onsdag 11. april 2007

Påskeferien anno 2007 :P

Vel, hva gjorde jeg i påsken?

Skal vi se... føøøørst reiste Aurora til Kvamskogen med Speideren (jada, jeg vet... men hun koser seg ;)) og der var hun fra lørdag til onsdag. På lørdagen var jeg på uof.ag cup i Nordhordland. Fant ut (etter å ha fått noen spark) at jeg skulle stille Sofus. For å si det helt kort, han hadde det artig.

Så jobbet jeg frem til onsdag, sløvet med Aurora på torsdag, reiste til Finse på fredag.....

Når vi ankom Finse var det full snøstorm og lettere lite imøtekommende klima. Men hytten var god og varm ;)

Espen og Richard stakk avgårde med pelsene, magebelte og ski. Jeg pustet lettet ut fordi jeg slapp å ta "jomfruen" til Sofus på den arenaen og ba til Gud om at Richard holdt seg på beina og slapp skadefritt fra det hele ;)

Egentlig, så er det jo en bra ting at det viste seg at R var en god skiløper, mer enn hva en kan si om meg. Sånn at Sofus slapp unna uten å få noen korsbånd eller andre sener skåret over av stålkanter. Meneh... altså, de derre pinnene som er satt opp med 50 meters avstand eller så... vel..eh.. de ble altså utrolig fristende for pelsen, så hver gang R følte at han nå hadde "lært" Sofus å løpe rett frem, så skjente Sofus ut for å markere på pinnene han ;)

Uansett, Nette og meg selv pluss tøtto og Andreas satt inne i leiligheten og kooooste oss! Så var det å stikke ned i butikken for å kjøpe litt inn til middag og så dro vi poser, barn og ullundertøy ned i "baren" og polstret oss godt før vi gikk utendørs med pils for å "nyte" utelivet og en sigg ;)

Når guttene kom tilbake så var pelsene trygt plassert innendørs oppe og vi fikk "selskap" i "baren". Dødsdeilig start på noen få dager!

Utenom det, så gikk de dagene fort med forsøk på skiturer med og uten storm og sneføyk. Øl i baren, super god mat i lange baner. Den var det Espen som sto for hovedsaklig. Så var det seff den tilhørende dose med påskenøtter som Aurora i all hovedsak presenterte. Skuffende resultat må en si, jeg tror jeg med sikkerhet kan gå hele ungdomsskolen om igjen med positivt utbytte :P

Jeg følte med andre ord at håret mitt ble mer og mer blÅndt for hver dag som gikk der oppe, for ikke å snakke om for hvert spørsmål.... sukk.. for et dårlig forbilde....

Men, jeg "lærte" noe nytt, altså, det går rykter om at planeten Merkur skal "slettes" fra "planetoversikten", dette er visstnok fordi den er så uhorvelig eller skal en si, pikyrenes liten! Spørsmålet en da kan stille seg, hva skal så Merkur klassifiseres som da? Stjerne? Flekk? Uromoment? Hmmm, synes denne rastistiske tilnærmingen ikke hører hjemme noen steder, synes Merkur fint kan være en planet- selv om den kanskje er liten. Uansett, kilden til denne lærdommen er altså R, som skryter på seg å lese Illustrert Vitenskap.. Tror jeg må lese litt på det til neste påske, kunnskapsnivået må stige (også innenfor jussens verden :P).

Uansett, det var en fin fin påske, selv om en kunne ønsket seg bittelitt mer blå himmel og deilig sol. Det ble kun noen timer en dag med det. Og mye vil ha mer som det heter ;)

Togturen gikk rasende fort unna også... Begge veier, selv om det ble littegrann kronglete å sitte i en vogn ikke direkte beregnet for hunder og med en allergiker to rader bortenfor.. For ikke å snakke om da herr Rottis ville spise Sofus. Nesten litt pinlig for den andre hundeeieren... "Jeg tror ikke jeg tør gå videre med hunden jeg..." jada, for da høres det jo okay ut at du har en muskelbunt på flerfoldige kilo ;)

Vel, påskeoppsummering er gjennomført, et helt år til neste gang!

Tjallabais folkens!

Bilde spam følger under, mest innendørsbilder siden det var vrient å overtale fornuften i meg til å ta med kameraet utendørs i snøstormen ;) og ps, hvis noen stusser over hvorfor Boxeren har boxer på seg, så er det ikke fordi vi kjedet oss og ville kle henne ut- men mer fordi frøken Kaia hadde fått løpetid... og vi ville beskytte gulvet ;)










































13 kommentarer:

Anonym sa...

Det var da koselige hyttebilder, manglet solen, men det gjorde vi jo alle her på det pokkers vestlandet!
Og når det gjelder nøttespørsmål så er jo det så innmari gøy, du må øve og øve.. Høyeste fjell, hovedstad i, kva er pip pisten kjent for, kva heiter ditten til datten osv!

Vala sa...

Iiik, hvem eller hva er "Pip Pisten"??? My goodness.....

Men sånn ellers, så er det ikke bare hva som er det høyeste fjellet, nei, fordi de utspekulerte jævlene flytter jo på spørsmålet utifra hvilken region man er i.. Europa, Afrika osv osv... og skulle man få teken på det høyeste, så er det plutselig det NEST høyeste.. sukk...

Jeg er blÅnd...

narodnaja volja sa...

*flire godt* vi har da alle våre blonde dager.. =) fine bilder.. men atte duuu, er'e ikke pluto dem ska degradere som ikke-planet da? den er så langt unna og ikke av planetkonsistens osv.. (eller er det min tur å være blond nå)

Vala sa...

SATAN!! Atte duuuuuu, ikke kom her og si at det er Pluto da! Richard sa at det var Merkur og dumme, dumme meg som enda ikke har fått sjekket det opp... Men uansett, hvem i all verden er det som går rundt og bestemmer at en planet plutselig ikke er en planet lengre? Jeg på min side, stemmer for at det skal være beskyttet av grunnlovens "ikke gis tilbakevirkende kraft", så kan Pluto eller Merkur få være planeter og så får vi heller ha en eller annen slags form for grunnleggende KUMULATIVE vilkår til den neste nerdete stjernekikkeren som finner en ny "ball" ute i rommet som avgjør om det er en planet eller noe annet!

*Stønn*

Puh, bortsett fra det, så har jeg det meget bedre nå. Kommentar maraton hjelper på humøret gitt ;)

Velkømmin tilbakesatte te Bergen da frøken ;) Nå venter vi bare i spenning til Sissel kommer imorgen, eh senere idag blir det vel...

*tusle til sengs*

narodnaja volja sa...

blir bra å få alle på plass igjen. men, er nok redd det var pluto altså =) se http://en.wikipedia.org/wiki/Pluto og [1] The eight planets are: Mercury, Venus, Earth, Mars, Jupiter, Saturn, Uranus, and Neptune. står det i et utdrag fra IAU sin avgjørelse 24. august 2006 =) hihi..

Anonym sa...

Du er utfordret. Se bloggen min

Vala sa...

Sara... du slemme menneske ;) Jeg orker ikke utfordringer, og den der skjønte jeg ikke engang :P

Må tenke over saken, og se hva jeg finner av merkverdige ting... (burde ikke være så vanskelig)

Sissel sa...

Jeg vet jeg er treg av meg, oppdaterer meg på blogger etter påska. Men jeg må le, du kunne altså gått hele ungdomsskolen om igjen?! ;) *fnis*

Vala sa...

Jaaah, atte hvis ikke jeg er troendes til å gå ungdomsskolen om igjen, da er jo ingen det ;)

Sissel sa...

Nei nei, altså, nå synes jeg du krisemaksimerer litt. Men jeg er med på den at jeg kunne fint gått første året om igjen. ;)

Vala sa...

Hehe, "hvor" er vi nå? Første året av ungdomsskolen eller første året av jussen???

"Ja takk, begge deler...." Mr. Brum

Sissel sa...

Brumm er beskrivende her ja. ;)

Vala sa...

Brumm er faktisk skremmede ofte beskrivende! Tror jeg må finne meg en Brumm jeg. Bare med litt mindre mage og mindre søtbehov ;)