torsdag 8. november 2007

Det moralsk oppløftende jusstudiet!!

Jepp, jeg er sur. Jeg er regelrett forbanna faktisk.
Nå har man hørt gang opp og gang ned at det stjeles fra lesesalene. Man har irritert seg over historiene, ledd av det lavmålte utgangspunkt noen studenter tydeligvis innehar, men videre så har en vel sett at kanskje det ble for fristende for en svak IDIOT å stjele noe mens ingen så på.

Hva sier en så om dette? Man går inn på aud 1, legger fra seg kompendiet i Pengekrav på en av pultene. Går så videre til biblioteket(wee, nå har jeg vært der også), kommer tilbake 15 minutter senere og skjønner ingenting!! Hvorfor ?? Fordi, hvor var det jeg skulle sitte? Hvor er kompendiet mitt?

Yes, noen har altså på denne tiden tatt kompendiet.. Det har ikke vært tomt i auditoriet, så her er det tale om en ekstrem frekkhet UTEN grenser (iaf ikke hos den narsisistiske tyven (faen, var det rett stavemåte??)). Hvordan makter enkelte å ta så jævlig lett på det? Er jo ikke et spor av eventuell paranoid tankegang her!

Ja, jeg er pissed, veldig pissed faktisk... kan ha noe med at hodet mitt er fullt i snott eller det at noen i sin egotripp faktisk ikke har noen forståelse for at det faktisk koster penger for andre mennesker å kjøpe pensum også.......

18 kommentarer:

Sissel sa...

Å, fy faen. Det er så lavmål. Og dette er fremtidens jurister. Verden vil bedras..

Anonym sa...

Ja, dette støtter vel egentlig bare opp om at jurister er en gjeng med lavmålte duster, uten ryggrad og fnugg av moral... PFØY!!! *spytter tyv i trynet*

Vala sa...

Det er jo igrunnen rimelig dumt at man blir overrasket og dertil forbannet over sånt. Men naive meg blir begge deler.. fremdeles... det er vel egentlig både positivt og negativt vil jeg tro!

Anonym sa...

Herrejesus... det er jo... forskrudd?! Kven stel slikt!?! Det hadde aldri skjedd på HF, ikkje i mi tid iallefall.

Kor mykje koster eit slikt kompendium?

Når det gjeld framtidige juristers forhold til Noregs lover kan ein kanskje ta ein titt i gårsdagens innlegg hjå meg. Eg trur det biletet seier sitt.

Vala sa...

Næmmen! Der var du jo igjen! Lurte på hvor du hadde tatt veien, blitt så stille liksom :S
Men nei, kompendiet i seg selv koster ikke allverdens (såfremt man ser bort ifra hvor lite man får for prisen), bare 105,-. Det er som å gjøre seg til tyv for småpenger egentlig...

MEN, nå er dette litt mer enn småpenger for meg (for tiden, igjen...). Suger å være fattig student :S

*tutler inn på Kristians side*

Anonym sa...

Tjuveri er sjølvsagt kjipt, særleg når ein er fattig student - hugser veldig godt korleis det var. Urk.

Beklager min tystnad, men det har ikkje vore noko å kommentere her. Komme på tysdag?

Vala sa...

"Tysdag"? hehe.. sorry, kunne ikke dy meg. Men hva skjer på tirsdag? Ikke det at jeg tror jeg kan komme heller, har en følelse av at jeg sitter med en hjemmeeksamen faktisk.. merkelig følelse i grunnen, lurer på hva den kommer av :P

Anonym sa...

Sikkert berre noko du har spist. På tysdag er det vampyrkveld på Absalong. Den siste Absalongen for i år, eg treng å kvile litt på mine laurbær i vinter.

Kom. Leik med Hastur. Det har blitt utsatt for lenge! Sett ungen i bur, og plasser hunden i band!

Vala sa...

Hm, me får nett sjau.... Tviler dessverre litt på det Kristian. Kanskje Sissel kan kjøre igang en julelunsj eller noe? *se håpefullt i retning Møhlenpris*

Sissel sa...

Hehe, Sissel kan nok garantert stelle i stand en julelunsj i vår ringe bolig ja. For både hund og barn også! ;)

Vala sa...

Åh, det er sååå skummelt når folk omtaler seg i tredje person...*brrrrr* Nå lurer jeg faktisk på hva vi får servert.... frityrstekt katt? Posjert hund? uuuuuuhhhuuuuu.....

Anonym sa...

Ups, det er såpass ja, med andre ord bedre å holde seg unna forelesinger ;) Og alle dei ganger eg har latt lommebok og mobil ligge der i pausen *IIIIIKKKKK*

Sissel sa...

Vala, seriøst!! Nå ødelegger du. Jeg elsker hunder - men til å kose med og til å være høyst levende. Såeh, urke.. Sissel liker ikke det! ;p

Men ja, Line. Det er i allefall slutt på å ta med seg pc'n på forelesninger nå..

Anonym sa...

Hmm... julelunsj med barn og hunder? Det høyrdes interessant ut.

*pakke kanel i veska*

Anonym sa...

Hoyhj! Hører eg julelunsj? :D

-May-

Sissel sa...

Hehe, det kan virke som du gjør det ja! :)

Anonym sa...

No byrjer det å verte ulovleg lenge sidan oppdatering frøken.

Og eg la ut terrortips i bloggen igår, berre så du veit det.

Vala sa...

*grøss* Forrige innlegg var fra november??!! Det er virkelig grusomt lenge siden. Har jeg virkelig vært så opptatt? *late som, late som*

Må sjekke blogger senere jeg.... akkurat nå har jeg mest lyst til å soooooooove|

zzzzzz