torsdag 13. november 2008

Ting som skjer når man minst venter det.....

....er vel som regel ubetinget positivt? Altså, hvis det er noe upraktisk noe som skjer plutselig- som en punktering, så er det jo positivt at det skjer når man minst venter det fordi man da slapp å grue seg til det? Så uansett selve hendelsen, vil det jo alltid være bra fordi en blir overrasket? Jeg er iaf fryktelig enig med meg selv i denne konklusjonen *flire*, godt at "noen" er enig med meg liksom :P

Nå har jeg gått og gruet meg til eksamensresultatet i erstatningsrett skulle komme for en dag... Igår trodde jeg faktisk at det skulle komme idag, men etter en kjapp sjekk på "mi side", så skjønte jeg at jeg til og med hadde bommet på "The D-day" og at resultatene først kom på fredag. Det kunne jo neppe love godt.
Meneh.. så sitter en jo og oppdaterer "Studentweb" kontinuerlig med f5'en og hva ser jeg..... JEG STOOOO!! Og pokker meg nesten med stil også *flire fra øre til øre* Og det måå man jo si var noe som skjedde når man minst ventet det.. Altså, to dager før tiden OG en helt annen karakter enn forventet (man må jo for gudsskyld ikke tro for godt om en selv nemlig .. :P).

Andre ting som skjer når en minst venter det... Man sier man trenger frukt og så er det jammen frukt??!! Dette trenger en forklaring. Altså, Aurora ringte meg da hun kom hjem og lurte på om hun kunne ta seg noe å spise. Hun har en lei tendens til å finne frokostblanding eller skiver, noe som medfører at hun nesten alltid er mett når jeg har mekket ferdig maten etter hjemkomst. Så jeg sa, "søren, vi MÅ kjøpe inn noe frukt snart slik at du kan ta deg et eple eller noe i stedenfor". Hvorpå Aurora svarer "men vi har jo frukt" = jeg:"????? eh, neeeiii??" -> Aurora:" eh.. joooooo". Kjente jeg ble bittelitt irritert, jeg har jo pokker meg ikke vært noe flink i det siste til å kjøpe frukt- så hva gikk dette i. "Det hang en pose med frukt og noen grønnsaker på døren når jeg kom hjem".. fortsetter Aurora... = jeg " ????? HÆ???". Og joda, når Aurora kom hjem så hang det en pose med frukt og noen grønnsaker på døren. Stilet til meg... Avsender ukjent *flire* Det må være den mest vittige beskjeden jeg noensinne har fått av Aurora på telefon.. Den posen hadde jeg ikke fått visst om før jeg kom hjem, med mindre jeg hadde sagt det om frukt. Og burde det strengt tatt ikke vært det første hun sa til meg? "Mamma, mamma.. vi har fått frukt" (litt i samme toneleie som "Indianerane kjeeeeem" for de som husker den reklamen *flire*)

På vei hjem fra balletten litt senere, så satt vi igrunnen fremdeles og funderte i bilen over hvor denne frukten kom fra. Aurora mente at jeg kanskje hadde deltatt i et lotteri.. joa, god tanke- bare at det har jeg da ikke? Så ble vi enige om at det kanskje var en meget sunn beiler som hadde gått vekk fra blomster, sjokolade, smykker og champis! Aurora fniste noe om oppdelte mangoer og økologisk sjokolade og vi fant ut at det nok var en god teori. Lotteriet kunne vi i det minste stryke av listen! Det kunne jo også være en slags "grattis med vel overstått eksamen. Litt mer frukt nå innabords, så får du en A neste gang" ;)

Og nå er jo mysteriet oppklart og som avsenderen sa, "mine matvaner" tilsier gjerne at jeg trenger litt frukt *knegg*

Nå burde jeg jo også skrevet noe om en mindre god nyhet jeg fikk idag. MEN, dette skal være et koseinnlegg og ikke noe sippeinnlegg... dessuten, jeg har endel måneder på å hjernevaske en venninne som kom med den dårlige nyheten... så jeg antar at det hele ordner seg *muahahahahaha* Fortsettelse følger.... *fnis*

Ingen kommentarer: