søndag 3. mai 2009

Oppsummering fra begynnelsen av mai....

.... støvsuget en pyrre. Det var sinnsvakt morsomt, egentlig fordi Flippa gikk ifra "åh helvete, jeg piiiiisser på meg" til "hey! Dette var artig". Men det er ikke gjentatt enda, så det spørs om hun husker sin første eller siste reaksjon. Men fy fader, morsomt var det. Og ja, det er sånne ideer jeg får når jeg egentlig skal skrive hjemmeeksamen (OG Flippa ruller seg i løvet som jeg hadde rakt sammen). Nå er altså hjemmeeksamen levert (sist mandag) og jeg lever vel såvidt enda.

Ellers har jeg fått dilla på å gå rundt store lungegårdsvann! Tar hele runden øff kørs, men starter alltid fra møllendalsveien- kjipest biten av turen så da er det bare om å gjøre å få den unna. Det har imidlertid vist seg å være god trening for Flipsen da. Hun freaker en smule ut av bilene men spesielt motorsykler og mopeder på det strekket uten fortau. Hun får helt sånn "åh, nå detter jeg sammen og ser helt død ut", dvs hun kommer bare til nivå "detter sammen".. fordi før hun "døøør" får hun kjapt beskjed om å skjerpe seg.

Ved forrige runde rundt alene ble det ekstra mye fordi forbi bilverkstedet sto de utenfor med sånn trykkluftassisterende "jeg fjerner mutrer av bil for å skifte dekk" (ja, slå meg- jeg aner ikke hva det heter). Så dermed var det litt for mye for hufsen. Men når vi er forbi så er vi jo forbi og da er det jo plutselig litt interessant og hun vurderer å gå tilbake(tullefrøken!)På disse turene har det slått meg hvor mange som på død og liv MÅ snakke med meg. Har det ikke slått folk at selv om man tusler rundt alene så har man ikke det behovet? Og selv om jeg har en hund, så betyr da ikke det at din hund MÅ slippes bort til min? Hver gang Flipsen tenker at "næsj, den der saken vil jeg ikke hilse på" og går stor bue av seg selv så flirer jeg godt over disse dustene som slipper ut båndet MAX for å la sin hund sosialisere midden på sine hunder. Fullstendig unødvendig etter min mening. Dessuten, jeg vandrer ikke rundt uten mål og mening heller. Jeg skal rundt og helst med forbedret tid hver gang *flire* Det er vel skrittet før jeg begynner med å jogge eller noe *titte over skuldrene og håper at ingen gjentar det jeg nettopp sa NOEN gang ;)*

Når det gjelder tiden, så måtte jeg bite meg i leppene for ikke å skrike ut når jeg tok med Aurora og en venninne av henne... Det tok en hel halvtime ekstra............ Jeg merket at jeg skyet mer og mer over etterhvert som deres barnslige sinn tok over og nesten enhver blomst måtte undersøkes. Men ja, jeg må vel skjerpe meg en smule. Det blir for mye forlangt å kreve at de skal småjogge bortover for å holde tritt med meg. Selv om jeg må innrømme at jeg til tider glemte dem fullstendig og ble revet tilbake til virkeligheten ved "Vaaaaalaaaa, *pust, pes* Vaaaala!!", hehe.. Nuvel, de har jo godt av det de også ;)

Så har tøtto feiret dagen sin som var 7. mai sammen med en i klassen. Det er en fryktelig grei ordning og som regel ekstremt koselig. Det ble grilling under presenning og kakespising i friluft. Med tilhørende "hesteriding" (les: geleidet rundt på hest av andre). Til og meg jeg beveget meg opp på hesteryggen. Der har jeg vel ikke vært siden rideleiren på Stord. Hvor ondskapsfulle Charlie gikk over i gallopp OG bet bena mine ut av stigbøylene. Dritthesten. Men ja, artig var det- selv om jeg virkelig ikke, noensinne har "ridd" barbak før. Kunne tenkt meg å starte med det igjen, selv om jeg sliter litt med å se nytteverdien i det i hverdagen :P Men hey, kanskje nettopp derfor?

Verdens verste "åh, nå tar vi og filmer Vala og skriker en masse samtidig" film burde ha blitt satt inn her, men det skjer ikke siden youtube roter når jeg forsøker å laste opp *gitt opp*

Ingen kommentarer: