tirsdag 23. september 2008

Flippa flippflopp er seks måneder idag!



Da er dagen "rundet" og Flip er 6 mnd. idag! I vekt veier hun 8,9 kg. og høyden er visst "nærmere" 50 cm *ler ondskapsfullt med såre hulk og sparker til Simon* ;)
Det var noen fakta, dvs alt bortsett fra høyden - men den håper jeg at dere "tok" ;)
Hun er en aktiv "liten" frøken men ikke mer enn hva som kunne forventes eller hanskes med. Hun har vært en lett valp på de fleste områder, hvis en ser bort ifra den lange hustreningen som kom i kjølvannet av den leie urinveisinfeksjonen hun slet med lenge. Men nå kan jeg endelig tørre å si det høyt- den er BORTE! Og sammen med den, så har avispapiret nå forsvunnet fra gulvet og *bank i bordet* nå har det ikke vært uhell på en GOD stund! Jeg stoler nesten på henne i nærheten av sengen min også faktisk *ler*

Når det gjelder aktivtitesnivået hennes så er hun faktisk mindre å hanskes med enn når Soffen var valp. Men der det kan klart skilles mellom dem er hennes fokus på både meg og Aurora. Hun er så klar for alt, hele tiden. Samt en uoverkommelig trang til å spise alt! Alt er i hovedsak mat, men vi har hatt noen hendelser hvor ting må ut av munnen hennes fordi hun er overbevist om at hvis hun ikke får den korken- så døøøør hun av sult! Men alt i alt, så utviser hun utelukkende bra næringsvett ;)


Ødeleggelse av ting har også vært et enda mindre problem enn når Soffen var valp og han var slettes ikke ille her han heller. Hun har strukket seg til de tørkerullene som han fikser til henne og Soffens gamle grime røk her forleden. Men det gjør lite, han har tross alt fått en ny - dog litt for liten, men det får vel bare fikses som alt annet fikses.


Men Flippa ja.. hun er en gledesbylt og min lille bamse! Hun har hilst på slalom, hopp, mønet (på egen fri vilje.. ikke helt flink til å følge med jeg...) og tunnell. Sistnevnet skjønner hun ikke helt når jeg skal "vise" henne.. for hvorfor er det sånn at hun skal gå igjennom mens jeg er utenfor? Er det i lek med annen hund eller utforskning, så er det dritkult! Da LØØØØØPES det igjennom med fry og glede.


I huset lar hun seg merke med enten jakten på mat eller bråker under lek eller varselet når noen kommer, eller noe gir lyd fra seg, eller ja.. hva som helst i grunnen. Men det krysser jeg fingrene for at jeg får litt mer under "kontroll" ;)Men utenom disse tre tingene, så har hun glidd rett inn. Kattene liker henne bedre enn hva de noensinne har likt Soffen. Hun er jo faktisk mer rolig og forsiktig enn ham. Mer tenksom kan det virke som.
Soffen og Flippa er de beste lekekameratene.. litt for mye til tider. Men jeg venter fremdeles på den dagen da hun skal bli "old news" og Soffen bli litt mer streng i oppdragelsen. For enn så lenge, så motarbeider de meg begge to. De SKAL leke sammen.. til mine øres store sorg... Men at de liker hverandre, det er det ingen tvil om ;)
Så alt i alt, hun har vært en strålende valp til nå og på søndag skal hun (eh.. vi *gulp*) prøve oss i utstillingsringen. Akkurat det skal jo bli fryktelig interessant å se hvordan det går. Men må innrømme at jeg gleder meg litt. Det er jo noe helt fullstendig nytt noe, både for hun og for meg. Så får vi vel bare lære oss det sammen ;)
Nå glemte jeg helt å ambushe Coucheron på treningen, men det har kommet meg for øret at hun fylte TRETTI og noe... igår ;) Så grattis på etterskudd damen.

6 kommentarer:

Sissel sa...

Hipp hurra!!!!!!!!!!!!! Flipps skal få en overraskelse neste gang Tante 2 (?? var det 2??) ser henne. Nusseligste. :D

Vala sa...

Hm, nei...? Var det ikke tante gul da? Eller hvordan var dette her igjen? Nummerrekka ble iaf invadert av noen farger etter en stund.. Men ja, kanskje nr. 2 eller som sagt "gul".. *ler*

Sissel sa...

Aff.. Det der ble for ugreit å huske på. La oss bare si tante gul, det er det enkleste. Men tror det opprinnelig gikk etter rekkefølgen vi hilste på henne..

Vala sa...

Ok, men da er du tante to.. mener at Mådern var den som "så" henne først? Men da er det Ingunn som er en farge da.. *herreguuud*

Sissel sa...

Ja, men hvilken god farge har vi kunnet ha på henne da? Hun er jo bare hvit, og det er jo ikke noe skøy.. Hva med bare Tante 1, 2 og 3?

Anonym sa...

Grattis med overstått Flippa
Hilsen Lexi og Skip