søndag 28. juni 2009

Plutselig avreise - Born to be WILD!!

Hva skjedde i grunnen? Jo, det startet på Facebook selvsagt på fredag. Jeg sutret over at internettforbindelsen min var nede, og dermed kun tilgjengelig på jobb og ikke hjemme hvorpå kompis Aslak svarer med "eller på hyttetur, faktisk". Hyttetur er jo noen en har veldig lyst til å være med på, hytte med litt vann i nærheten også. Og før arbeidsdagen var over hadde jeg konstatert at jeg visstnok var på vei til Stavanger for å delta på hagefest på fredagen og leke på hytte lørdag og søndag :O

Kastet meg hjem om etter jobb, hev noen klær i en bag uten å egentlig vite hva og puttet Flipsen i bilen. Aurora er jo med Ole i Bø, så det er liksom bare meg; en skjorte og en sjel (eller hvordan det nå er). Første stopp var på Varden hvor Flips fikk leke med Skip og Lexi til ca. 18 og så var det bare for meg å finne frem derifra til Halhjem :P For sånt no er ikke lett når en er meg nemlig. Rune var såpass bekymret at han faktisk ringte meg underveis for å undersøke om jeg var på rett vei, eller på vei i en annen retning *flire*

Og det er en fantastisk kjøretur! Jeg traff på alle fergene (uten å planlegge det vel å merke) til Stavanger. Det eneste aberet er de fordømte undersjøiske tunellmarerittene! Det gikk måtelig greit på veien til Stavanger der ligger helningen på en slik grad at det lar seg gjøre å kjøre inn rundt 70 km/t og la det bare seile nedover til en er i bunn og da med en fart rundt 90 km/t. Men i retur, så skal jeg gladelig innrømme at svetten STO i ansiktet på meg. Satan for et mareritt. Helningen er søren meg høyere.. På et punkt var jeg godt over 100 km/t og ser den **** fotoboksen titte på meg fra veggen. Men ja, alt endte jo godt- men noen må gi meg et lynkurs i hvor hysterisk redd en kan tillate seg å bli mens en iherdig girer ned for å unngå å bruke bremsen. Privatundervisning er jeg meget for ;)


Deilig kjørevær!




Jepp, dette var broen sin det! Men aner ikke hvor det var underveis



Se, det er faktisk biler bak meg også :P

Anyhoooo.... vi ankom festen i Stavanger ett sted 22.15 og jeg ble kjeftet ørene fulle fordi jeg hadde kjørt barbent :S Visste vel ikke jeg at det enten ikke er lov eller iaf veldig FARLIG... (mm, det er det visstnok - nemlig!)Men når det var overstått, så var det ikke måte på hvor koselig det var! Men ja, jeg hadde ingen sjans til å ta igjen de øvrige deltakerne i mengde ubalanse ;)Og siden ubalansen var såpass stor, så ble Flipsen holdt endel i bilen etter å ha fått seg en god tur med påfølgende små tisseturer. Og når jeg tilslutt i tre tiden fant ut at nok var nok, så hentet jeg Flipsen ut av bilen og Aslak fant ut at det tok ham en halvtime å gå fra vennenes hjem og til sitt eget hus *flire*

Stavanger er et veldig rart sted, når en er utenfor bykjernen. Måkene haglet tett rundt oss der vi trasket hjemover sånn på morgenkvisten. Og det er jo definitivt ikke snakk om at det er vann i umiddelbar nærhet heller - merkelig opplevelse!

På lørdagen fikk jeg meg noen timers pensumlesing mens Aslak løp rundt og klipte mengder av gressplen og utpå ettermiddagen bar turen ut til hytten. Hvor denne ligger husker jeg virkelig ikke, men det var jo selvsagt enda en ferge - Tau fergen..... Kjenner at ferger er grusomt lite artig når en er så heldig å ha den varme sommeren.



Utsikt fra terrassen, de røde skyene er visstnok over Bergen :P


Lørdagskvelden fikk jeg deilig grillet flyndre (en førstegangsopplevelse, jeg har aldri spist flyndre før! Men en ting vet jeg, man kan umulig bli feit på det :P), hvitvin og en dæsj med øl. Når vinden ble litt småsur på forsiden av hytten så flyttet vi oss til baksiden og fikk tent i utepeisen. Utrolig deilig!



Så fikk jeg det for meg i ett tiden om natten at nattbad, DET må en jo ha gjort! Etter en smule overtalelse fikk jeg Aslak med på ideen og hei og hå så freeshe vi følte oss etterpå! Etter to dukkerter midt på natten så holdt det egentlig for oss begge og vi fant veien opp til den brennende utepeisen igjen :) Utrolig deilig! Eneste ulempen med stedet var at vi hadde sauer på nesten alle kanter av oss, så Flipsen har vært mega båndhund hele tiden. Men ja, hun har fått brukt hodet sitt- så trett er hun ;)

Men idag sto bading og leking på planen før jeg stakk snuten hjemover i tretiden. Og igjen rakk jeg alle ferger, tror det lengste jeg måtte vente var 15 minutter, ellers var jeg rett på dem hele tiden- UTEN å planlegge *flire*


Halhjem, Os i det fjerne


Det er noe så usaklig deilig i å bare reise avgårde på den måten. Litt "born to be wild", spesielt for en kontrollfreak som meg selv! Anbefales til alle som vil seg selv vel ;)

6 kommentarer:

Line sa...

Høres ut som en flott hyttehelg!
Men du, Flip har ingen problemer med sau, så hun kunne godt ha vært løs;)

Vala sa...

Ja, igrunnen enig med deg. For jeg husker jo hva du fortalte når hun var med på Bontveit. Men det var greit å være på den trygge siden ;)

Line Kristin sa...

Du, då har vi vært i stavanger begge to i helga;-)

Line Kristin sa...

Dvs, eg e jo her enda, og ja tuneller og ferjer er noke eget..

maria sa...

forbudt å kjøre barbeint????? eg kjører på sokkelsten hele tiden i lastebilen... kan jo ikkje grise t rånescaniamattene mine!!!Men hørtes ut som en gøy tur... du?? vi sku ikkje fått t en hundefest,uten hunder, men med alkohol i sommer vel?? eg å har tenkt å jobbe stort sett hele sommeren...

Vala sa...

Maria: JOOO! Jeg vil ha en hundefest UTEN hund men med alkohol!

Men ja, ikke på sånn harrysted som f.eks. fotballpuben eller noe i den duren ;)