lørdag 20. september 2008

Trippelstevnet i Nordnæsdalen


Etter endel planlegging var det altså på tide å få avholdt vårt stevne i Nordnæsdalen 20. september. Morgenen startet kjølig, men fra lunsjtider så kom solen og varmet meget godt. Det kjente iaf jeg når jeg tok mine små pauser fra punchingen i fryserommet!
Vår dommer for dagen var finsken Jarmo Jämsä. Når man tenker på finner, så har en vel noen forutinntatte tanker. Hos meg er de vel preget av stereotyper. Men jeg fant ikke så mye som en spritflaske eller medbragt sauna på stedet. Derimot en meget blid fyr med mye humor, som man utelukkende kunne kommunisere med via tolk. Interessant opplevelse.
Det slo meg plutselig at jeg viste dårlig oppdragelse når det gjaldt imøtekommenhet! For hva pokker heter "tusen takk", eller "Hyggelig å møte deg" på finsk? Nei, så langt tenkte vi ikke i komiteen!! Skam oss! Jarmo hadde idet minste lært seg "værsegod" på norsk- morsomme mannen :) Dette er noe å ha i tankene til neste gang vi "importerer" dommere ;)
Ingunn og Sissel var mine medbragte hjelpere for dagen. De holdt til skiftet i tolvtiden. Hvor de etterpå inntok bilen min (som forøvrig kan bli mer forsøplet enn hva jeg selv har klart å gjøre den til :O). Herifra tok de også noen bilder som dukker opp innimellom. Men til tross for formaningen om å ta bilder av utøverne, så var det heller jeg som ble avbildet... eh, wtf? Det er vel mindre interessant for flertallet. Men, i respekt for deres paparazzie tendenser, så har jeg lastet dem opp sånn innimellom her.
Så, Inger E, ser du.... når ting fungerer så tar det ikke et år før bildene kommer ut ;) Nemlig *rekke tunge* Bildespam følger under. ENJOY!
Flippa frøkna...



Ja, hvorfor ha en når en kan ha mange?




"S-man" er fryktelig trett.....


Er det virkelig bare Dorte som er litt solstråle her?




De virker litt trøtte, selv etter lunsjtider :O

Kito og Liv i sving..


Kito er rar han *ler*

Flip hilser forsiktig på en valp... Line har tatt bildet.


Svevende pudle....



Mona og pudle i aksjon..(er det Nero han heter?)




Lani og Inger E

Lani


"Høyt svever de......"




Tyra kan lande fint på to hun.... (vår eminente styreleder i bakgrunnen)


Her har vi Tyra med fører og Glenn i bakgrunnen. Super innsats fra lydighetsfolkene..

Dorte og Luke er det artig å ta slike bilder av. De ligner liksom på hverandre...

:)


Ligner fremdeles..


Super teamet!



Noel og Pinjo...kler hverandre de også igrunnen.




Litt usikker på om dette er Maja eller hva jeg.. ehm..


Athena


Athena og en avkappet Rune

Rune og Lexi midt i en alvorsprat.



Line og Pip. De bildene jeg forsøkte å ta av det løpet ble faktisk alle uten hund. Dvs, jeg fikk en halebit av og til. Pip løp jo som en gal!

Et fantastisk løp!



Dette er jo en kjent stil *ler* Mannen er en inspirasjon når det gjelder å være aktiv i banen.

Line er ikke så hakkande galen selv ;)

Diesel

Diesel over STIGEN (se, jeg jobber med saken :P)



Damene klargjør seg etter briefingen.. klærne MÅ av!


Pippin... *smelt*

Rune ser litt betuttet ut etter briefingen.



Dorte ser tankefull ut...

"Vår" eminente ringsekretær akkurat da. Trude hadde pause for hundelufting.


Birk av stigen.. hmm... felt?

Boms i svevet!

Min arbeidsplass den dagen. Det var kaldere enn i en fryseboks!


Line under briefing. Synet kan jo frata en mindre rutinert utøver motet..

Morten tenker.....
Anne Mette og Nira

Nira i svevet

Caro og Mille i dyp konsentrasjon.. iaf Caro ;)



Asbjørn og Fanto. Ser ut som de er i oppløpet..

Hehe... Lizzi rekker tunge...


De hadde en liten uenighet over siste hinderet... "Her jeg skal hoppe???"




Ceccy og Aikogutten!

Chilli til Tove


Utsikt fra bilen min....



Ronald og Lizz


Simon har fått i oppgave å lage bane tydeligvis....
Menn liker å få oppgaver... hvis de bare skjønner den....





Her er etter skiftet er over.. .Folkene "mine" har inntatt bilen min... og der ble de sittende gitt....



Jentene lekte paparazzier faktisk... De skulle ta bilde av utøverne. Ikke wannabe'ene!!



Sko..... eh.....

Sissel leker fotograf...

Ingunn leker fotograf igjen... kanskje den bjeffet mye?



Og sånn ser en trøtt asiat ut... :P

Ingunn leker fotograf igjen....

Sko igjen... seriøst???


Rune og Lexi


Baby nr. en.......

Baby nr. to i vogn... mor er utslitt...*ler*

Ååååå sååå trøøøøøtt....


Tor sin hund.. aner ikke hva den heter jeg.. Men pen var den.

Kort oppsummert! Kald dag som ble varmere utover. Mange flotte ekvipager og en STRÅLENDE effektivitet på punchingen av alle resultatene som kom iløpet av dagen *klappe meg selv på skulderen* ;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg er imponert!! Både over hvor fort oppdateringen kom og antallet bilder.

Inger E

Vala sa...

*weee* Hehe, jeg er faktisk ganske imponert over antall bilder selv. Trodde virkelig ikke at det skulle bli noe særlig å ta bilder av (dårlig vær sett sammen med dårlig tid). Men når alt glimtet til og pausene kom på rekke og rad, så var det ikke så ille allikevel ;)

Men for all del, ikke bli mindre imponert av den grunn ;)

Sissel sa...

Hehe, jeg synes det var riktig så bra å være der. Men som forrige gang måtte jeg bare sove litt underveis, det er dette med å stå opp umenneskelig tidlig i helgene som tar knekken på meg.

Ingunn og jeg fortjener premie for alle de fine bildene vi tok. Viktig å dokumentere det som skjer utenfor banen også, vet du. ;)

Anonym sa...

Dette må vel være det leeeengste blogginnlegget du har skrevet?!
Og så masse bilder - utrolig kult!

Lin - som sverger til pendeleffekten!

Vala sa...

*ler* vel, det tok sin tid å laste alle inn... og det verste er at jeg har flere liggende. Men jeg tror jeg fikk det morsomste (når det var poenget).

Men skrevet? Tja, er lite tekst her idag ;) Fant ut at det var det greieste, ag folk liker bildene mest :P

Anonym sa...

Vet du, det var ingen dum idè...overhodet! Kanskje jeg skulle satse på en bok lydende: "Ord og agility-uttrykk for dummies"!:P

Line

Vala sa...

Line
Ja, jeg vet.. jeg har ganske mange geniale ideer nemlig.. Og folk har en lei tendens til å følge dem uten å tenke seg om av og til. Men denne kan du tjene peng på.. Altså, husk meg i forordet... OG jeg skal ha en "bete av kaken" ;)