fredag 28. november 2008

Selge hals?

Nå har det jammen meg vært stille fra meg en stund! Men tro ikke at det har vært stille omkring meg. Nei for her har det rast full storm til tider. Etter å ha irritert meg over noen i noen dager, så har jeg vel nå endelig fått konfrontert alle de jeg ønsket å konfrontere. Idioti å hisse seg så sinnsykt opp i grunnen, fordi samtlige venner har vært enig i at det var dum oppførsel fra deres side. Men igjen, det er greit å bli rasende til tider. Det er i det minste et bevis på at man lever *flire*

Mandagen var altså siste kursdag med Flipsen. Må innrømme at jeg gleder meg mer til å starte ag med henne enn å "finpusse" (eller lære inn kanskje?) momentene i LP. Tiden strekker jo bare ikke til for tiden. Tirsdagene er låst mot Scanner og min lovnad der. Men endt desember så antar jeg at jeg har grodd baller og drar min kos.

På onsdag hadde Mådern, Aurora og jeg vår kulturelle dose. Turen gikk til Grieghallen hvor vi overvar Verdis Requiem. Programmet glemte vi på veien inn og ble egentlig sittende å dingle litt med beina da det taslet en mann ut på scenen. Han snakket noe om Folkofonen og dette gikk videre i noe han presenterte som søken etter hvordan løse fugler lyder! Her hadde de møtt mang en narkoman ved korskirken som også ville hjelpe til med å gi sin stemme. Men de hadde også møtt en dame, May Britt som ikke bare ville gi sin stemme- men en hel sang. Denne sangen hadde hennes mor sunget for henne, May Britt hadde sunget den til sine barn tidligere- og nå synger May Britt denne sangen når hun tenker på barna.

De viste opptak av May Britt på storskjem over Harmonien og underveis og mellom versene, spilte Harmonien med et arrangement som var ytterst nydelig. Hele pakken var gripende! Kanskje det bare er jeg som gjør sånt, men når jeg ser slikt- begynner jeg umiddelbart å se for meg vedkommendes liv i forkant, underveis og fremtid. Og ja beklager, tårene renner fullstendig fritt da. Og for all del, Requiem var ikke småsaker - MEN, de sterkeste følelsene ble stjålet fra meg før det faktisk startet.

Torsdag er jo ballettdagen. Jeg leser pensum og drikker kaffe på Verftet mens tøtto danser. Utenom det er det jo jobb, jobb og atter jobb.... igår blomstret det også opp en satans halsbetennelse. Nå bør jeg ikke sutre for mye, fordi denne er ikke i nærheten så ille som den var for syv år siden. Og jeg har jo venner som får det minst en gang i året.. Men allikevel, det passer ytterst dårlig når en skal lese pensum, julebordet imorgen, julemarkedet på søndag, jobbe, jobbe, eksamen (fredag) og hjemmeeksamen (fra mandag neste uke). Og ja, innimellom dette så skal jo andre ting gjøres også... Antar at jeg nok er over det verste når mandagen kommer.. Men, hvis ikke så får jeg jo krype til korset og snakke med legen. Han slipper meg jo alltid til hvis jeg har behov. Mycket grei å ha sånn sett.

Og idag? Bare jobbing og hundeturer og "jeg tror jeg dør litt på sofaen etter middag" sutring *flire*

Nå har jeg også kjørt i meg to fedd med hvitløk i håp om å drepe halsbetennelsen. SÅH, jeg forutsetter OG legger til grunn (smør på flesk, men folk bryr seg visst ikke :S) at jeg er i strålende form imorgen (tidsnok til dugnaden på tøttos skole kl. 12...) og dermed i storslag til kveldens festivitas på Møhlenpris (hvis jeg først finner frem dah :P)

Sukk.. hvem har tid til å bli syk i oppløpet mot jul da??! DET er idioti det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det passer aldri med en halsbetennelse, alt for vondt.. Bestill heller en mild forkjølelse som gir en sexy mørk stemme til julebordet...
-Line K-

Vala sa...

I know! Men har virkelig bommet med bestillingen denne gangen :S Ingen mørk, sexy stemme her i gården... Utrolig kjipt!