torsdag 22. januar 2009

Vår i emning??? (kan sikkert kalles "Del 1")

En stund siden forrige innlegg nå... Men hva skal en si. Det florerer med skolearbeid, komiteearbeid, lønnet arbeid og ikke lønnet arbeid (tydeligvis..) og ikke minst, følelser og venner som trenger støtte. Så tiden strekker knapt til og det jeg har av tanker, har hatt godt av å holdes inne og utenfor folks rekkevidde.

I all hovedsak skal jeg ikke utbrodere noe særlig, bare videreformidle at våren er snart i emning ;) Ifjor startet jeg vel i februar med å mase om det- men i år blir det altså januar! Nemlig! Fordi jeg sier det! Det har litt med de deilige solstrålene jeg fikk i øynene da jeg kjørte på jobb i morges - men også det at det sakte men sikkert, blir mer lyst utendørs *smile med hele seg!*

På hjemmefronten har det vært endel småsykdom oppi alle strabasene. Ingunn har også bodd her i noen uker - noe jeg setter stor pris på siden dama har tenkt å forlate meg :O Men ja, godt mulig jeg pakker sakene og flytter østover når skolen er ferdig. Eller ikke.. men en ting skal østlandet ha og det er at årstidene slår meg som noe mer avskilt enn her i grusomme Bergen. Men det er lenge til dess...

Hundene hopper rundt og får meg til å smile og rynke brynene om hverandre. Flipsen har fremdeles en absolutt herlig tilnærming til det meste hun møter på sin vei- og jeg må si, fy flate som hun har smeltet hjertet mitt! Soffen styrer på med sitt, men har ikke blitt den store oppdrageren enda. Så her jobbes det med RO i heimen og heller fokusere på å ta ut voldsom leking og energi utendørs. Kaisa kjenner et økende savn etter Emma virker det som (i likhet med resten av familien). Hun utvikler stadig sin kosetrang på Flipsen. Flippa er fremdeles rimelig smånervøs over at "skumle katten" kommer bort og smyger seg inntil henne. Men siden Flippa da blir stiv som en stokk, så får Kaisa utløp for sitt behov *ler* (jeg er en ond, ond hundeeier :P). Sofus har ikke den samme tiltrekningskraften hos Kaisa, så han ligger trygt på avstand- og jeg er sikker på at han ler av Flippa der hun står som et stivt kosestativ.

Og ja, pinnebebisene tar seg opp i omfang. Ved sist telling (og det er vel en uke siden - husker virkelig ikke) så var det oppe i over 60 (falt litt i do da jeg kom til det tallet, resten av tellingen ble gjort i en tåke). Så nå er nytt terrarium kjøpt inn og gjengen er delt i to. Men jeg må rett og slett få stoppet denne myldringen, det virker som om det bare fortsetter å komme. Kanskje på tide å starte å ringe rundt og høre om noen dyrebutikker vil kjøpe dem av meg. Ryktet på gaten er at jeg kanskje kan få 5 kr. stykket. Jeg tror at min "kennel" ene og alene vil sørge for oversvømmelse av det bergenske pinnemarkedet *ler* Og Cecilie: Ville du ha 20 eller 30 sa du? Du skal faktisk få vennepris = kostnadsfritt!!! La oss si det er en forsinket julegave fra meg til deg *smile søøøøøtttt*

Nei folkens! Nå er det snart vår og jeg ser frem til å senke skuldrene (igjen) og kaste meg ut i agilitykurs og ikke minst agilityTRENING! Jeg skulle gitt mye for å sitte på dekk i en god armkrok og nyte sjøluften. Noe jeg definitivt skal gjøre når de virkelig mer varme tider kommer, sånn at det i sin helhet blir en behagelig opplevelse *flire*

Kan virkelig ikke vente til våren kommer! Men, heldigvis så kommer den- hver eneste år!! Og det er det jeg fokuserer på nå.

4 kommentarer:

Hundeliv sa...

Vala - flytte til østlandet??
Velkommen skal dere være, veel - vet jo at østlandet er litt mer enn bare Osloområdet, men Popsen ville bare elske å ha Flipsen i nærheten. Men ta deg gjerne en prøvetur nå når vi har 40 cm snø (ikke når sola skinner, man kan kose seg ute med en pils, eller bade i sjøen), og hovedaktivitet er måking!!! Den eneste som koser ræva av seg er Pop (selv med snøklumper på størrelse med tennisballer i pelsen), men hun koser seg så mye at det å se på henne i snøen veier mye opp for alt det jeg synes er fælt med vinteren!
Artig med Flip og katten, akkurat slik er Pops reaksjon på Mini, vår katt.
Ses på kurset i mars :)

Anonym sa...

Flytte?!! Det er vel nok med reservesvenser ute og går :-p
Kan avatere pinnebabyene på akvaforum for deg om du vil.

Vala sa...

Ellen: JA! Vi sees.. og nei, tror ikke akkurat at vi tar turen når været er slik det er.... Vil ikke ødelegge min naive tanke om at alt er mye bedre der enn her ;) Trenger noe å drømme om serru!

Monica: JAA!! Hadde du giddet det? Det hadde vært supert. Ikke aner jeg hvordan man sender pinner per post jeg, men kanskje noen av de som driver med dette til vanlig vet noe om det? *flire*
Noe må iaf gjøres, ikke kan jeg ha så mange som er i live akkurat nå iaf...

Anonym sa...

Nå har jeg lest bloggen din og vi er enige om at våren kommer hvert eneste år!