tirsdag 14. april 2009

Den første sommerdagen!

Inn i hampen for en fantastisk dag! Mer eller mindre kontinuerlig sol fra jeg gikk ut døren til forelesing og til jeg (neeeesten) kom hjem fra treningen - dette er noe man garantert kunne irritert ordfører Fabian Stang med (*flire*). Og ikke nok med at solen skinte, jeg fikk nyte den også! Det var to timers pause mellom dagens forelesing og selvsagt pekte nesen i retning av Chaos så fort vi slapp ut etter første økt.

Den storstilte planen var lesing (hjemmeex rett rundt hjørnet nemlig) men i det øyeblikk jeg trådte inn i den gyldne kaffes fristende bule møtte jeg Kamilla og Peder *weeeeeeeeeeeeeee*. Det ble endel gledeshyl og klemmer og hele leseplanen føyk ut av vinduet! Jeg mener, man må jo selvsagt snakke med venner man sjeldent ser når de først krysser ens vei? Jeg var helt uforskyldt i dette, så det så!

Det ble en hyggelig time og når de forsvant pliktskyldig for å gjøre sine skoleting så tja, da var det jo bare en time igjen til forelesing. Og det var så mye mer hyggelig å snakke med Liat og de andre *fnise* Men jeg dro meg selvsagt motvillig avgårde for den siste økten med konkursrett.

Så er det jo tirsdag da... noe som medfører at dersom man vil komme seg på trening kl. 18 så må en være utrolig effektiv! Idag fant jeg den ultimate løsningen- TØTTO! Hun kan jo stå og røre i gryta mens jeg vasker opp. Noe så praktisk! Nå hjalp det godt på hennes motivasjon at det var tomatsuppe vi skulle ha. Hadde det vært noe annet så spørs det om hun hadde vært velvillig eller om jeg måtte ha pisket henne til et "frivillig" samarbeid. Pisking av barn er sikkert neppe særlig bra for ens egen karma - så jeg er glad for at jeg slapp det ;)

Treningen dreide seg rundt en ganske kul klasse 3 bane som jeg briefer, men så er det jo kun moment trening for Flippa og meg. Stikkord for denne treningen : man lærer så lenge man lever og ikke kast tennisball til "høy" hund. Så er det sagt *notert i pannen*

Nå er det omelett ala TI som putrer på komfyren (noe som er renspikket sprøyt, den "originale" oppskriften er long gone- men "jakten" pågår etter de rette ingrediensene). Tomatsuppe og agilitytrening er nemlig ikke noe som går hånd i hånd. Først starter en med å føle seg litt kvalm, så blir en uhyre sulten!

EDIT: .... jeg er blitt solbrent i ansiktet! Er ikke livet fantastisk??? *glise*

(OG Norskehavet er den delen av Atlanterhavet som ligger mellom Norge, Svalbard og Island.)

1 kommentar:

Kim sa...

Jag tycker du är flink på svenska ändå. ;)