søndag 14. oktober 2007

Tanker.....




Hvis man har dannet seg en tanke om en person og vedkommende tilsynelatende selv ikke deler den, hva gjør en da? Dette gjelder noe så enkelt som er vedkommende hetero, bifil eller homo? Ok, ja, det er jo revnende likegyldig for de fleste av oss hva andre mennesker interesserer seg for. Men hva hvis denne personen tviholder på en legning fordi vedkommende ikke våger noe annet? Kan det da hjelpe vedkommende hvis jeg sier: "er du virkelig hetero?? Det har jeg ikke inntrykk av"

Klart, dette har jeg absolutt ingenting med, men klarer ikke å slippe tanken om å kanskje si noe. Kanskje vedkommende da tør å møte seg selv? Æsj, tanker er oppskrytt!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Heh... avogtil kriblar det etter å seie slikt til folk, ja... nokon berre skrik ein annan legning enn dei sjølv hevder å ha.

Det er mang ein gong ein eller annan kar har lagt sine hender utover meg med eit sleskt glis eg har vore nøydd til å stille spørsmålet: "Er du no eigentleg så streit?" ;-)

Men spøk til side, så er det kanskje greiare å la vere. Til sjuande og sist er legninger løgner vi fortel oss sjølv for å gjere livet enklare og for å plassere andre i bås. Det er vanskeleg å la vere til tider, sjølv for meg som avskyr disse kategoriane.

Spørsmålet ein bør stille er heller: "Er du deg sjølv no? Og er du nøgd med den du er?"

For det er ingenting som er så ille som menneske som har sin seksualitet som tvangstrøye.

Ver fri.

Og no... attende til spøk og moro.

Korleis få plass til fire homser på ein barkrakk? Snu den opp ned! :-D

Vala sa...

Bra med den spøken til sist, ble nesten litt stressa over alvoret ditt her ;)

Ja, jeg har nok lagt tanken til side. Hva vet vel jeg, og hvorfor skulle jeg tro at jeg vet noe den andre ikke tror eller vet at h*n ikke er? eh.. nyyyydelig setning det der gitt :P

Men ja, vedkommende får styre på og finne ut av det selv. Det er jo som sagt revnende likegyldig for meg. Bortsett fra at jeg ikke liker at folk lyver for seg selv (om jeg lyver for meg selv om andre ting får så bare være :P)

Anonym sa...

Ein taktikk om du verkeleg vil gjere noko med det, er å utsette personens forståing av seg sjølv for den totale krig. Utradering er kjekt.

Plasser personen i situasjoner som er i stand til å lokke fram andre sider ved han eller henne. Men presset må vere stort for å ta ein som lurer seg sjølv så heftig.

Sissel sa...

Hmm, vel.. Jeg burde kanskje vite hvordan man skal gå frem ift noe sånt. Men det gjør jeg faktisk ikke. Altså, båser er for kuer og veldig trange. Så, det er liksom lite vits før vedkommende bestemmer seg selv..

Og nå ble jeg jævla nysgjerrig..

Vala sa...

Kristian.. hmm, tror ikke helt jeg liker den tanken der jeg. Det å utsette mennesker for noe sånt er ikke som regel ikke helt okay. Iaf sånn som jeg kan se for meg at reaksjonen blir... :S

Sissel... Det er jo ikke snakk om en bås!? Det er jo ikke det jeg snakker om, mer at vedkommende selv tør å slippe seg ut av båsen, kanskje *ler*

Men ja, som på sms, jeg har vel lagt den tanken på hyllen. Kanskje..

Anonym sa...

Din katt, Vala?!? :D

May

Vala sa...

Hehe.. ja, det er min katt faktisk ;) Det er Emma, som takler Sofus sine krumspring. Den andre, Kaisa synes Sofus er en idiot.....

Anonym sa...

Sa ikkje at det var verdas mest mjuke taktikk... men kva skal ein gjere?

Men som Sissel er eg særs nyfiken no.

Fortel meg alt, så skal eg fortelje deg om Ruth ;-)

Vala sa...

Hehe.. det er fryktelig lite å fortelle. Ingen av dere aner eller kjenner vedkommende jeg tenker på (dette sier jeg selvsagt med en klype salt da jeg ikke aner hvem du henger med Kristian..).

Ruth må du fortelle om okke som, men det får vel kanskje bli en annen gang?

Anonym sa...

Ruth har eg skreve om i bloggen faktisk, men det finnes sikkert meir å fortelje...

Kom på absalong neste veke, så skal eg fortelje ;-)

Eg heng med alskens folk eg... men ikkje forknytta sjølvfornektarar... ikkje mange av dei iallefall ;-)