torsdag 20. september 2007

Jepp, hjemmeeksamen i eh.. hva?

Dagen er definitivt over og med semesterets største innsats bør jeg snart kunne si meg fornøyd. Det merkelige er at jeg begynner å lure på hvilket fag dette gjelder.

Altså, her har jeg tilbrakt to dager eh.. tre faktisk med å finne ut om solidaransvar, grov uaktsomhet, erstatning, solidaransvar eh... m.m. og føler at jeg innimellom har slengt litt sånn "alminnelige kontraktrettslige prinsipper tilsier..."

Faget heter kontraktsrett II, men for meg som sitter her etter ex antall timer fordelt på sofa, spisebordstol og kjøkkenstol med en pc lenket til livet, kjederøykende på sigaretter og en enorm utveksling av sms, så føles det unektelig som det verste marerittet.. nemlig erstatningsrett med en liten dæsj med pengekrav.

Det var egentlig det som irriterte meg akkurat nå, og det hjelper ikke at klokken er over 03.00 og jeg egentlig vil sove. Må bare vente på den siste korrekturen slik at jeg kan få kommet meg i seng. Den roper hører jeg nemlig!

Sove godt!§!§!§!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Akk...

Studentlivet.

Dei glade dager.

Eg saknar dei.

Heldig du =D

Sissel sa...

Solidaransvar meg midt på ryggen! *hmmpf*

Vala sa...

Kristian........ jeg velger å tro at det var ironisk ment :P Denne hjemmeex'en er neppe noe jeg kommer til å se tilbake på med gode minner.. Men, som en smart fyr sa på skolen- hvis man først skal stryke på en hjemmeex, så er dette absolutt den!

Sissel:

Jepp, U know what I mean! Hvis det skal fortsette å være sånn, så vurderer jeg sterkt å finne på en annen utdannelse.

Anonym sa...

Forstår du koser deg for tiden:) For din info så har vi uoff.lp på søndag..

Sissel sa...

Hehe, har vel ikke vært fritt for den tanken her i gården heller. Men seriøst, jeg tror kanskje ikke kontraktsrett kommer til å bli mitt felt. Da må jeg kanskje heller jobbe med EU/EØS. Siden det er det eneste faget jeg har funnet en anelse glede i... Og det sier jo litt.. *miff*

Vala sa...

Sissel:

USJ!!!

Rune:

PØKK, jeg som hadde tenkt å få trent litt med Sofus! Hrmpfh... Typisk My luck for tiden gitt!

Anonym sa...

Ironisk nei! Gje meg eksamensstress og viltre dager kvatidsomhelst!

Betre enn arbeidslivet. Definitivt.

Sissel sa...

*daske på Hastur sånn at han blir gul og blå*

Vala sa...

Hmrpfh... jeg tror ikke at dasking funker her.. Her må en nok inn med klippetangen inn i nesen... *ond latter*

Sissel sa...

Ah, Vala, herlig forslag! :)

Vala sa...

Hehe, jeg tror vi er helt ødelagt av jussen jeg!

Sissel sa...

Nei, tror du virkelig det?! ;p

Vala sa...

Eheeeee... *klø seg i hodet*