torsdag 23. oktober 2008

"Sett igang med byggingen!!!"

Jah.... jeg regner vekk.... Dette er sånne dager hvor en helst vil BARE sitte inne i sofaen, under et teppe, med god musikk, stearinlys, fyr i peisen og en GOD bok (ikke pensum altså). Men det skjer jo ikke helt. En ting er jo at en må på jobb, en må levere barn på skole og en må i butikken. Hundene er faktisk ikke så kravstore (:O), men jeg mener faktisk at de også må ut litt jeg ;) Jeg har jo ikke mer iq enn at jeg nå sitter i dagens 5 bukse. Fordi, man skal da virkelig ikke måtte kle seg etter været? Det er jo som om man godtar det? Så her er det ikke tale om noe så pysete som paraplyer eller regntøy!! Det får heller perlebroderte mennesker stå for. Men akkurat nå, lurer jeg litt på om det hadde vært noe å starte byggingen av Noahs (Valas) ark??

Nuvel, Ellen var så søt å minne meg på at trollungene er 7 mnd. idag (ehem... igår, klokken har visst passert 00.00). Pop hadde visst veid 9 kg (postvekten) og målt henne til 43 cm!! *bite negler*. Jeg har ingen tro på meg selv som høydemåler, så for å spare meg for tårer og sorger, så dropper jeg den. Meneh, har veid Frøkna på R sin vekt.. og jah, hun er 10.4 kg hun... Så det er jo en GOOOOOD sjanse at hun er lavere enn Pop, fordi siden Flippa er er tyngre - så kan hun jo ikke være høyere :P (mycket logisk ikke sant? *flire*)Men ja, kanskje de må løpe agility i klasse med bc? Vi får ta det på strak arm - noe annet kan vi da vel ikke gjøre?

Vi var på "åpen dag" på Aurora sin ballett. Flotters at det sammenfalt med Oles "hjemmebesøk", så slapp jeg å være den eneste fra familien som måtte lide meg igjennom 1,5 time ballett (selv om han forsøkte å stikke av etter en time *muahaha*) hvorav EN time kun gikk i øvelser ved barr'en... *gjesp* Men når det er sagt, joda, jentene har blitt mer flinke, selv om jeg fremdeles må kvele kvalmen over de mest søteste av de mest rÅÅÅsa trippefrøknene på gulvet. Aurora er mindre opptatt av perfeksjonisme og begynner såvidt å åpne opp for å føle musikken. MEN, sånt som dette er ikke så super artig å se på med mindre man er med på det selv ;) Når det er sagt, jeg gleder meg til juleoppvisningen! DET er nemlig mer artig å se på!!

Ellers leker jeg kattevakt siden R er på turnee. Lillepus har sterke motforestillinger om å være alene i leiligheten hennes. Men, siden han har en sterk overbevisning om å markere alle krinker og kroker i annen etasje, så MÅ han holde seg i første. Anyhow.. er egentlig litt artig å se hvordan den "lille" pusen klarer å ommøblere R's leilighet etter noen få timer "alene". Glemt er alle timene ute i det fri, glemt er leken med Flippa- her skal det OMMØBLERES *flire* Oppryddingen får R ta seg av selv, jeg er bare "innleid" som kattepasser jeg ;)

Nei, nå må jeg finne sengen. Kveldsmat er oppskrytt. Joda, en blir mett- men man kommer seg altfor sent i seng :(

Ingen kommentarer: