torsdag 18. oktober 2007

Overtrett eller bare søvnløs?

Dette er en dag jeg vil huske lenge. Eller vil jeg nå egentlig det? Gjerne ikke av fri vilje, men av de dessverre mange inntrykk som har blitt dytta inn i meg!

Vel, det gjenstår å se eksamensresultatene, men må med beklagelse melde at det jeg oppdaget etter jeg gikk fra eksamenslokalet får meg til å tenke at det nok er viftet et svæææært og stooooort VARSELSflagg foran ansiktet mitt. Flagget står for noe som sier at SKJERP deg eller at foreligger dårlig KARMA eller noe.

En uke etter at jeg ble påminnet The Secret, så står det for meg som en evig påminnelse på at kanskje det er jeg som trekker dette mot meg selv. Og slettes ikke andre som påfører :P

Nå skal en absolutt ikke kimse av noe av sannheten som finnes i ideen om "The Secret". Jeg må imidlertid si at jeg nok ikke ser for meg at en bølge av takknemlighet og positivitet vil sørge for at det daler penger eller svømmebasseng i min retning. MEN, jeg skulle gjerne sett at det kanskje dukket opp et godt eksamensresultat eller to....

Så ok, her forsøker jeg: Så ja, spiller det virkelig noen rolle for meg om en tilfeldig DUST av en forbipasserende ser min bil (mens jeg er inne og virkelig vrir hjernen for noe intellegent, det er en sinnsykt strevende jobb i utgangspunktet!) og finner ut at vedkommende skal knuse ruten. Hva har jeg gjort vedkommende? Så vedkommende bilen min og sa "Aha!! Her lukter det penger!?" Neppe, bilen min er en fullstendig bruksgjenstand, som jeg elsker OG er altfor avhengig av. Men det dyreste i den bilen var gjerne Bergansjakken. Den lå forøvrig igjen....

Faen, tilbake til positivismen.... Kremt.. altså, joda, denne personen. Kanskje h*n mente at jeg fortjente å få en liten shinings på bilen, nytt vindu liksom.. Joda, takk som byr. Men har det falt deg inn at jeg må BETALE for dette? Og en annen ting, hva i huleste gjør denne dusten med min bils servicehefte?? Det er jo bare noe min bil har bruk for... tviler på at vedkommende får solgt det liksom :S Shit.. *positiv, posivit*. Det er klart at det er hyggelig med "makeovers", og for all del, serviceheftet tok jo bare plass i hanskerommet mitt. Videre må det jo kunne sies at det var en forfriskende kjøretur bort til snille mannen som skal finne nytt vindu til meg. At det pøste inn, slik at setet ble vått det er jo ingenting- det var sikkert behov for en liten omgang med vask!

(Se der, nå begynner det å ligne på noe)

Dessuten, jeg fikk jo en strålende liten tur heeeele veien hjem med inkludert vask. Fordi noen av oss har jo ikke kontanter. Nå er jo dette kanskje fordi en antar at en skal kjøre sin egen bil, men HEY, hvem blir vel sur av noe sånt??

Og etter å ha fundert vel og lenge over hvorfor noen skulle gidde å stikke av med en oversikt over servicer.... tenk for en deilig variasjon hjernen ble utsatt for da det gikk opp for meg at husnøklene også var tatt i samme raidet.

Dæven - trim av kropp, klesvask OG hjernetrim. Alt på en gang!!!

Videre fikk jeg jo den glede å snakke enormt mye med kjente og kjære mennesker (Utdrag: faen, skulle blitt i sengen. Er kliss våt og en eller annen jæ*** uten mål og mening har smelt inn ruten min) samt fått den glede å føre lange samtaler med politi, forsikring, Falck OG låsesmed!

Min sosiale horisont ble definitivt utvidet. OG jeg fikk gjort masse på en dag, bare se her:

  • 6 timers Kontrakt II eksamen
  • Adrenalinrush da jeg så ruten
  • Øking av banneord vokabularet da det endelig seg inn...
  • Leverte bilen til snill mann, på snilt vindusverksted - ny kontakt
  • Lang og god gåtur, noe man nettopp ønsker seg etter å ha sittet i ro i 6 timer
  • Vasking av klær OG hår, mens man går (Two in One)
  • Pleie av allerede etablerte kontaktnett
  • Utvidelse av nye kontakter til samme nett
  • Opplysende samtale med politiet (det er bare å sende en sms så kan hvem som helst finne ut hvor eier av bilen bor...)
  • Skifte av lås, noe som sikkert var en god ting. Den er vel ikke skiftet på et par år :s
Nå er jeg så positiv at det renner ut av ørene på meg. Og oppe i det hele så antar jeg at det er en god grunn til at alt dette skjedde idag. Som for eksempel at jeg holder meg i sengen imorgen frem til jeg våkner av meg selv, eller av Sofus, eller av Emma, eller av Tøtto.. vel, jeg våker jo iaf ;)

Sove godt alle sammen, moralen er : se ALLTID det beste i enhver jævlig situasjon du havner oppi fordi denne forhindrer at du blir utsatt for en verre en!

;)


Oh, glemte helt i min lykkerus her! Margun og co har fått napp på hus! Så nå er det innkalling til dugnad og Persille passing deluxe på gang :S

WEEEE! Mitt hell bare sprer seg over det hele vidstrakte land :)



11 kommentarer:

Anonym sa...

Som sagt, makan til utspekulerte jævlar! Er det slik det skal bli no, at innbruddstjuver dropper stereo, dyre klær, bankkort og andre verdier, til fordel for husnøkler og adressesporing! Gir meg ende over!

Vala sa...

Mest sannsynlig, så har det nok bare vært en eller flere som kjedet seg.... Tror vel kanskje ikke at det var så "organisert" at neste stopp var å raide leiligheten min. Men jeg ville jo heller ikke bare sitte og evt. la det skje heller ;)

Men ja.. det er som R har sagt tidligere, hvis man først skal gjøre seg til tyv- så får man gjøre det skikkelig.. Så tilbake til biltyveriene hvor stereo og dyre ting ble tatt!

Anonym sa...

Og ka i allverden er The Secret, en ny sekt??

Vala sa...

knegg* Du som har allverdens med tid kunne jo bare fulgt linken ;) Der er det en "liten" infosnutt som sier noe om det. Nei, sekt blir vel å trekke det for langt. Det er bare mennesker som mener at følelser kommuniserer med universet. Og hvis vi tenker gode, takknemlige og positive tanker så vil universet respondere med gode ting. Tenker vi derimot stygge tanker, stryker på eksamen, typen er utro osv osv.. så vil universet svare tilbake på dette også, men da mindre positivt om du skjønner ;)

Anonym sa...

For det første... så kimser eg ivrig av the Secret. Faktisk så ivrig at eg vert brutal når folk kjem dragande med det. Som då ein av dei overtydde fortalde meg at folk svelter i Afrika fordi dei er negative... herreminjævlahatt.

The Secret er ingen løyndom, det er svindel og bedrag, tull og tøys. Det einaste som er sant, er at det faktisk hjelp å vere litt positiv og glad, det smitter, og det er godt for sinnet.

For det andre: I helheim for ein dag du har då. Det var litt for mykje tykkjer eg. *gje sjokolade til*

Vala sa...

Kristian.. det var litt artig at du sa.. fordi når jeg ble presentert for dette så var dette med sulting og Afrika litt omvendt hos meg. Dette fordi jeg opplever dem som sinnsykt positive til tross for den hverdagen de har, og dermed kunne jeg ikke forstå at det faktisk kunne være noe i The Secret.. altså omvendt tankegang enn hva vennen din hadde.

Ellers, tuuusen takk for sjokoladen *spise på*

Anonym sa...

Sjokolade er bra for deg på dagar som dette. *sette frå seg ein pose med sjokolade*

Det er meir enn dei får i Afrika ;-)

Anonym sa...

Hmm, er det engleskolen next her? Tjihii. Allverdens med tid er overdrevet, har kasta meg over pengekravene, skrekkelig tørt!

PS. Og kven seier at frivillig arbeid er godt for helsa? Merk: andre sine husplaner!

Vala sa...

Kristian *knasker sjokolade...*

Line: Ja, jeg har tittet fort i boken. Men vet du, jeg synes boken er søt! Det er en helt sær ting å si, men det er noe med størrelsen på den. Den er liten og søt liksom *ler*

Husplanene bekymrer meg litt, iaf når jeg snakket med en "ikke-landet" frøken igår. Men jeg håper at hun får litt mer styring over det hele, sånn at jeg vet når jeg skal være "utilgjengelig" *ler ondt*. Neida, det er jo kult å være med så lenge man kan, det blir spesielt tror jeg!

Anonym sa...

Størrelsen på boka er kanskje søt, men tru meg, innholdet er alt anna enn søtt. Eg måtte ha T til å holde et foredrag om rentefot for meg i stad.
Joda hus er jo spennande for den som bygger eller pusser opp, men skal noke til at det blir like spennande for andre rundt, tross alt ;) Ta nøtteparketten min f.eks, *knegg*

Sissel sa...

Hehe, det er så bra Vala - om man slår opp på positiv i ordboka, så får man faktisk opp bilde av deg. ;) *ler*

Linemor: den nøtteparketten er jo hysterisk morsom da. Samme med den ekstra pussingen av panel. :D