torsdag 16. april 2009

Da forsøker vi på nytt.......

Snudde meg rundt i sengen idag tidlig og fant ut at jeg måtte melde meg på nybegynnerkurset i LP med Silje som begynte i dag på Varden. Jada, dette har vi jo gjort før men da med Glenn og Tone. Ikke noe mot de to, men noen ting må inn med teskje, Silje vet hvordan jeg fungerer og det skader jo heller ikke at hun har den profesjonelle tyngden til å takle meg også *flire*

Så ja, etter å ha snust litt på uof'en i dalen satte Flipsen og jeg snuten mot Varden 19.30. Da var det dags for kursing, igjen..

Dagens trening besto av tre ting: kontakt, kontakt under bevegelse (som Denise nå har nesten slått inn i hodet mitt) og innsitten eh.. eller utgangsstilling? Hva pokker heter det igjen? Kontakten er jo der, brukte jo noen timer på klikkerkurset i Hemsedal på det, så dette kan Flipsen. Dessuten, jeg tror hun tenker : herregud så fantastisk deilig å få snop uten å gjøre en skitt! For hun leverer så det ljomer.

Kontakt under bevegelse: hunder har visst vondt for å gjøre to ting på en gang. Her i bloggen kan jeg si høyt; AKKURATT som mannfolk *flire* Men siden vi hadde sambo til Anette der, så holdt jeg klokelig kjeft på stedet(noe Cecilie ikke gjorde :P)

Vel, jeg kunne ikke helt se at Flipsen slet så veldig med å gå OG se på meg. Selvsagt flakker blikket hennes, men det var FLOW der også syntes jeg (men så begynte det å bli litt mørkt på dette stadiet).

Så var det jo denne berømmelige innsitten eller utgangsstilling, startstilling eller hva det nå heter. Hunden skal sitte INNTIL venstre fot. Forrige kurs så satt Flipsen sånn ca. 20-30 cm fra meg. Nå var hun faktisk ganske så nærme, poten tråkket på foten min maaaaange ganger. Jeg følte meg faktisk litt videregående til tross for at overkroppen min gikk ut i bue og nærmest ble bendt bakover mens jeg tydelig og pedagogisk sa "på plaaaaass!!" (på: kort og kommer i en lys tone, og plass: lang og følger ca. en halvnote under:P).

Mycket fornøyd med min egen innsats (Flipsen er jeg jo alltid fornøyd med da jeg kan se en hunds begrensning ift synske evner;))

Jada, alt vel og heldigvis får jeg betale kurset når lønningen kommer inn. Alt man får lov til så lenge en bare er som meg :P

2 kommentarer:

Kim sa...

Kul att ni börjat med lydnad! Flipsen blir en riktig allroundberger! :D

Tack för grattiset för jobbet! :D

Kim sa...

Haha nej! :D Jag kliver upp 05.30. ;) Nu är klockan snart 06.30 och då är det dags att springa till bussen. :D