onsdag 1. juli 2009

Sommer, sommer, sommer!

Været tilsiere iallefall at sommeren har kommet. Fremdeles jobber jeg, er jo kun en uke ferie på meg som vanlig. Me i motsetning til tidligere somre så er det jobbing med full uke utenom friuken. Man kan kanskje si at det er litt surt, men sånn er det jo bare - penger må en jo ha.

Med sommerværet har jo turene blitt litt deretter. Men vi har hatt to fine småturer med kjentfolk denne uken. På mandag var det en liten svippom innom Kjerreidsviken (???) med Line og hennes hunder. Ble ikke så veldig mye bading på Flipsen. Hun kjente tydeligvis kun behov for å kjøle ned poter og mage. Igår var det en kjapp tur i Gjeddevannet (???) med Monica og hennes hunder. Her sto det bading på programmet også for oss tobente og gjett om det var deilig! Morsomt var det også å se at Flipsen faktisk kan HOPPE fra svaberg! Mistenker at det kun vil være når jeg er i vannet, men da hopper hun i tillegg fryktelig langt. Er jo vanskelig å beregne avstand til land når en ligger slik å dupper i vannet. Men kanskje opptil så mye som halvannen meter vil jeg tro at Flipsen tok på det lengste (og landet på magen min nesten :O) Gøy og deilig var det iaf. Så da har jeg fått "selen" min tilbake, Flippa svømte og prustet som en helt ;)

En annen ting jeg har funnet ut er at jeg er fullstendig udugelig på en bane for tiden. Enhver form for trening går jo adundas (både LP og AG)! All evne til kreativitet, selvgranskning (konstruktiv sådann :P), bevegelse, innsikt m.m. er fullstendig borte!!! Jeg merket det godt på ag treningen igår for å si det mildt. Og til de av dere som syntes at jeg virket sur ved kommentering- det var absolutt ikke på dere, jeg var rett og slett rasende på meg selv (og fryktelig oppgitt). Men ja, fullstendig nullpunkt er nådd - enten så vedvarer det eller så går det oppover (mer håpløst kan det iaf ikke bli, håper jeg innstendig iaf.). Jeg vet jo delvis hva det hele kommer av og forventer å få ryddet opp i fokuset mitt igjen, men hvor lang tid jeg behøver på det aner jeg ikke. Nå kan det jo kanskje være at jeg rett og slett funker dårlig i varmen som Flipsen gjør- men hun takler den i så fall bedre *ler* Anyhoooo, time will tell.

Flipsen har nettopp overværet en leksjon i "hvordan fange rotte" av Lillepus her i hagen. Greit at jeg er sliten pga varmen, men det å begynne å sutre fordi en rotte tas av en katt er vel kanskje å dra det litt langt. Kjenner at jeg er klar for en liten badeøkt eller sommerinnsprøytning (energi altså) som kan få boost meg litt vekk fra det lave nivået jeg er på.

OG så skal vi kanskje ha Harriba i helgen mens Line er på megaTour ;) Det skal jo bli veldig spennende, katter og alt sånt som rusler rundt her med oss ;)

Ingen kommentarer: