fredag 19. desember 2008

Oh joy!

Ukeslutt er rett rundt hjørnet og med den kommer en etterlengtet helg. Det BUGNER i heimen, og da ikke i den positiv mening - mer rettet mot bugnende oppvask på kjøkkenbenken, BUGNENDE hauger på badet og ikke minst, bugnende rot i gangen. Stuen lar jeg ligge- orker ikke å gå inn på den historien *flire*

Nuvel, kanskje slekt på besøk tar repern på de haugene når de kommer i helgen? Noe fornuftig må en vel forvente når man blir tvunget til å la privatlivet sitt bli invadert eller?

Ellers skjer det fryktelig lite her. Dvs, det er jo kontinuerlig IKKE stillstand i heimen da. Man løper til og fra jobb, leverer barn, løper/lufter hunder (enkeltvis og samlet *puh*), plastrer såre barnehender, leverer barn til "underholdning" mens en selv ja- selvsagt, tusler tilbake til den ANDRE jobben... for så å krangle med barn på mobil (når hun har kommet seg hjem igjen selvsagt) fordi barnet ikke vil sove, nei- barnet vil være på internet.. as if...

Oppi det hele kverner tanker på en syk kollega, en meget syk kollega. Og jeg er mellom barken og veden. Alvorlig sykdom er så privat. Dette er noe man ikke kan "blande" seg inn i. Men er det sånn det er, eller bare sånn vi andre rundt oppfatter det som? Husker når Thor døde. De som skulle gi sine kondolanser til meg beveget seg på en knivsegg. Hva ville jeg godta å høre, hva ville få meg til å eksplodere? Jeg er jo heller ikke videre snill når jeg eksploderer- og selv vet jeg ikke helt hva som utløste hva. Nei, sykdom er skummelt for oss friske! Ingenting skremmer oss vel mer enn hvordan forholde seg til den syke og dens familie... hvorfor lærte ingen det til oss da vi gikk på skolen?

Balansegang igjen.. det er vel stikkordet mitt for tiden. Ufokusert og balansegang *flirer*
Men, sånn gå nu dagane!

Og.. iflg en Trekkspillbok så må man tenke på følgende:
"Remember that an accordion should be treated like a lover - each day, you must take the time to tell it a monstrous pack of lies."

Jah... for det hørtes jo ut som et koselig og givende forhold... hvis man vil leve i helvete kanskje :P

1 kommentar:

Anonym sa...

Titt tei damen!
Bare titter innom for å ønske deg en god jul og et godt nyttår! Kose dere masse i julen!

Cecilie, Aiko og Ally