lørdag 31. mars 2007

Ikke noe å si på farten nei....

... men fokuset er ikke tilstede! D.v.s. pelsen har jo fokus, men ikke på "jobben", eller det han får beskjed om. Er litt i humør til å "miste" ham i en skog eller noe.. hehe, neida. Det er ikke så ille idag. Jeg var litt mer i det humøret da vi var på Nesttun!

Altså, cluet er... mens Aurora hoppet på bussen til Speiderne og blir borte til onsdag (og jeg var IKKE der for å si hadet!!! Iiiik), så hadde jeg funnet veien ut til Nordhordland og skulle i utgangpunktet SE på de andre når de løp i det uoffisielle løpet. Men altså, jeg finner jo alltid på nye ting, som PLUTSELIG virker veldig riktige, der og da-vel og merke..... Så jeg meldte på Sofus (etter å ha sett at det var en hall med tre vegger og en relativt smal utgang ;)) Dessuten, det kostet jo ikke allverden! 50 kr. for at pelsen skal få løpe seg idiot! Ok, første bane var ag... Sofus hadde fokus på de to første elementene.. ett hopp og så stigen.... deretter.. .vooooooosj.... !
Når jeg snakket med folk etterpå, så slo det meg at jeg nok "slapp ham" fordi jeg vet at jeg ble så overrasket selv over at han fulgte etter at jeg kanskje senket skuldrene litt? Jeg vet ikke. Kanskje han bare var helt satt ut av at "oi, endelig får jeg også prøve meg.. jeg slipper jo å seeeee på hele tiden...". Aner ikke, men gutten føk ut iaf! Ikke av banen, til det så funket de tre veggene optimalt, *ler* Simon var dommer og befant seg da i den maktposisjonen midt på banen MED fløyte. Tenkte jo at når (eh, unnskyld.. hvis...*host*) Sofus løp ut, så ville nok Simon skremme ham inn igjen til trygge "mor". Men dengang ei. Sofus gikk helt agurk han. Fulltstendig!

Neste var ag hopp..... og der må jeg innrømme at jeg var relativt avslappet. Jeg hadde funnet ut hvor jeg skulle stoppe ham og klikke for å holde fokus osv osv osv.. i tillegg til å vite hvor Sofus sine mange feller kunne ligge. Nå var jeg ikke forberedt da vi ble ropt opp. Ble relativt tatt på sengen. Så da ble det kanskje litt stress fra meg? Men altså, det kan ikke bare være det som forårsaket at han løp fullstendig bananas, eller? For å være helt ærlig, så tok han vel ikke første hinder engang, eller? Jeg aner ikke.. han føk avgårde i en jævlig fart! Tenk hvis den farten kunne vært brukt "fornuftig" iaf etter min fornuft ikke Sofus sin (noe som innbefatter å løpe super fort rundt i sirkler er ikke min ide om fornuft.. ).

Det var en som sa til meg, at det kunne tenkes at jeg mistet interessen for ag pga pelsen. Og at det ville vært veldig dumt.. ja, jo.. takker for den tanken. Også for den ideen om å skaffe en annen hund. Det har krysset mine baner for å si det slik, men samtidig, hva gjør jeg med Sofus da? Jeg kan jo ikke "gi" ham opp? Eller? Kanskje det blir en "dead end"? Kanskje jeg har kjørt meg inn i samme sporet som med eksen? Neida, her biter en tennene sammen fordi ting skal funke, til tross for at det er en "dead end"? Kanskje jeg graver min egen grav her, og kanskje jeg detter ut av "ag-moduset" mitt. Men enn så lenge, så vil jeg SE en reaksjon fra Sofus på at dette VIL han ikke. Men hvordan i heiteste huleste jeg skal få det til. Se det aner jeg ikke!

En ny hund.. hmmm, skal jeg ha to hunder? Skal jeg da omplassere mitt dampende lokomotiv? Kan jo ikke gjøre det.. Og hvordan i all verden skal jeg få pengene fra, til innkjøp av ny hund forresten? Satan, mange sutrende tanker sånn utpå kveldingen etter en lang dag med absolutt ingen action (eh, altså ETTER at vi kom hjem, hehe...).

Nei, tror det er på tide med en kveldstur. Han har fått løpt ut masse steam, så det trenger jeg ikke å bekymre meg over ;P

Sove godt folkens!

Klem fra meg til dere!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.
Du må bare stå på med Sofusgutten. Plutselig en dag har han det rette fokuset og med den farten kommer det til å bli veldig gøy...
Ha en flott dag. Nå stikker vi på banen for litt trening.

Sissel sa...

Nei Vala, du kan ikke bare skrote han nå! Han er jo fortsatt liten. Det er i allefall det jeg liker å tro om Casper, men han både veier mer enn meg, er lengre enn meg, og nå er han nå engang 5 år også! ;)

Uansett, gi ruffsen en sjanse da!=) Her skulle jeg tilføye noe, men glemte hva..

Vala sa...

Rune

Tusen takk... tror jeg rett og slett trenger litt mer oppbakking jeg! For jeg veldig glad når dere sier sånt ;)
*klem*

Sissel

Hey, kanskje det du skulle tilføye var at jeg allerede har gitt ham mange sjanser? Hehe, neida, som indikert over her, så tviler jeg på at jeg "gir opp" og "skroter" ham (som du så pent sa det, hehe..). Men jeg håper for min egen del, at det virkelig blir noe mer ut av det!

Sissel sa...

Ehem *kremt* Skrote, ja du vet vi nordlendinger og vårt fargerike språk. Det gjelder å sile ut møkka først, u know! Ellers er det bra at humøret er stigende hva Sofus angår. :)