg fikk, vel det og så var det seff å hente toast på "kafeen".. De hadde jo ikke vafler jooo.. hva er det for noe egentlig? Vafler er jo selvskrevent, er det ikke???

Dorte var blitt "kastet" ut av huset og opp til Voss av en fornuftig bedre halvdel og det er jeg alltid glad for. Damen er alltid like morsom ;) Dessuten, mye bra å hente av å se henne i aksjon også!
Lekte hoff fotograf for Monica med hennes kamera.. merkelig med funksjoner man finner for så å ikke skjønne hvor i helv... de var hen! Bildene ble neppe noe å skryte av. Fikk lekt meg litt med Sara sitt kamera også, dæsken det var artig det! Får ta meg en titt innom siden hennes snart og se om det ble noe vellykket resultat av de bildene jeg tok. Sara kan nemlig ta bilder hun, mer enn hva man kan si om meg ;)

Uansett, mye bra å hente ved det å bare sitte å se de som er i aksjon. Sosialt og rasende festlig er det jo alltid når denne gjengen er samlet, så det ble aldri kjedelig!
Det faktum at jeg ikke fikk lest en eneste jævla side med pensum til tross for at en av bøkene lå i Monica sin bil, tja, ikke vits i å grine over det heller ;)

3 kommentarer:

narodnaja volja sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Hundespråket har eg aldri skjønt meg på! Og VALA, leser du ikkje??
Og gjett om eg har venta på oppdatering av bloggen din, var like før eg fjerna den frå favoritter....
Tida går, og i neste veke kjem eg til bergen igjen!!!

Vala sa...

Måder'n!!! Ja, er du klar over hvor mye ED saken ødela for lesingen min eller?? Men ok, da "løper" jeg inn og sjekker den nye ;)

Line..... klart jeg leser, men ALTFOR sent!!!
Joda, jeg skal bli mer flink til å oppdatere bloggen, jeg er jo på vei til å bli et nytt og bedre menneske joooo ;)
*klem*