tirsdag 8. mars 2011

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær?

Og når det stormer som verst, slik at regnvannet blir presset inn under jakkemembraner og buksene suger opp overflodsproduktet som havner på bakken - blir en våt. Og når en da attpåtil egentlig ikke har ullundertøy, raggsokker, fleece und zu weiter på seg utvikler dette seg til at vedkommende idiot knapt klarer å tenke fornuftig, fordi hun er så kald.

Hvem kan så dette være? Undertegnede selvsagt, for ikke er jeg en som snakker ille om andre, når det er så mye å ta av hos meg selv ;)

En ting er å stå under tak utenfor klubbhuset på Varden og se på at de andre trener. Det er mye å hente inn på det. En annen ting er nå en plutselig ser en manøver en kunne tenke seg selv å forsøke, men så skjønne at det vil rett og slett ikke gå.  For er det en ting jeg MÅ bli mer flink til (i tillegg til det åpenbare som innlegget allerede har adressert) er det å trene NÅR en er klar for å trene. Ikke som at jeg gidder eller kunne tenke meg, men at man iallefall ikke er begrenset av noe. Det er som jeg sa til Dorte; det står ikke på Flippa sin iver i forhold til regn eller ei, men på min evne til å gire henne. Hvis jeg virkelig ikke makter å få opp spirit eller få armene til å lystre til tross for at det øser ned og en er gjennomfrossen, så er det heller ingen god idè å ta ut en hund som ikke uler av glede over nevnte forhold.

Så første punkt er altså å få i hus uteklær som faktisk kan sørge for at jeg ikke detter sammen på grunn av været. Jeg må innse at dagens utstyr er utslitt og må fornyes. For nå er jeg klar for å trene agility :D

Line filmet deler av banebyggingen:

TADAAAA!



Jeg var tørr når vi begynte å bygge banen (grønn jakke),  men så = gjennomvåt. Og det er som Line sier underveis i filmen, vi har iallefall ikke snø  :P

Utover det blir jeg lykkelig dersom noen gir meg tips når det dukker opp røverkjøp på treningsklær- er fremdeles deltidsarbeidende student og liker gode avslag!

5 kommentarer:

Frk. Fossdal sa...

Haha, måtte bare le av kommentarene til Line. Hun er så genial, den damen. Haha! "Men vi har iallfall ikke snø".


Vi får gå på leit etter godt regntøy sammen. Du vet, vi to studentene. He he.

Inger E sa...

Helt klart en fordel med skikkelige regnklær og litt ullklær for å holde varmen ja... --> da blir alt litt greiere :-)
Genial video :-)

Line Kristin sa...

Gå inn på deval.no, der finner du rimelige treningsklær, har ikkje prøvd det ut enda.

Line K.

Vala sa...

Jeg lette litt idag etter både det ene og det andre, uten særlig hell. Jeg vil liksom finne det optimale til gi bort pris eller no ;)

Og når det gjelder Lines kommentar, vel- hun burde kanskje ikke understreket det så mange ganger? *titter irritert ut vinduet*. Men, det beste er at det som kommer nå - forsvinner igjen ;)

@Line: Genialt- jeg skal ta en titt der :)

mjuuugly sa...

sv: Hei du! Det var hyggelig å høre. Ja, iherb.com er helt fantastisk! Jeg vil tipse deg om å lese denne kategorien( http://mjuuugly.blogg.no/freia.html) der vil du finne ALT du trenger å vite med tanke på toll, moms, frakt, import, osv :) Iherb har et enormt stort utvalg ja, man trykker seg fort vill der inne. Haha. Iherb selger bla. mandelmel (almond flour) og sukrin (erythritol). I tilegg stevia (som er trygt med tanke på diabetes, kokosmel er vel også ideelt? Jeg anbefaler mange forskjellige produkter på bloggen, så du får bare ta en titt. Nå skal jeg sjekke ut bloggen din nærmere. Hehe. Ha en fortsatt fin kveld :)