onsdag 11. april 2007

Ikke tilstede...

i hodet etter påsken. Når jeg nå forsøker å tenke tilbake til før ferien (altså, pre ferie..*duh*), så kan jeg svakt minnes et noenlunde likt problem da også... Det er akkurat som om hodet mitt sakte men sikkert blir mer og mer borte (mer i bane av tanker, fornuft, system, kontroll- ikke det at det gjelder hodet i seg selv, det vil sitte fast uansett hvor vimsete jeg blir:P)!

Jeg har alltid irritert meg over hvor jævlig vanskelig det er å bestemme seg til tider! Men nå, er det uhorvelig vanskelig! Det butter på med avgjørelser og møkk fra alle sider, det være hundekurs (bruks og ag er på timeplanen = 2300,- auuuuuu), bursdagen til tøtto 7. mai (her eller hos Ole, eller på Baluba eller what ever...), nå til helgen , nærmere sagt fredag... miiiin bursdag, inntil Ole ringte tidligere idag og ville bytte helg. Virket preserende viktig for ham å ha fri og jeg har ikke laget planer for feiringen. På den ene siden, så hadde det vært deilig å ha barnefri og ta det litt ut på byen. Studielånet kommer jo også til helgen, så da har jeg penger også.

Men på den annen side (jada, jussbaben igjen :P), så har Aurora fryktelig lyst til å være med meg når jeg har bursdag-uansett om jeg har selskap eller ei, hun har lyst til å gi gaver og oppmerksomhet på dagen. Det kan jeg jo forstå. Sååå, er det jo kontraktsrett eksamen på torsdag som jeg bør lese til, og hvis jeg tar det ut på fredag, så er det fort gjort at jeg stikker på fest på lørdag også, og DA er det ikke mye lese GIV igjen nei.....

Æsj, valg valg og atter valg.. Ikke har jeg egentlig råd til å puste for tiden heller.

Hvis jeg fikk et ønske som kunne bli oppfylt, så tror jeg at det ønsket hadde vært å vinne i lotto eller noe. For når jeg nå egentlig ser over hva som plager meg for tiden, så er det penger. Ikke nok penger går inn til å dekke alt som skal "ut". Studielånet hadde jeg ikke behøvd å betale ned, det er jo det mest gunstige lånet jeg har :O Men, alle disse småkredittene mine, som koster flesk i måneden. Og så fort jeg har betalt inn noen tusen, så må det tas ut igjen for å dekke inn enten en katt som må opereres, kurs som "må" taes osv osv osv...

Det totale kaos i hodet sørger jo også for at ting ikke blir satt på "plass" heller.. Så det bare skeier mer og mer ut..

BLÆÆÆÆÆH

Æsj, savner Peder og Kamilla jeg... den tiden på HF var deilig!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Så vi andre på jussen er liksom ikkje givendes nok? *buhuuu* Det med penger er noke møkk, på et vis, som eg har sagt før, skulle du ha samla alt lån, slik at du ikkje merka det så godt at det forsvant ut! Dessverre er vi så innmari avhengige av dei grunkane, vi overlever rett og slett ikkje uten, og det er noke piss! Ja til Lotto! Tipper du i Lotto forresten! Vi kan jo levere inn en 5 ukers sammen :)

Vala sa...

Næmmen, lille.. det er ikke noe galt med dere. Men altså, lille pendleren min, du er jo aldri hjemme eh, i Bergen i helgene. Du er jo ute og flyr heimatt for å male blomsterkasser og andre kasser... (gikk litt tom der gitt ;)). Så jeg savner litt den dillingen med kafebesøk og greier som Kamilla og Peder dro meg med på hele tiden *mimre, mimre...sukk*

Uansett, ja til femukers! Høres ut som en knasende god ide! Eller burde jeg si "uhorvelig" !!!

Anonym sa...

Ja en 5 ukers er ein uhorveig god idè! Og no er du jo bedt til kafè hos meg (som forøvrig er gratis) i fleng, så sånn er det! Og blosmterBRETT må dessverre malast, og slikt må ein gjere aleine fordi man ikkje har noken som vil hjelpe til *snufs*. Men no skal eg jo være her i nesten 2 fulle veker jooo!

Vala sa...

HVA??! Nei, du sa jo at du reiste på fredag, så hvordan kan du si at du skal være her i to fulle uker? Du bare mobber du...

*snufse*

Anonym sa...

Jammen neste veke og neste veke der igjen, då skal eg være her i nesten fulle veker!

Vala sa...

Jammen, det er jo faktisk et argument for at jeg skal feire bursdagen min neste helg da!!! Hvis du skal være her i helgen altså :)

WEEEEEE!

Sissel sa...

Gratulerer med dagen på etterskudd!! *hoppe opp og ned* :D

Vala sa...

Hehe... tar til takke med alt jeg nå, på forskudd, midt på eller på etterskudd ;)
Men det er meg fremdeles et mysterium at såpass mange fikk greie på det iår.. Rune mente jeg har skrevet det i bloggen, men jeg kan ikke helt se hvor. Uansett, så spiller det ingen rolle. Jeg liker vel mest å tro at folk virkelig har husket meg iår *ler rått og brutalt.... *

Sissel sa...

for å ødelegge din lille rå og brutale glede, eller noe. Du har skrevet det i bloggen. :) Men så leste jeg i tillegg Måderns blogg.

Vala sa...

Hmmmm, hvor i all verden står det da? Jeg har jo ikke skrevet det sånn "eksplisitt"? *fnise fnise*

Sissel sa...

Du har skrevet det "sånn eksplisitt" i et innlegg ja. Men nå husker jeg ikke hvilket. Det er et av de innleggene der du diskuterer med deg selv. ;)

Vala sa...

Eksplisitt og ikke implisitt? Er du sikker nå? Hmmm, jeg aner virkelig ikke.. Men nå har jeg jo egentlig ikke tid til å lese over det hele engang til.. Må jo kommentere vettu ;)