onsdag 15. april 2009

Vår ja.....

Fra gårsdagens fantastiske lykkerus så var det rimelig motsatt idag. I dagens vårsol kom jeg til å titte på bukseleggene mine og ja, vi vet jo alle hvordan sol "sladrer" om skitne vinduer? De "sladrer" om i stykkerslitte bukser også desverre. Så jeg byttet bukse - og den var like ille. Såh, ståa er at minimum to av yndlingsbuksene mine faktisk er klar for bosset. Jente som jeg er, burde jeg kanskje bli overlykkelig over anledningen som åpenbarte seg til å kjøpe inn to nye bukser mener du?

Nei, av to enkle grunner:

1) jeg har veldig lite sans for å shoppe
2) Penger har jeg ikke før begynnelsen av mai.

Så nå surmuler jeg, veldig, enormt, uhoooorvelig mye faktisk. Bedre ble det heller ikke av at jeg så andre klær nærmere i sømmene. Tror jeg igrunnen bør legge det sosiale liv med vanlige klær på hyllen frem til 1. mai og kun konsentrere meg om hundetrening og jobbing. Bortsett fra på lørdag da Aurora og jeg skal se "Rett i lommen" - nei pokker, nå ble jeg nesten glad igjen.

Tilbake til surmuling, hva er øvrige nedturer med våren?

1) Nettopp oppvåknede vepser. Disse krapylene er sløve, ekle, dumme og irriterende. Igår hadde vi en som fløy frem og tilbake i trekken mellom to vinduer. Istedenfor å gå nedenfor rullgardinen og UT, så fortsatte dustekreket å fly frem og tilbake med en tilhørende liten klatretur på gardinen før den snudde snuten igjen. Denne måtte bøte med livet siden jeg skulle avgårde på trening og tøtto hadde liten lyst til å verken sitte i trekk eller leke med denne dumme vepsen. Så det så.

2)Allergier. Her er jeg ute på tynn is da jeg ikke sliter med sånt selv. Men for dem det berører er det jo klart at våren suger! Plusspoeng på sutrelisten min.

3)Den evigvarende problematikken med at bar mage ikke er noe man har krav på å vise frem, men et privilegium dersom man KAN vise den frem..... hva er det som feiler folk? Og hvorfor må vi uskyldige lide?

4) Soleksem. Intet mer trengs vel å si om dette?

5) Vårsolens sladring av skitne vinduer, hus og biler *kremt*

6) Den manglende korrespondering av temperatur tidlig på morgenen og den utvikling som har skjedd frem til ca. kl. 10 (*svette*)

7)Vårkåthet. I utgangspunktet en god ting, men så blir man så jævlig frustrert i lengden også da.

PUH!

Da burde jeg ha oppveiet det ekle, optimistiske innlegget fra igår? Da kan jeg snart gå bort fra sutringen. Må bare spare litt peng til nye bukser først.... og når jeg først sparer, noen treningsbukser hadde gjort seg også. For ikke å snakke om joggesko

*telle penger*

Ingen kommentarer: