torsdag 24. mars 2011

Bilens veier er uransakelige!!

Vi feiret to "merkedager" i går og dagen i dag skulle kun gå til å skrive på mastergradoppgaven, og kun det. Vel, først skulle jeg bare kjøre tøtto på skolen og fikse skistaver til henne, når MX sport åpnet ved Lagunen. Hvis alt hadde gått som det skulle, så hadde jeg vært hjemme ca. 10.15.

Dette skjedde:

08.25 Avreise Valaskogen
08.40 Fremme ved skole
08.41 Flippa løp villebass nede i Skjoldabukten
08:50 Avreise Skjoldabukten retning Lagunen
08:50:25 Hysterisk melding fra Margun om at hun var tom for kaffefilter på jobben
08:48 Tilfeldig stopp på bensinstasjon = kaffefilter = melitta (hvorfor det egentlig?)
08:55 Fremme på Lagunen og Margun sin jobb.
Her måtte det altså tilbringes tid, mens hun jobbet med å gjøre klart butikken til åpning koste jeg meg med å tyte høylytt, drikke kaffe og lese en hjerte-smerte bok hun sitter og mater hjernen sin med.
Såh, klokken er endelig 10

10:01 Avreise Lagunen --------->>>>>>>>>>>>>> NOPE
10:03 Ringte Falck, "kom og hjelp- dødt batteri"
10:05 Trekker Flippa ut av bilen og trasker litt rundt. Det er kalt om morran gitt!
10:24 Sendte knisemelding til Margun om hvor fantastisk fraværende jeg er som glemmer å slå av billysene...
10.27 Margun svarer noe om at jeg ikke hadde funnet en sexy mann med startkabler.
10:29 Falck mann ringer for å høre hvor jeg har klart å drepe bilen min. Mye fnising og dilling. Avtaler at jeg skal vinke som en gal når jeg ser ham komme. Vi legger på.
10.32 og jeg svarer Margun med en melding som omhandler håp om at Falck mann virkelig er en sexy hunk, siden jeg først står her og venter. Etter en liten tankepause slenger jeg ut en ny melding om "Godt jeg føler meg så våken og fresh!!". Case closed!

Så kommer mannen, og 10:45 er jeg klar til avreise. Men, det er jo dette med batterier, man må lade dem opp igjen. Så dermed ble Mx'en utsatt og jeg tenkte med meg selv at jeg fikk kjøre til Varden. Det er iallefall lengre å kjøre dit enn til Danmarksplass. På vei til Varden oppdaget jeg plutselig at kilometerstanden var på blanke 200.000 (må laste inn dårlig mobilbilde senere, når mobilen min er mindre tom for strøm... hm... deja vu :P) noe jeg, i en ørliten über overdreven "alt som skjer, skjer av en grunn" ide mente kunne være årsaken til at bilens batteri plutselig var tomt for strøm. Bilen ville selvsagt sørge for at jeg fikk denne fantastiske begivenheten med meg (LOL).  For selvsagt, det var litt merkelig at det kunne skje iløpet av en time bare fordi jeg hadde glemt å slå av kjørelyset ;)  Vel, vel tåpelige tanker set aside - når vi kom til Varden møtte vi på Monica og det hoppende brune kanindyret! Og jammen meg fikk vi ikke en kjempe allright trening, Flippa og meg selv. Slalomen er under arbeid, når det gjelder å veksle side og selvsagt, selvstendig inngang. MEN, det er noe der- håp altså ;)

Etter mye slalom og inngangstrening tok jeg å pusset litt på svinger og forsøk på avstandssending inn i tunnel.

Etter trening, etter nytt forsøk på MX som resulterte i skistaver (oh joy), etter å ha snudd på Danmarksplass for å hente tøtto på skolen (mm, jysla bra timing- NOT) så var vi hjemme tilslutt. Sånn i to tiden :P

Til tross for at jeg absolutt ikke tilbrakte min tid der jeg hadde planlagt, nemlig foran pc og oppgave så ble det en veldig bra dag faktisk, men har enda ikke skrevet et eneste bittelite ord i oppgaven. Og alt skyldes faktisk at bilbatteriet måtte ut på tur. Men ja, kanskje skrive noen ord i oppgaven nå?

4 kommentarer:

Lindaen sa...

Haha! Selvfølgelig var flatt batteri et helt tydelig tegn fra bilen om litt ekstra oppmerksomhet rundt dens markering av passert 200000 km! Jeg hører du har en damebil. Jeg derimot har en mannelig bil som ikke pleier furte for slike ting. Dvs noe er han sur for. De elektriske vinduene har ikke virket på et år, men jeg lar ham bare være, helt til han finner ut av seg selv at han er blid igjen ;)

Vala sa...

Nå fikk jeg også endelig lagt bildebevis under bildespam'en over :P Men ja, jeg er heeelt sikker på at det var derfor. Men vedrørende damebil eller herrebil er jeg litt usikker.. Hva betyr det når en har vindusheiser som ryker? Og eneste måten å holde vinduene oppe med (uten å betale 5000 i rep per) er en dørstopper? Jeg personlig, mener den er litt mandig av seg nemlig ;)

Lindaen sa...

Hm... tvekjønnet da kanskje? ;)

Vala sa...

Selvsagt!! At jeg ikke tenkte på det før. Bien sûr, klart den er tvekjønnet :D