søndag 21. oktober 2007

Line og Dorte handlingkurs ;) Del II

Da var det søndagens strabaser..... Etter en mindre vellykket natt med lite søvn og total mangel på gode stillinger, så var det opp og ut på Varden igjen :)

Sofus var merkelig nok klar som et egg og fikk sprutet ut litt av energien ute i "skogen". Gruppen min begynte dagen hos Dorte idag, som hadde satt opp 8 hindere, 4 stk på rad og rekke ala serpentinere (eller hva det nå kalles). Fikk Sofus igjennom på min egen briefing, som nok også tidsmessig var den beste for oss. Dorte fikk poengtert noen endringer, som medførte mer en test av HVA Sofus faktisk får med seg, eller hvor selvstendig han er eller ei. Det var mer "ei" her. Enn så lenge, så er Sofus ganske avhengig av å ha meg foran seg, slik at han ledes. Dette er klart noe vi må få trent vekk. Spesielt med fremadsending. Lærer han seg "frem" skikkelig, så ville nok ikke Dortes forslag vært så hakkande galt. Selv om jeg mener at jeg slapp unna en del løping med min "løsning" ;)

Etter at vi hadde sirklet buene (den letteste versjonen av dagens plan), så kjørte Dorte oss inn i en ny løsning som medførte at vi istedenfor bue mellom hindre skulle bryte hunden og få den mellom hindrene. Hva skal jeg si... vel, for det første... gutten følger meg han.... men hvor skal han følge meg når jeg ikke har PEILING på hvor hinderet vi skulle over ble av *ler* Sofus fikk mye kos og ros, mor fikk mer ris ;) Hele den økten gikk veldig på hvordan vi som førere må og skal orientere oss (følte jeg da) for å seff gjøre det lettest for hunden, men også på en sånn måte at vi ikke står som noen jævla gullfisk midt i banen ;)

Etter lunsj ble vi "kastet" over i Lines bane. Nok en gang var denne grusomme pølsen der :S Men overså det hele og plasserte Monica til å være "dyneløfter" på slutten av den.
Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, gutten er altså helt med på meg. Jeg føler derimot litt redsel for å "miste" fokuset hans og klamrer meg fremdeles til halsbåndet hans i ren redsel for at han skal få en løpebyge! Men det er uansett artig, og ikke minst DEILIG!!!

Mot slutten hos Line så datt Sofus sitt tempo noe helt sinnsykt og gutten rotet laffet rundt og gjorde de mest finurlige ting. Var veldig enig med Line i at han nok var sliten, noe som nok har mye med natten men også det at han ikke får drukket nok. Så etter å ha tvunget i ham noe vann (50 godbiter i drikkevannet medfører jo noe drikking, hehe), så tok vi en siste runde som ble belønnet med kos og ros (han tok det meste bortsett fra fire hindre på slutten før slalomen. Men vi hanket oss godt inn i slalomen og fikk løpt kjapt UT.. ;)). Nok en positiv avslutning!


Husker lite av banene i det hele tatt nå, er rimelig sliten i hodet mitt :S Men, det har vært et supert kurs!!! Ekstremt supert for en som iaf vurderte å melde seg av! Og sitter igjen med god følelse av samarbeidet mellom pelsen og meg, deilig oppvåkning av at jeg IKKE trenger å høres ut som en sersjant- gutten følger som regel mine bevegelser og kremt selv om :O og en liten start på det å stole på gutten. Sistnevnte er jo veldig vanskelig å gjøre, det er så innarbeidet at det er en skam. MEN, det skal definitivt jobbes med saken.

Nå tror jeg at vi begge er klare for å legge Tittis bånd på hyllen. Så lenge vi begge er fokusert, jeg slapper av og stoler på ham så blir det mye mer lett å legge seg til nye GODE vaner ;)

Deilig, deilig kurs helg!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Oysann...her var det jo litt mer om helgen ja:) (får kanskje legge link til deg så folk ser hva vi har gått igjennom) Det gikk jo veldig flott med deg og Sofus da. Kjekt at det er blitt resultater av all båndtreningen. Fikk jo ike sett så mye, det var rimelig hektisk på gruppene.
Så nå er det bare til å fortsette å trene, så blir det enda med fremgang:)

Vala sa...

Hehe, ja litt mer så. Men som jeg sa i kommentaren min hos deg, så er det vel kanskje folkene fra kurset som skjønner hva jeg forsøker å si (håper at de i det minste forstår det, hehe).
Jeg HØRTE Skip mye idag da... Du kan hilse og si at jeg tok meg en paracet i ære til ham :S Men ja, det var vrient å få sett så mye på den andre gruppen. Vi ble veldig "gruppefikserte", noe annet var det lite tid til.

Er veeeeeldig fornøyd med pelsens innsats og min egen, innen en viss rekkevidde. Men bedre kan vi og bedre SKAL det bli! Basta BOM!

Anonym sa...

Hei Vala!

Det er så artig å lese bloggen din! Du er reine forfattaren og eg kosar meg verkeleg med å lese om tankar du gjer deg om ting som skjer i livet ditt.
Veldig kjedeleg med bilvinduet ditt. Skjønnar godt frustrasjonen når det gjeld det ... og jammen klarar du å sjå noko positivt i den situasjonen og. Utruleg bra gjort!

Høyrest ut som et TOPP kurs de har hatt i helga :) Flott at det går så bra for deg og herlege Sofus!!

NO er det visst sengetid her hos meg.
Natta kjem alltid altfor fort ... forstår det ikkje ... det er jo først på denne tida eg vaknar jo ...

Ha det fint!!!

Vala sa...

Mette! Der var jammen du også! Så artig :)
Jeg var faktisk innom bloggen din også bare for noen dager siden, så dette var jo litt av et sammentreff.

Du må hilse vofsen og ønske god bedring, forsto det slik at det var kennelhoste på gang der :S
Så kommer du vel snart ned på trening så fort det har gitt seg håper jeg!

*klem*

Anonym sa...

Gjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesp *smakk smakk*

Vala sa...

Line (med K faktisk):

Jeg kan ikke BARE lage innlegg som er festlig all over liksom :P
Meeeeeneh, jeg er veldig glad for at du iaf la igjen et lite spor ;)Da vet jeg at det står til liv på landet :)

Anonym sa...

*Knegg* Joda jovisst er det liv! Kanskje litt for masse denne veka, så i helga er eg vel slakt og våkner sakte på søndag i det eg skal inn til Bergen. Jobbing er drepen!

Vala sa...

Men, man tjener penger på jobbing- til tross for at det er drepen!

;)

Anonym sa...

Sofus er utfordret - sjekk dagens blogg!

Anonym sa...

Hei Vala. Har utforda seg og Sofus-gutten, men ser at du alt har fått utfordring frå Line. Igjen er eg litt sein ... ikkje noko nytt det... Sender deg utfordringa likevel eg ....men du treng jo berre gjere den ein gong likevel :)

Ha ein flott søndag :)